روش‌های خانگی نگهداری از زیورآلات
کد خبر: ۲۲۴۹۱۳
تاریخ انتشار: 2021 October 12    -    ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
فرقی هم نمیکند جنس جواهرات چه باشد حال میخواد از جنس طلا  یا الماس یا نقره و یا سنگهای قیمتی باشد. عمدتا تمیز کردن جواهرات چنددقیقه بیشتر طول نمیکشد و نیازی به تجهیزات و تولیدات خاصی ندارد.

روش‌های خانگی نگهداری از جواهراتاختصاصي تابناک با تو؛ زنان علاقه‌مند به جواهرات برای محافظت از زیور آلات خود اهمیت بسیاری قائل هستند تا بتوانند از آنها استفاده کرده و در مهمانی ها خوش بدرخشند. فرقی هم نمیکند جنس جواهرات چه باشد حال میخواد از جنس طلا یا الماس یا نقره و یا سنگهای قیمتی باشد. عمدتا تمیز کردن جواهرات چنددقیقه بیشتر طول نمیکشد و نیازی به تجهیزات و تولیدات خاصی ندارد.

در ادامه براساس گزارش شبکه سی‌ان‌ان با برخی از ترفندهای مورد نیاز برای تمیز کردن آنها آشنا میشویم.

طلا:

روش‌های خانگی نگهداری از جواهرات

برای تمیز کردن طلا به هیچ وجه نباید از پاک کننده‌های قوی مثل خمیر دندان و جوش شیرین استفاده کرد چرا که این نوع از پاک کننده‌ها برای مواد معدنی مثل طلا ضرر دارند.

بهترین و راحت‌ترین روش برای تمیز کردن طلا، این است که در یک ظرف دو فنجان آب گرم ریخته و مقداری مایع ظرفشویی گذاشته و به مدت ۱۵ دقیقه آن ها را بخیسانیم سپس با یک مسواک نرم مثل مسواک کودکان به آرامی زیور آلات خود را تمیز کنیم.

همچنین میتوان با پنبه‌ای خیس تمام قسمت های صعب الوصول را تمیز کنیم  وپس از ان به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انها را رها می‌کنیم تا خشک شوند.

الماس ها

روش‌های خانگی نگهداری از جواهرات

روش رسیدگی و نظافت الماس‌ها و سنگ‌های قیمتی شبیه طلا است به این صورت که انها را به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه در آب گرم و مایع ظرفشویی می خیسانیم و سپس آنها را به سرعت آب‌کشی می‌کنیم، ولی باید توجه داشته باشیم که آنها را زیر شیرآب و در سینک نشوییم و در یک ظرف جداگانه این کار را  یک یا دوبار در هفته انجام دهیم.

جواهراتی که با سنگهای قیمتی تزیین میشوند

روش‌های خانگی نگهداری از جواهرات

روش تمیز کردن این نوع از جواهرات هم به مانند دو مورد قبل است و میتوانیم اجازه دهیم تا به تنهایی خشک شوند.

نقره جات

روش‌های خانگی نگهداری از جواهرات

نقره‌جات را به صورت مرتب باید تمیز کرد به این صورت که از آب ولرم و مایع ظرفشویی میتوان استفاده کرد. هم چنین میتوان از بی‌کربنات سدیم برای درخشش آن بهره  گرفت بدین صورت که انها را با آب ولرم بشوییم و سپس خشک کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار