۵ مکان ممنوعه که اجازه بازدید از آنها را ندارید
کد خبر: ۲۲۴۷۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 October 08    -    ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
تعداد بی شماری از مقاصد زیبا برای بازدید در سراسر جهان وجود دارد؛ اما برخی از مکان‌ها یا بسیار خطرناک یا به شدت تحت محافظت هستند و یا برای جست و جوی گردشگران بسیار مرموز و جذاب؛ از ساختمان‌ها و سازه‌های ساخته شده به دست بشر گرفته تا زیستگاه‌های طبیعی که حاوی گونه‌های جانوری خطرناک.

۵ مکان ممنوعه که اجازه بازدید از آنها را ندارید

۵ مکان ممنوعه که اجازه بازدید از آنها را ندارید«تابناک با تو» - مکان‌های ممنوعه زیادی در سراسر جهان وجود دارند که گردشگران خارجی نمی‌توانند به راحتی از آن‌ها بازدید کنند.

عده زیادی دوست دارند یک سرزمین مخفی یا یک منطقه ممنوعه را از نزدیک ببینند. به نظر می‌رسد که گردشگران زیادی تنها به این دلیل که برخی مکان‌ها ممنوع شده اند تمایل دارند بدانند پشت در‌های بسته، دروازه‌های قفل شده یا حصار‌های سیم خاردار چه چیزی وجود دارد.

تعداد بی شماری از مقاصد زیبا برای بازدید در سراسر جهان وجود دارد؛ اما برخی از مکان‌ها یا بسیار خطرناک یا به شدت تحت محافظت هستند و یا برای جست و جوی گردشگران بسیار مرموز و جذاب؛ از ساختمان‌ها و سازه‌های ساخته شده به دست بشر گرفته تا زیستگاه‌های طبیعی که حاوی گونه‌های جانوری خطرناک. حضور در این مناطق برای گردشگران و افراد خارجی ممنوع شده است.

البته در برخی موارد هیچ چیز جلودار حس کنجکاوی کاوشگران نیست و آن‌ها سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند تا شاید پرده از راز‌های این اماکن بردارند.

منطقه سرخ در فرانسه

همه مناظر در فرانسه تنها تپه‌های سبز و پر از روستا‌های زیبا را شامل نمی‌شود. یک منطقه متروکه در این کشور وجود دارد که نزدیک به یک قرن است حضور در آن ممنوع شده. در منطقه‌ای در نزدیکی وردن در کشور فرانسه یک جنگل بکر قرار دارد که به منطقه Rouge معروف است و به نام منطقه سرخ نیز شناخته می‌شود. هیچ کس در آنجا زندگی نمی‌کند، هیچ چیز در آنجا ساخته نشده و ورود به آن ممنوع است.

۵ مکان ممنوعه که اجازه بازدید از آنها را ندارید

قبل از جنگ جهانی اول، وردن عمدتاً زمین کشاورزی بود. پس از شلیک میلیون‌ها گلوله توپ به این منطقه در طول جنگ جهانی، وضعیت این منطقه به سرعت تغییر کرد. زمین‌ها تکه تکه شدند، درختان تخریب و شهر‌ها بر اثر مواد منفجره ویران شدند. جنگ در سال ۱۹۱۸ به پایان رسید و دولت فرانسه هزینه‌ای را برای احیای زمین‌های این ناحیه در نظر گرفت، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که روستاییان را به منطقه دیگری جا به جا کنند. همه پوکه‌ها و مهمات جنگی در این منطقه باقی مانده و به همین دلیل به نام منطقه سرخ شناخته می‌شود.

فورت ناکس در آمریکا

یکی از راز آلودترین مکان‌های دنیا در ۴۸ کیلومتری جنوب غربی لویویل واقع شده است. تعداد کمی از مردم توانسته اند به انبار شمش ایالات متحده که به فورت ناکس معروف است، وارد شوند و به همین دلیل بسیاری از سوالات در مورد این مکان بدون پاسخ باقی مانده است. ساخت فورت ناکس در سال ۱۹۳۶ به پایان رسید. در آن زمان طلا توسط قطار‌هایی که توسط افراد مسلح تحت حفاظت بود، حمل و سپس بر روی کامیون‌های ارتش تحت محافظت تیپ سواره نظام ایالات متحده آمریکا حمل می‌شد.

۵ مکان ممنوعه که اجازه بازدید از آنها را ندارید

دولت آمریکا اعلام کرده که انبار شمش ایالات متحده نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ تن طلا دارد که بیش از ۱۷۵ میلیارد دلار ارزش دارد. این تاسیسات دارای یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های امنیتی دنیاست و ورود به آن بسیار سخت است.

جزیره سنتینل شمالی

هرچقدر هم باور این موضوع برای شما سخت باشد باید بدانید که هنوز گروه‌های بومی در جهان وجود دارند که هیچ تماسی با دنیای بیرون و تمدن مدرن نداشته اند. بومیان در جزیره سنتینل شمالی یکی از چند قبیله دور از تمدن در جهان هستند. در سال ۱۹۹۱، یک گروه از هندی‌ها به سمت این جزیره حرکت کردند و مشخص شد که بومیان این جزیره با خارجی‌ها رابطه خوبی ندارند.

۵ مکان ممنوعه که اجازه بازدید از آنها را ندارید

تخمین زده می‌شود که حدود ۱۵۰ نفر در این جزیره زندگی می‌کنند و زبان آن‌ها برای هیچ فرد خارجی شناخته شده نیست. اطلاعات کمی در مورد این قبیله وجود دارد که آن‌ها را برای گردشگران پر رمز و راز نگه می‌دارد. در سال ۲۰۱۸، یک مبلغ آمریکایی سعی کرد با مردم سنتینل ارتباط برقرار کند، اما خیلی زود با تیر و کمان کشته شد. واضح است که اهالی سنتینل تمایلی به برقراری ارتباط با دنیای بیرون ندارند.

خزانه جهانی بذر سوالبارد

۵ مکان ممنوعه که اجازه بازدید از آنها را ندارید

خزانه جهانی بذر سوالبارد بین نروژ و قطب شمال و در اعماق کوه‌ها در جزیره‌ای دورافتاده در سوالبارد قرار گرفته است. این مکان بزرگترین خزانه ذخیره سازی بذر در جهان است و محل نگهداری جعبه‌های بذر برای نگهداری طولانی مدت در مکان‌هایی سنگی، سرد و خشک است. این مکان ده‌ها هزار نوع محصولات غذایی ضروری و بیش از ۴ هزار گونه گیاهی را در خود جای داده است. این مکان در واقع برای بقای گونه‌های مختلف گیاهی در برابر اثرات بلایای طبیعی و طبیعی ساخته شده و هدف آن ذخیره بذر‌های زراعی جهان است. بازدید از این منطقه برای همه ممکن نیست.

جزیره سورت در ایسلند

۵ مکان ممنوعه که اجازه بازدید از آنها را ندارید

سورتسی جزیره‌ای آتشفشانی در سواحل جنوبی ایسلند است. این جزیره یکی از جدیدترین جزایر جهان است و به نام خدای آتش نورس نامگذاری شده. این جزیره در سال ۱۹۶۳، پس از فوران آتشین از اقیانوس اطلس بیرون آمد و فوران‌هایی از خاکستر به طول تقریبا ۹ هزار متر از این مکان به هوا رفت. این مکان در سال ۱۹۶۵ به عنوان ذخیره گاه طبیعی اعلام شد و در سال ۲۰۰۸، یونسکو آن را به عنوان میراث جهانی اعلام کرد. بازدید از جزیره سورت برای عموم محدود شده است و هنوز فقط برای تعداد انگشت شماری از دانشمندان که در این جزیره تحقیق می‌کنند در دسترس است.

منبع: سرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
0
1
اینجا که کلی مکان ممنوعه داریم از این نظر در دنیا اولیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار