وقوع زمین‌لرزه مهیب در جنوب پاکستان
کد خبر: ۲۲۴۷۵۱
تاریخ انتشار: 2021 October 07    -    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
در پی وقوع زمین لرزه ۵.۷ ریشتری در جنوب پاکستان حداقل ۲۰ نفر تا به حال جان خود را از دست داده اند.

 زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر حوالی ساعت ۳ بامداد به وقت محلی جنوب پاکستان را لرزاند. مقامات محلی می گویند این زمین لرزه تاکنون دستکم ۲۰ کشته و بیش از ۲۰۰ مجروح برجای گذاشته است.

مقامات دولتی پاکستان اعلام کرده اند به دلیل شدت خسارات وارده ممکن است تعداد کشته شدگان در این زمین لرزه افزایش یابد. در پی وقوع این زمین لرزه خانه‌های مردم در مناطقی از کویته و پنجشنبه در پاکستان فرو ریخته است.

سهیل انور هاشمی، یکی از مقامات ارشد دولتی پاکستان در این باره گفت: بسیاری از قربانیان در اثر فروریختن سقف و دیوار‌های منازل کشته شده اند. بیشترین آسیب در این زمین لرزه به منطقه هارنای واقع در بلوچستان پاکستان وارد شده است؛ جایی که به دلیل نبود راه‌های مواصلاتی مناسب، برق و تلفن تلاش برای امدادرسانی در آن به سختی انجام می‌شود.

مرکز زمین شناسی آمریکا اعلام کرد: این زمین لرزه به بزرگی ۵.۷ ریشتر و حوالی ساعت ۳ بامداد در عمق ۲۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

در اکتبر ۲۰۱۵ هم زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۵ ریشتر در پاکستان و افغانستان موجب کشته شدن ۴۰۰ نفر در مناطق مختلف این دو کشور شد. همچنین در سال ۲۰۰۵ میلادی نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۶ ریشتر موجب کشته شدن بیش از ۷۳ هزار نفر از مردم پاکستان و بی خانمانی حدود ۳.۵ میلیون نفر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار