عایق‌بندی محوطۀ جلوی پارکینگ
کد خبر: ۲۲۴۹۶۵
تاریخ انتشار: 2021 October 09    -    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
دانستنی های بنایی با سنجاق:

عایق‌بندی محوطۀ جلوی پارکینگ

ساخت محوطۀ جلوی پارکینگ یکی از پرهزینه‌ترین کارها است به همین دلیل بیشتر صاحب‌خانه‌ها ترجیح می‌دهند که تنها پوشش ترک خورده و قدیمی محوطه را عایق بندی کنند به جای اینکه به طور کامل آن را تعویض کنند. یکی از معمول‌ترین مواد برای پوشاندن سطح ترک خورده، آسفالت است. آسفالت عمر محوطه را بیشتر می‌کند و تا مدت‌ها بعد نیاز به بنایی و تعویض کلی آن نخواهید داشت.

برای گرفتن قیمت بنایی در شهرهای ایران بهترین کار سرزدن به بازار خدمات سنجاق است. اینکه در کدام شهر هستید را انتخاب کنید، مثلا اگر در تهران زندگی می‌کنید باید با بهترین بنا در تهران کار کنید بنابراین یک درخواست بنایی در تهران ثبت می‌کنید و بعد از چند دقیقه پیشنهاد انجام کار متخصصین این زمینه از بنایی را دریافت می‌کنید. در این مرحله با مقایسه قیمت و امتیاز و نظرات مشتریان قبلی یک متخصص می توانید انتخاب آگاهانه تری را تجربه کنید.

بنایی محوطۀ جلوی پارکینگ چیست؟

برای پوشاندن ترک‌های موجود روی آسفالت محوطه، از مواد قیر مانندی استفاده می‌کنند که درون آن‌ها را پر کند. کار با این مواد از قیر خالص راحت‌تر است و کثیف‌کاری کمتری دارد. هم چنین برخی از این مواد افزودنی‌های نظیر ماسه دارند که همین دوام آن‌ها را بیشتر می‌کند.

برخی از این مواد پوششی، غلظتی ژل مانند دارند و به راحتی منافذ را پر می‌کنند. برخی دیگر نیز رقیق‌تر هستند و استفاده از آن‌ها راحت تر است.

چرا بایستی محوطه را آب‌بندی و بتونه‌کاری کرد؟

عایق‌بندی محوطۀ جلوی پارکینگ

آسفالت دوبارۀ محیط می‌تواند پروسه‌ای هزینه‌بر باشد و اگر بخواهید آسفالت فعلی را نیز از زمین جدا و دوباره سطح را آسفالت کنید، باید هزینۀ بیشتری را نیز صرف کنید. پس منطقی است که سطح را آب‌بندی و یا بتونه کاری کنید تا دوام بیشتری داشته باشد و هم چنین درز و شکاف‌های آن پوشیده شود تا سطحی یکدست به دست آید. 

دلیل اصلی خرابی و شکاف برداشتن سطح آسفالت، رطوبت است. هنگامی که کوچک‌ترین ترکی روی سطح آسفالت ایجاد می‌شود، رطوبت با نفوذ به آن، ترک را بزرگ‌تر می‌کند. با تجمع آب در این ترک‌ها و یخ زدن آن‌ها، شکاف‌ها بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند. عایق‌بندی آسفالت می‌تواند ترک‌های کوچک و بزرگ را پر کند؛ حتی ترک‌هایی که با چشم قابل دیدن نیستند. برای پر کردن سوراخ‌ها و شکاف‌های بزرگ‌تر بهتر است از بتونه استفاده کنید. عایق‌بندی نه تنها مانع از شکاف‌های بزرگ‌تر و تخریب آسفالت می‌شد بلکه رنگ و رویی جدید نیز به سطح می‌بخشد.

مواد عایق‌بندی معمولاً تیره رنگ هستند و سطح را یکدست می‌سازند. در برخی از موارد احتیاج دارید که مقداری از آسفالت سطح را بتراشید تا عایق‌بندی بهتر صورت بپذیرد.

نکاتی پیرامون بنایی و عایق بندی پارکینگ:

عایق‌بندی محوطۀ جلوی پارکینگ

  1. بهتر است پروسه را در فصول گرم سال آغاز کنید. اگر سوراخ‌ها و شکاف‌های بزرگی روی آسفالت دیده می‌شود، با کمک آسفالت سرد آن‌ها را پر کنید. همانطور که از اسم آن مشخص است، آسفالت سرد نیازی به حرارت دیدن ندارد.
  2. مقداری از آسفالت سرد را درون شکاف بریزید و آن را فشرده کنید. این مرحله را آنقدر تکرار کنید که سوراخ پر و هم سطح پیرامون شود. 
  3. بسیاری از آسفالت‌های سرد نیاز به خشک شدن دارند. باید حدود سی روز به آن زمان دهید تا کاملاً سفت شود و سپس پروسۀ عایق‌بندی را شروع کنید.
  4. همانند عایق‌بندی سایر سطوح، اگر سطح زیرین تمیز و خشک باشد، مواد عایق بهتر روی آن می‌نشیند. آسفالت را با شلنگ و فشار آب به خوبی بشویید. اگر لکۀ بنزین و روغن روی محوطه مشاهده شد، با کمک تمیزکننده‌ها آن را پاک کنید و آب بکشید.
  5. اجازه دهید تا رطوبت موجود روی سطح کاملاً خشک شود. به کمک یک برگ‌روب سطح را تمیز کنید تا عاری از هرگونه گرد و غبار گردد.
  6. سطوح بتنی را بایستی ابتدا با محلول اسید موریاتیک  بشویید و بعد از آبکشی از سدیم هیدروکسید استفاده کنید تا اثر اسید خنثی شود. سپس دوباره سطح را آب بکشید.
  7. قبل از اقدام به هرکاری، اجازه دهید تا سطح محوطه کاملاً خشک شود. سپس شکاف‌های بزرگ را با بتونه پر کنید. این کار را می‌توانید با یک ابزار غلطک‌مانند انجام دهید. برای قسمت‌های کوچک‌تر از قلم‌مو استفاده کنید.
  8. پروسه به طور کلی کثیف‌کاری خواهد داشت پس خودتان را آماده کنید. لباس‌ها و کفش‌هایی بپوشید که اگر کثیف شدند، مشکلی با دور انداختنشان نداشته باشید. هم چنین می‌توانید از کاورهای سرتاسری و چکمه پلاستیکی استفاده کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار