آش کدو حلوایی، آشی خوشمزه و سالم
کد خبر: ۲۲۵۰۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 October 10    -    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
آش کدو حلوایی از آن دسته آش‌های خاص است که در استان مازندران تهیه می‌شود و دستور اصلی آن مربوط به این شهر است. شاید کمتر کسی باشد که به کدو حلوایی علاقه داشته باشد و به این فکر کند که مگر می‌شود با این میوه غذایی هم تهیه کرد.

املت لذیذ با ژامبون و پنیر چدار«تابناک با تو» - ولی باید خدمتتان عرض کنم که بله میشود با کدو حلوایی خورش، دسر، سوپ و آش تهیه کرد و حتی می‌توانید از آن به عنوان یک طعم دهنده در برخی غذا‌ها همچون فسنجان استفاده کنید. متاسفانه این میوه در ایران به درستی معرفی نشده است و به همین دلیل است که معمولا کسی تمایلی به استفاده از آن ندارد این میوه حتی برای درمان گلو درد و سرماخوردگی نیز بسیار مفید است. این میوه معمولا دارای طعم شیرین است و یک پوست ظخیم و گوشتی دارد. حتی تخم این میوه نیز در میان تنقلات نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. کدو حلوایی سرشار از کاروتنوئیدهاست. ترکیباتی که سبب رنگ نارنجی کدو حلوایی می‌شوند؛ ترکیباتی مثل بتاکاروتن که بدن آن‌ها را به‌صورت ویتامین A برای تقویت و محافظت حس بینایی به‌کار می‌گیرد. کدو حلوایی یا کدو تنبل دارای ویتامین c زیادی است که در پیشگیری از سرماخوردگی تاثیر زیادی خواهد گذاشت. خواص کدو تنبل برای زنان باردار بسیار مفید است.

آش کدو حلوایی، آشی خوشمزه و سالم

برای درمان عفونت‌های مجرای ادراری و درمان اختلالات آمیزشی از خواص کدو حلوایی استفاده کنید. چون کدو تنبل دارای مقدار زیادی اسید linolenic و امگا ۳ و امگا ۶ می‌باشد. از خواص کدو تنبل اینست که دارای مقدار زیادی ویتامین C، E، بتاکاروتن است. همچنین کدو کالری خیلی کمی دارد و برای کسانی که میخواهند لاغر شوند بسیار مفید است. کدو تنبل دارای فیبر زیادی است و همچنین سبب کاهش میزان کلسترول شما می‌شود. یکی از مهمترین خواص کدو حلوایی اینست که کدو خاصیت ضد سرطان دارد. از جمله دیگر غذا‌هایی که می‌توان با کدو حلوایی تهیه کرد می‌توان به: بورانی کدو حلوایی و خورش کدو حلوایی اشاره کرد.

مواد لازم

پیاز متوسط: ۸ عدد
برنج: نصف پیمانه
کدو تنبل کوچک: ۱ عدد
شیر: ۱ لیوان
نمک: به مقدار لازم
فلفل: به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم

مراحل

ابتدا پیاز را خرد کرده سرخ می‌کنیم.

سپس کدو تنبل را ریز کرده به آن اضافه می‌کنیم. (می توانید مقدار کمی آب بریزید برای پخت کدو تنبل).

در حین پخت کدو تنبل برنج را همراه با شیر به آن اضافه کرده و صبر می‌کنیم تا خوب پخته و جا بیفتد. (برنج کامل باید باز شود و به اصطلاح له شود).

در اواخر پخت نمک و فلفل را در آن می‌ریزیم.

غذالند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
0
مازنی ها نه تنها در آش بلکه کدو را بخار پزنموده که به آن (کیی پته ) گفته میشه که برا ی سرما خوردگی بسیار مفید است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار