۱۰ دستورالعمل برای کاهش هزینه بازسازی خانه
کد خبر: ۲۲۴۹۶۴
تاریخ انتشار: 2021 October 09    -    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

صاحب خانه‌ها به دلایل مختلف خانه‌شان را بازسازی می‌کنند. شاید دلیلش راحتی و رفاه بیشتر اعضای خانواده باشد. شاید نیازهایتان تغییر کرده‌اند و باید برای رفع نیازهای خود فضای کافی داشته باشید. یا شاید خانه‌تان قدیمی شده، آسیب دیده و به تعمیرات و بازسازی نیاز دارد. دلیل بازسازی خانه هر چه که باشد، مهم این است بدانید که هزینه بازسازی خانه بالا است. با این حال راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید این هزینه‌ها را کاهش دهید. در اینجا برخی از این راه‌ها را معرفی می‌کنیم. 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت بازسازی خانه را در شهر خودتان بپرسید. مثلاً اگر به دنبال یافتن بازسازی خانه در شرق تهران باشید می‌توانید سفارش برای بازسازی خانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه‌تر را تجربه کنید.

راه‌های کاهش هزینه بازسازی خانه

10 راه دستورالعمل سنجاق برای کاهش هزینه بازسازی خانه

  1. محاسبات صحیح 

بازسازی خانه بدون بودجه مشخص و بررسی هزینه‌ها مثل این است که پول خود را دور بریزید. قبل از شروع پروژه‌ها باید ریال به ریال هزینه‌ها را بررسی کنید، اولویت‌های خود را لیست کنید و درباره هزینه مواد و قراردادها خوب تحقیق کنید. 

  1. بررسی مزایده‌ها 

باید مزایده‌های شرکت‌های خدمات رسانی و ساخت و ساز را خوب بررسی کنید و بهترین آن را برای خود انتخاب کنید. مگر این که خودتان در این زمینه شرکت آشنا داشته باشید. بعد از این که سه تا چهار شرکت مورد نظر خود را انتخاب کردید حالا باید درباره فرایند کار و بودجه مورد نیاز صحبت کنید. باید مزایده‌ای را انتخاب کنید که از بقیه به صرفه‌تر باشد.

  1. فصل مناسب برای کاهش هزینه بازسازی خانه

در صورتی که زمان بازسازی در فصل اوج ساخت و ساز نباشد حدود پنج درصد در هزینه بازسازی خانه صرفه جویی می‌شود. در فصل بهار و تابستان سر ساختمان سازها شلوغ است و بنابراین در این دوره هزینه‌ها را افزایش می‌دهند. معمولاً زمستان تا اوایل بهار بهترین موقع است چون سر ساختمان سازها خلوت‌تر است و می‌توانید هزینه را کم کنید.

  1. خرید ابزارآلات ارزان برای کاهش هزینه بازسازی خانه

کفپوش چوبی بسیار زیباست، اما هزینه بسیار بالایی دارد. کفپوش گرانیت و مرمر هم همینطور است. مجبور نیستید مواد و ابزار پرهزینه و گرانقیمت خریداری کنید. امروزه سنگ مهندسی شده، بتن و لمینت هم ظاهر خوبی دارند و هم کیفیتشان خوب است. البته گرچه کیفیتشان به پای کیفیت مواد گران‌تر نمی‌رسد اما مقرون به صرفه هستند. 

  1. صرفه جویی در مصرف برق

10 راه دستورالعمل سنجاق برای کاهش هزینه بازسازی خانه

در طی بازسازی خانه به خاطر استفاده از ابزارآلات مختلف ممکن است هزینه برق خانه سر به فلک بگذارد، اما شما می‌توانید این هزینه را کاهش دهید. مثلاً می‌توانید از کارکنان بخواهید تا از لوازم کم مصرف استفاده کنند و وقتی لوازم استفاده نمی‌شوند آنها را از پریز بکشند. یادتان باشد مصرف زیاد برق می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. به علاوه خودتان نباید کنتور را دستکاری کنید چون این کار در برخی از کشورها غیرقانونی است. پس می‌توانید این کار را به متخصص واگذار کنید.

  1. ارزان‌تر و به صرفه‌تر

همه ما نسبت به لوازم ارزان‌تر دیدگاه منفی داریم و تصور می‌کنیم به دردبخور نیستند. مخصوصاً در بازسازی خانه که پای راحتی و سلامت خانواده‌مان وسط باشد. با این حال ارزان بودن همیشه به معنای خرید لوازم بی کیفیت نیست. می‌توانید لوازم دست دوم و ارزان خریداری کنید و با خیال راحت آنها را به کار ببرید. 

  1. تمرکز بر تعمیرات ظاهری در بازسازی ساختمان

گرچه برخی از قسمت‌های خانه به تعمیرات کامل نیاز دارد، برخی از قسمت‌های دیگر با تعمیرات جزئی به نتیجه می‌رسند. بعضی از تعمیرات جزئی عبارتند از عوض کردن در حمام، تعویض پرده حمام، عوض کردن کوسن‌های مبل نشیمن و انتخاب تشک تازه برای اتاق خواب.

  1. وصله پینه لوازم به جای عوض کردنشان برای کاهش هزینه بازسازی خانه

لازم نیست همه لوازم خانه را دور بیندازید. بعضی از آنها با کمی تعمیرات مثل روز اولشان تازه می‌شوند. می‌توانید لوازم چوبی را دوباره رنگ کنید، روکش مبل و صندلی را عوض کنید و دستگیره‌های کابینت‌های آشپزخانه را تعویض کنید.

  1. انجام بعضی از کارها توسط خودتان برای کاهش هزینه بازسازی خانه

10 راه دستورالعمل سنجاق برای کاهش هزینه بازسازی خانه

اگر بعضی از کارهای مربوط به بازسازی خانه را خودتان انجام دهید هزینه‌ها کمتر می‌شوند یا اصلاً می‌توانید آن هزینه‌ها را حذف کنید. فقط باید خوب همه چیز را بررسی کنید. کارهای پیچیده و سخت را به افراد حرفه‌ای و متخصص بسپارید و کارهای جزئی و آسان‌تر مثل نقاشی، تمیزکاری، تعویض روکش مبلمان و غیره را خودتان انجام دهید. طبیعی است که دوست دارید همه کارها راحت و بدون استرس انجام دهید، اما این موضوع همیشه امکان پذیر نیست. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که در عین در نظر گرفتن نیازهای خانه باید درباره بودجه خوب تصمیم گیری کنید. در این صورت می‌توانید هزینه بازسازی خانه را کاهش دهید. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار