چگونه ترشی سالم را از فاسد تشخیص دهیم؟
کد خبر: ۲۲۴۷۳۸
تاریخ انتشار: 2021 October 06    -    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
در این مطلب به ۶ نشانه اصلی در تشخیص ترشی سالم از فاسد، اشاره شده است که به شما در انتخاب ترشی خوب کمک می‌کند.

ترشی‌ها غذا‌های سالمی هستند که از افزایش کالری، فشار خون و ابتلا به سرطان طحال جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این ترشی با استفاده از سبزیجات، ادویه و میوه‌ها به حفظ طولانی مدت غذا کمک می‌کند.

چگونه ترشی سالم را از فاسد تشخیص دهیم؟

ترشی به دلیل آنکه دارای باکتری‌های مفیدی است، تاثیر بسیاری در هضم غذا دارد و همچنین یک راه حل عالی برای زنان بارداری است که تهوع و استفراغ صبحگاهی غیرقابل کنترلی دارند؛ اما هنگام مصرف ترشی باید مراقب تاریخ انقضای آن باشید. اگر ترشی شما در یخچال و درون شیشه نگهداری شود، حدود ۲ سال دوام می‌آورد. دلیل این امر این است که ترشی‌ها طی فرآیند «ترشی» قرار می‌گیرند. به طور خلاصه اگر یک شیشه ترشی را به درستی ذخیره کنید (در یک کوزه در بسته، در یخچال)، می‌توانید آن را تا دو سال میل کنید در غیر اینصورت ترشی شما خراب خواهد شد. در ادامه چند نشانه برای تشخیص ترشی خراب ارائه شده است؛

۱. بوی بد

این یک نشانه است که به شما در مورد نحوه تشخیص ترشی بد کمک می‌کند. این نشانه‌ای است که تخمیر در حال انجام است. ترشی‌های تخمیر شده برای سلامتی شما خطرناک هستند، بنابراین مجبور خواهید بود همه شیشه‌ها را با بوی بد دور بریزید.

تخمیر در ترشی مجاز است، اما بوی تند همراه با آن نشانه واضحی از وجود باکتری‌های مضر است. در صورت احساس بوی بد از شیشه ترشی، تا زمانی که بوی نامطبوعی وجود دارد سعی نکنید آن‌ها را بخورید. می‌تواند آسیب بیشتری به بدن شما وارد کند. تاریخ تهیه ترشی خود را برچسب گذاری کنید تا بتوانید آن‌هایی را که به تاریخ انقضا رسیده اند بهتر بشناسید.

۲. حباب زدن و برآمدگی درب ظرف

اگر حباب‌هایی در قوطی‌های کنسرو می‌بینید و هیچکس آن‌ها را تکان نداده است، این یک هشدار است؛ وجود درپوش برجسته نشان دهنده خطر است، زیرا ترشی‌های ذخیره شده در این ظرف قبلا خراب شده‌اند. اسید زیاد در ترشی‌ها باعث ایجاد فشار می‌شود و اگر ظرف نتواند این فشار را تحمل کند، می‎ترکد. از مواد اسیدی استفاده نکنید، زیرا باعث ترشح مجدد اسید معده شما می‌شود.

۳. تغییر رنگ

این یک روش خودکار برای تشخیص نحوه خرابی ترشی است. تغییر رنگ نشان دهنده خطر است، زیرا تحت وجود قارچ است که ترشی تغییر رنگ می‌دهد. اگر کدر و نرم هستند، همه کوزه‌ها را با اثر مشابه دور بیندازید. در صورت مشاهده یک لایه سفید روی سطح ترشی نیز از مصرف آن اجتناب کنید.

۴. تغییر بافت سرکه

این یکی دیگر از روش‌های عالی برای تشخیص نحوه خرابی ترشی است. تغییر بافت نمک یا سرکه می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما اگر بیشتر دقت کنید متوجه خواهید شد. وقتی از این ترشی‌ها نگهداری می‌کنید، مایعات داخل شیشه همیشه غلیظ است.

۵. تغییر در طعم

آیا به این فکر کرده‌اید که چگونه تشخیص دهید ترشی‌ها خراب هستند؟ برای این منظور یکی از راه‌ها این است که درپوش ظرف را باز کرده و میل کنید. من مطمئن هستم که می‌دانید طعم آن‌ها در زمان تازه چگونه است، بنابراین اگر طعم متفاوتی حس کردید، طعم بی‌مزه یا تلخ، آن‌ را مصرف نکنید.

۶. تاریخ انقضاء

قبل از خرید ترشی فوری مطمئن شوید و تاریخ انقضا را بررسی کنید. تاریخ انقضاء یکی از روش‌های توصیه شده در مورد نحوه تشخیص سلامت ترشی است. سازنده همیشه تاریخ دقیق را نشان می‌دهد. حتی اگر به نظر می‌رسد ترشی‌ها در شرایط عالی هستند خرید نکنید.

در صورتی که متوجه شدید تاریخ انقضاء اصلی نیست، خرید نکنید. این بدان معناست که ترشی‌ها ممکن است مدت‌ها پیش منقضی شده باشند. ترشی‌های منقضی شده بیشتر به شما آسیب می‌رسانند؛ بنابراین، یک شیشه ترشی بدون تاریخ انقضاء را نمی‌توان منطقی در نظر گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار