کشته و مفقودشدن ۱۰۰ نفر در رودخانه کنگو
کد خبر: ۲۲۴۹۸۳
تاریخ انتشار: 2021 October 09    -    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
مقامات جمهوری دموکراتیک کنگو پس از چند روز سکوت اعلام کردند که در حادثه‌ای مرگبار، یک شناور در رودخانه کنگو غرق شده و بیش از ۱۰۰ نفر کشته یا مفقود شده‌اند.

مقامات محلی جمهوری دموکراتیک کنگو، امروز (شنبه)، خبر دادند که یک شناور در رود کنگو غرق شده است.

بر اساس گزارش منابع محلی، این حادثه شامگاه دوشنبه رخ داده است؛ اما با این حال، مقامات جمهوری دموکراتیک کنگو آن را امروز اعلام کرده‌اند.

بعد از سکوت چند روزه مقامات کنگو آمار جان باختگان را اعلام کردند!

مطابق با گزارش خبرگزاری فرانسه، در این حادثه بیش از ۱۰۰ نفر یا جان باخته‌اند یا مفقود شده‌اند.

«نستور مگبادو» سخنگوی فرماندار ایالت «مونگالا» در شمال غرب این کشور به خبرگزاری فرانسه گفت که جسد ۵۱ نفر در واپسین ساعات روز جمعه از آب بیرون کشیده شده است.

طبق گفته وی، گمان می‌رود که ۶۹ نفر دیگر مفقود شده‌اند و این در حالی است که ۳۹ نفر دیگر از این حادثه مرگبار نجات پیدا کرده‌اند.

مگبادو توضیح داد که این شناور متشکل از نه قایق متصل به یکدیگر بوده و شاید علت غرق شدن آن «بار سنگین و وضعیت بد جوی» بوده باشد.

مگبادو می‌گوید که مقامات این ایالات گزارش این حادثه را بلافاصله به پایتخت این کشور ارائه کرده‌اند؛ اما منتظر اطلاعات بیشتر درباره شمار مفقودشدگان بودند تا رسما آن را اعلام کنند.

این سخنگو همچنین اعلام کرد که عملیات جست‌و‌جو همچنان برای خارج کردن مابقی اجساد ادامه دارد و امیدها برای پیدا کردن‌ افراد درقیدحیات روز به روز کمتر می‌شود.

براساس این گزارش، پس از این حادثه مرگبار کنگو به مدت سه روز در منطقه عزای عمومی اعلام کرده است.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار