طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه بهمراه فوت و فن های آن
کد خبر: ۲۲۴۷۴۳
تاریخ انتشار: 2021 October 07    -    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
برای درست کردن کیک مرغ باید داخل یک قابلمه، مقداری آب بریزید و روی گاز با شعله‌ی زیاد قرار دهید تا بجوش بیاید. دراین مرحله پیاز کوچکی را پوست بگیرید و بعد از شستن، آن را از وسط نصف کنید و داخل آبجوش بهمراه یک چوب دارچین بیاندازید. سپس داخل قابلمه‌ی آب جوش، سینه مرغ‌ها را بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا پخته شوند.

طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه بهمراه فوت و فن های آن

طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه بهمراه فوت و فن های آن«تابناک با تو» - یکی از پیش غذا‌های ساده، ولی خوشمزه، کیک مرغ میباشد که با توجه به سلیقه‌ی خود میتوانید از مواد مختلفی در آن استفاده کنید و این کیک را به شکل‌های مختلفی از قالبی تا تک نفره تهیه کنید.

کیک مرغ

یکی از غذا‌های خوش طعم که در بین ایرانیان محبوبیت بسیاری دارد و طرز تهیه‌ی آن با گوشت مرغ است، کیک مرغ نام دارد. این کیک خوشمزه شباهت زیادی به سالاد الویه از نظر مواد و ظاهر دارد و برای جشن‌های تولد مثل سالاد الویه سرو می‌شود.

>> مواد لازم کیک مرغ برای ۶ نفر:

مواد لازم میزان
گردو ۱ لیوان
پیازچه ۱ لیوان
جعفری ½ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
خیارشور ½ لیوان
سینه مرغ ۲ عدد
پیاز کوچک ۱ عدد
نان تست ۱ بسته
سس مایونز ۱ لیوان
چوب دارچین ۱ عدد
ماست خامه‌ای ½ لیوان
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

>> طرز تهیه کیک مرغ:

برای درست کردن کیک مرغ باید داخل یک قابلمه، مقداری آب بریزید و روی گاز با شعله‌ی زیاد قرار دهید تا بجوش بیاید. دراین مرحله پیاز کوچکی را پوست بگیرید و بعد از شستن، آن را از وسط نصف کنید و داخل آبجوش بهمراه یک چوب دارچین بیاندازید. سپس داخل قابلمه‌ی آب جوش، سینه مرغ‌ها را بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا پخته شوند. در این مرحله داخل یک کیسه، تخم مرغ‌ها را قرار دهید و پس از گره زدن آن داخل قابلمه‌ای بگذارید، روی تخم مرغ‌ها آب بریزید و صبر کنید تا روی حرارت ملایم بمدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بپزد.

سپس بقیه‌ی مواد را آماده کنید تا سینه مرغ و تخم مرغ‌ها بپزند. بعد از پاک کردن و شستن پیازچه‌ها و جعفری‌ها برای خارج شدن آبشان، آن‌ها را داخل آبکش بریزید و بر روی یک تخته‌ی آشپزخانه خرد کنید و در اخر، داخل یک کاسه بریزید. وقتی که تخم مرغ‌ها آبپز شدند، می‌توانید آن‌ها را پوست بگیرید و با استفاده از رنده ریز کنید و پیازچه و جعفری را به آن اضافه کنید. سپس سینه‌های مرغ را به منظور خنک شدن در آبکش قرار دهید و استخوانهایشان را جدا کنید و سینه مرغ را با چاقو ریش ریش کنید و در آخر به تخم مرغ‌های رنده شده اضافه کنید. خیارشور‌ها را بعد از شستن بر روی تخته اشپزخانه به صورت نگینی خرد کنید و به موادتان اضافه کنید.

در این مرحله از درست کردن کیک مرغ باید گردو‌ها را با چاقو خرد کنید و به موادتان اضافه کنید، سپس ماست خامه‌ای و سس مایونز را بهمراه کمی نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب بریزید و به خوبی مخلوط کنید تا طعم دهنده‌ها کاملاً به خورد هم بروند. سپس سس آماده شده را به مواد کیک مرغ بیافزایید و هم بزنید تا سس با مواد یکدست شود و تمام مواد کیک مرغ به سس آغشته شود. بر روی تخته آشپزخانه، نان تست‌ها را بگذارید و با استفاده از چاقو، لبه‌های خشکشان را بگیرید.

برای آماده کردن سالاد، یک ظرف مناسب را انتخاب کنید و با نان تست‌ها کف آن را بطور کامل بپوشانید و از مواد کیک مرغ بر روی نان‌ها بطور کامل بریزید تا نان تست‌ها دیگر مشخص نباشند. در این مرحله باید روی مواد کیک مرغ، مجددا یک لایه‌ی نان تست بگذارید و بر رویشان مجددا از مواد کیک مرغ به صورت پخشی استفاده کنید. چندین لایه را به همین روش بچینید تا این مواد کیک مرغ تمام شود.

طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه بهمراه فوت و فن های آن

بهتر است در آخرین لایه‌ی کیک مرغ، مواد بریزید تا با استفاده از سس مایونز، روی آنرا به منظور پوشاندن ابعاد کیک بطور کامل کاور کنید. بعد با سلفون، روی ظرف حاوی کیک مرغ را بپوشانید و در یخچال قرار دهید. سپس بمدت ۴ ساعت صبر کنید تا بطور کامل، سس‌ها به خورد نان تست برود. بعداز سرد شدن کیک مرغ در یخچال، آن را از یخچال خارج کنید. بشقاب را بر روی قالب بگذارید و قالب را به منظور خارج شدن کیک برگردانید و سلفون رو از روی کیک مرغ بردارید. در آخرین مرحله میتوانید این کیک را با استفاده از سس مایونز کاور کنید و بعد به صورت دلخواه تزیین کنید.

نکاتی برای تهیه کیک مرغ

> برای سرو کیک مرغ در مهمونی‌ها بهتر است که آن را از روز قبل درست کنید و در یخچال بمدت یک شب بماند.

> کیک مرغ را میتوانید به صورت کوچک، به صورت شیرینی یا به صورت بزرگ و یک تکه درست کنید.

> پس از برش زدن کناره‌های نان تست می‌توانید آنرا به شکل مثلث در بیاورید و در بین دو تکه از نان تست، سالاد مرغ قرار بدهید و به دلخواه خود، روی آن‌ها را تزئین کنید و برای این که به شکل شیرینی‌تر شود زیر آنرا کاغذ شیرینی قرار بدهید. همچنین به جای سالاد مرغ میتوانید از سالاد الویه استفاده کنید!

> برای تزیین کیک مرغ باید در ابتدا با استفاده از سس مایونز، آن را کاورکشی کنید و بعد به شکل دلخواهتان درست کنید.

> از هویج پخته یا خام میتوانید برای درست کردن کیک مرغ استفاده کنید.

> از دیگر مواد دلخواهی کیک مرغ می‌توان به نخود فرنگی، ذرت و شوید اشاره کرد.

> برای درست کردن کیک مرغ، حتماً از ماست خامه‌ای یا ماست چکیده استفاده کنید؛ بدین دلیل که ماست نباید آبدار باشد در غیر این صورت سس به میزان لازم سفت نمیشود.

طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه بهمراه فوت و فن های آن

> پس از برش دادن باقی مانده‌ی اطراف نان تست باید صبر کنید تا در مجاورت هوا خشک و ترد شوند. سپس آن‌ها را در مخلوط کن اسیاب کنید تا پودر شوند و از آن‌ها برای تزیین اطراف کیک استفاده کنید.

> برای کیک مرغ می‌توانید از هرقالبی به شکل گرد، مستطیل و یا مربع استفاده کنید. برای قالب گرد با کاتر به اندازه قالب یا رینگ نان‌ها را باید روی قالب بگذارید، سپس آن‌ها را برش بزنید و تکه‌های نان را در کف قالب فیکس کنید. در این شرایط توصیه میشود از قالب کمبرندی استفاده کنید! درصورت عدم دسترسی به قالب کمربندی، می‌توانید کف و دیواره‌های قالب را سلفون کشی کنید به شکلی که سلفون، بیرون از دیواره‌های قالب باشد. اینکار صرفا برای اینست که بعد از این که کیک مرغتان آماده شد، بتوانید به راحتی، کیک را با کشیدن سلفون از قالب خارج کنید.

کیک مرغ داغ

چنانچه قصد درست کردن کیک مرغ به صورت داغ را دارید توصیه میشود که از ساندویچ ساز استفاده کنید. مواد کیک را براساس سلیقه‌ی خود می‌توانید تغییر دهید، به عنوان مثال موادی که می‌توانید برای کیک مرغ داغ استفاده کنید سیب زمینی، قارچ و حتی برنج پخته می‌باشد.

در طرز تهیه کیک مرغ به جای ماست میتوانید از پنیر ورقه‌ای یا پنیر پیتزا استفاده کنید. پس از قرار دادن مواد بر روی نان تست بهتر است که کمی پنیر پیتزا اضافه کنید و بر روی موادتان، لایه دیگر نان را فشار دهید و آن را در ساندویچ ساز قرار دهید تا به شکل اسنک پخته شود. کیک مرغ را می‌توانید با سس دلخواهتان میل کنید.

طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه بهمراه فوت و فن های آن

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار