تاثیر شگفت انگیز مصرف روزانه گردو برای پوست
کد خبر: ۲۲۴۹۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 October 09    -    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مصرف روزانه نصف پیمانه گردو می تواند سطح کلسترول خون را پایین آورد و برای سلامت کلی شما مفید است. اما جدا از حفظ سلامت قلب، گردو در بحث زیبایی پوست هم یک سوپر غذای واقعی است. گردو مملوء از ویتامین و مواد مغذی مفید است، امری که مصرف آن را برای برخورداری از پوستی درخشان و جوان واجب می کند.

املت لذیذ با ژامبون و پنیر چدار«تابناک با تو» - مصرف روزانه نصف پیمانه گردو می تواند سطح کلسترول خون را پایین آورد و برای سلامت کلی شما مفید است. اما جدا از حفظ سلامت قلب، گردو در بحث زیبایی پوست هم یک سوپر غذای واقعی است. گردو مملوء از ویتامین و مواد مغذی مفید است، امری که مصرف آن را برای برخورداری از پوستی درخشان و جوان واجب می کند.

در ادامه می خواهیم ببینیم مصرف روزانه ی گردو چه فوایدی برای پوست دارد.

۱- ممکن است مانع از پیری زودرس شود

گردو بیشتر از هر مغز خوراکی دیگری از آنتی اکسیدان برخوردار است. آنتی اکسیدان ها از پوست در برابر آسیب های محیطی مانند قرارگیری در معرض نور خورشید محافظت می کنند. خوردن روزانه ی مقداری گردو ممکن است به حفظ پوست در برابر پیری زودرس ناشی از قرارگیری در معرض پرتوهای فرابنفش کمک کند و باعث می شود پوست مدت طولانی تری جوان باقی بماند. گردو سرشار از ویتامین B هم هست، ویتامینی که ممکن است تغییر رنگ پوست را کاهش دهد و به بدن در تولید سلول های پوستی جدید و سالم یاری رساند.

۲- پوست را مرطوب نگه می دارد

گردو بیشتر از هر مغز خوراکی دیگری حاوی چربی های سالم امگا-۳ است. مصرف امگا-۳ به قدر کافی، برای داشتن پوستی سالم واجب است چون به متعادل شدن تولید چربی پوست، دفع سموم و حفظ رطوبتی که برای نرمی و چروک نشدن پوست لازم است کمک می کند. گنجاندن گردو در رژیم غذایی خود روشی ساده و لذیذ برای کمک به حفظ نرمی و رطوبت پوست است.

۳- ممکن است مانع از جوش زدن شود

خرید کلاه ساحلی جذاب از باسلام ۱۵٪

خرید کلاه ساحلی جذاب از باسلام

خرید کلاه ساحلی حصیری دورگرد بسیار زیبا و باکیفیت مارک دار با تزیین... ۲۶٪

خرید کلاه ساحلی حصیری دورگرد بسیار زیبا و باکیفیت مارک دار با تزیین...

همیشه خسته‌ای؟ حوصلۀ انجام هیچ کاری رو نداری؟! «ارتباط با مشاور»

همیشه خسته‌ای؟ حوصلۀ انجام هیچ کاری رو نداری؟! «ارتباط با مشاور»

 
خرید کلاه ساحلی جذاب از باسلام ۱۵٪

خرید کلاه ساحلی جذاب از باسلام

خرید کلاه ساحلی حصیری دورگرد بسیار زیبا و باکیفیت مارک دار با تزیین... ۲۶٪

خرید کلاه ساحلی حصیری دورگرد بسیار زیبا و باکیفیت مارک دار با تزیین...

همیشه خسته‌ای؟ حوصلۀ انجام هیچ کاری رو نداری؟! «ارتباط با مشاور»

همیشه خسته‌ای؟ حوصلۀ انجام هیچ کاری رو نداری؟! «ارتباط با مشاور»

اضافه کردن کمی گردو به اوت میل (ترکیب شیر و جو دو سر پرک شده) صبگاهی خود آن را مغذی تر می کند و می تواند به بهبود پوست از درون هم کمک کند. چربی های سالم درون گردو به آرام شدن پوست تحریک شده کمک می کنند و می توانند حتی برخی مشکلات پوستی مانند درماتیت را برطرف کنند. برخی عناصر کم مقدار درون گردو به مقابله با التهاب از بیرون و درون کمک می کنند، امری که باعث می شود پوست درخشان و عاری از جوش باقی بماند.

۴- ممکن است سیاهی و پف زیر چشم ها را کاهش دهد

وقت هایی که با سیاهی یا پف زیر چشم از خواب بیدار می شوید، طبیعی است که سراغ پچ های چشمی یا مقداری یخ بروید. اما خوردن یک مشت گردو ممکن است اثر مشابهی داشته باشد. گردو حاوی ویتامین E است که ثابت شده سیاهی زیر چشم را کاهش می دهد و دیگر مجبور نیستید نگران سُر خوردن پچ های چشمی از روی صورت تان باشید.

۵- پوست را روشن می کند

غذایی که می خورید روی پوست تان اثر می گذارد و اگر دستگاه گوارش تان سالم نباشد، هیچ کرم پودر یا پنککی پوست تان را زیبا نخواهد کرد. گردو برای دستگاه گوارش مفید است و باعث افزایش باکتری های سالمی می شود که اهمیت فوق العاده ای برای سلامت گوارشی و سلامت کلی شما دارند. این امر باعث بهبود پوست از بیرون و درون می شود و پوست را به طور طبیعی پف کرده و درخشان می کند.

۶- برای پوست سرتان مفید است

گنجاندن گردو در رژیم غذایی خود برای پوست سر هم مفید است. آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب سالم درون گردو می تواند به تحریک فولیکول های مو کمک کنند، امری که باعث درخشندگی و پرپشتی بیشتر موها می شود. خوردن گردو ممکن است سلامت پوست سر را هم بهبود ببخشد، امری که به مقابله با شوره و خارش کمک می کند.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
0
0
من یک ساله هر روز صبح نون پنیر گردو میخورم. مطلقا تاثیری نداره رو پوست و موهامم میریزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار