فعالان محیط زیست، هفته مد پاریس را به هم زدند
کد خبر: ۲۲۴۷۵۰
تاریخ انتشار: 2021 October 07    -    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
حدود 30 نفر در برنامه ریزی این اعتراض مشارکت داشتند.

فعالان محیط زیستی جنبش "شورش علیه انقراض" در نمایش "هفته مد پاریس" به روی سکوی محل نمایش مدل‌ ها و اعتراض کردند. آنها این کار را با هدف اعتراض به تاثیر صنعت مد و لباس بر محیط زیست انجام دادند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، درحالی‌که مدل‌های برند "لویی ویتون" جدیدترین لباس‌ها را نمایش می‌دادند، معترضان زیست محیطی روی راهروی صحنه رفتند و جملات اعتراضی خود را نشان دادند.

به گزارش شاهدان رویترز، در ابتدا یک زن فعال محیط زیستی به روی سکوی نمایش پرید و بنری با نوشته "مصرف بیش از حد= انقراض" را حین راه رفتن مدل‌ها روی سکو نشان داد و باعث ایجاد هیاهو در میان تماشاگران شد.

"هفته مد پاریس" یکی از چهار رویداد مهم مد در دنیاست که سالانه دو بار در شهر پاریس فرانسه برگزار می‌شود.

این زن معترض اندکی بعد از سوی گارد امنیتی برگزار کننده به زمین خورد و به خارج از سکوی نمایش منتقل شد.

کمی بعد نیز یکی دیگر از حامیان محیط زیست با نمایش همین دست نوشته به روی سکو آمد. او نیز به سرنوشت معترض همفکر خود دچار شد.

این اتفاق اختلال چندانی در حرکت مدل ها و اختلال در جریان برنامه شوی لباس ایجاد نکرد.

فعالان محیط زیست، هفته مد پاریس را به هم زدند

یک فعال محیط به نشانه اعترتاض بنر "مصرف زیاد= انقراض" را در دست گرفت و وارد سکوی نمایش ابر برند مد و لباس "لویی ویتون"در هفته مد پاریس شد تا درباره تاثیرات این صنعت بر تغییرات آب و هوایی هشدار دهد/ عکس: رویترز

گروه‌‌های "دوستان زمین در فرانسه"، "شورش علیه انقراض" و "جوانان دنیا برای تغییرات آب و هوایی" که در کنار هم فعال هستند، در بیانیه‌ای اعلام کردند: حدود 30 نفر در برنامه ریزی این اعتراض مشارکت داشته و 2 نفر دستگیر شده‌اند.

آنها با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۹ به ازای هر نفر ۴۲ قطعه لباس در فرانسه به فروش رسیده، خواستار کاهش سطح تولید در این صنعت جهانی شدند.

"آلما دوفور" سخنگوی گروه "دوستداران زمین" در شعبه فرانسه این گروه گفت: گروه لویی ویتون رهبر تجمل‌گرایی جهان است و کلکسیون‌هایش را زود به زود تجدید و تولید می‌کند. این گروه مسئولیت زیادی دارد". او این برند را رهبر جهانی مصرف گرایی شدید و تجمل خواند.

برند "لوئی ویتون" که به اختصار "ال‌وی" نیز خوانده می‌شود، شرکت تولید کننده کالاهایی لوکس و خانه مد فرانسوی است، که در سال ۱۸۵۴ توسط طراح فرانسوی به همین نام تأسیس شد.

فعالان محیط زیست، هفته مد پاریس را به هم زدند

صحنه برخورد ماموران امنیتی با معترض محیط زیستی در نمایش لباس لویی ویتون

لویی ویتون تا این لحظه تصاویری از حضور فعالان محیط زیست را روی صفحه 45 میلیون نفری اینستای خود قرار نداده است. تصاویر این فعالان در دیگر صفحات مجازی این برند نیز منتشر نشده است.

برخی از مخاطبان در کامنت‌های خود خواسته اند تا واقعیت در برای حضور فعالان محیط زیست روی سکوی نمایش خود را بازتاب دهد.

یکی از منتقدان نوشت: "اجازه دادن به معترضان برای حضور روی سکوی نمایش می‌توانست یک حمایت بزرگوارانه از محیط زیست تلقی شده و روی فروش این برند هم تأثیر بگذارد اما خروج اجباری آن‌ها از سوی محافظان این برند نشان نهایت

بدسلیقگی بود".

فعالان محیط زیست، هفته مد پاریس را به هم زدند

 

برخورد ماموران امنیتی با معترض زیست محیطی در شوی لباس لویی ویتون/ عکس: رویترز

گروه "شورش علیه انقراض" می‌خواهد دولت‌ها "وضعیت فوق‌العاده اقلیمی و زیست‌محیطی" اعلام کنند و برای "مقابله با تغییرات اقلیمی فورا دست به کار شوند."

این جنبش خود را "جنبش نافرمانی مدنی به دور از خشونت" معرفی می‌کند.

عصر ایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار