پتینه کاری روی دیوار چگونه است؟
کد خبر: ۲۲۴۶۳۷
تاریخ انتشار: 2021 October 06    -    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
پتینه در اصل کهنه کاری است. بعد از ایجاد پتینه روی هر شی و جسمی، ظاهری قدیمی و کهنه به آن شی می‌دهد. مثلا پتینه کاری روی دیوار، باعث می‌شود دیوار بسیار قدیمی‌تر از آنچه که هست به نظر برسد. همچنین به دیوار‌ها حس عمق می‌بخشد، درست مانند رنگ شسته شده. یکی از راه‌های ایجاد پتینه در اصل تکنیک شستشوی رنگی است.

پتینه کاری روی دیوار چگونه است؟

پتینه کاری روی دیوار چگونه است؟«تابناک با تو» - هنر پتینه کاری، نوعی کهنه کاری است که آن را می‌توان روی هر شی یا جسمی و ... اجرا کرد. در این مظلب شما را با پتینه کاری روی دیوار و تصاویری از مدل‌های آن آشنا می‌کنیم.

پتینه چیست؟

پتینه در اصل کهنه کاری است. بعد از ایجاد پتینه روی هر شی و جسمی، ظاهری قدیمی و کهنه به آن شی می‌دهد. مثلا پتینه کاری روی دیوار، باعث می‌شود دیوار بسیار قدیمی‌تر از آنچه که هست به نظر برسد.

 

همچنین به دیوار‌ها حس عمق می‌بخشد، درست مانند رنگ شسته شده. یکی از راه‌های ایجاد پتینه در اصل تکنیک شستشوی رنگی است. تزئین سنتی پتینه به دیوار‌ها ظاهری از مس می‌دهد که با گذشت زمان سبز می‌شود، درست مانند گل سرخ روی مجسمه مسی در فضای باز یا گنبد روی ساختمان.


جلوه اولیه پتینه

یک پتینه ساده می‌تواند ظاهر کهنگی را ایجاد کند، به ویژه در اطراف لبه دیوار‌ها و مکان‌هایی که دیوار‌ها با پنجره ها، یا کف و دیگر تزیینات برخورد می‌کنند. به صفحه زرد شده یک کتاب فکر کنید. کهنگی دیوار با روکش مصنوعی پتینه، جلوه‌ای مشابه ایجاد می‌کند. برای این کار، از رنگ روشن به عنوان لایه پایه دیوار‌ها استفاده می‌شود. پس از خشک شدن، رنگ تیره را با یک پارچه روی آن بمالید، سپس قبل از خشک شدن لایه بالایی را به وسیله‌ی یک پارچه پاک کنید. کلید یک پتینه خوب این است که دیوار را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید و روی آن قسمت کار کنید و بعد به سراغ قسمت‌های دیگر بروید. تا همه‌ی قسمت‌ها ظاهری یکنواخت پیدا کنند؛ و از خشک شدن رنگ قبل از مالیدن و خراشیدن جلوگیری کنید.

هرگونه بافت روی دیوار - به عنوان مثال، برجستگی‌های گچ در صورتی که دیوار گچی باشد - با رنگ تیره‌ای که به عنوان پوشش بالا (رویی) استفاده می‌کنید، تقویت می‌شود. رنگ‌های لاتکس برای این اثر خوب عمل می‌کنند.

پتینه کاری روی دیوار چگونه است؟

نمونه‌ای از پتینه کاری روی دیوار


ترکیب رنگ برای پتینه

یک پتینه واقع بینانه با استفاده از تکنیک پایه پتینه به طور کلی یک رنگ تیره بالای (روی) یک رنگ روشن‌تر است، مانند زرد روی سفید، یا زغالی روی خاکستری روشن. با استفاده از رنگ‌های غیر سنتی پتینه، رنگ‌های زیبا و مدرن می‌توانند با جلوه پتینه ایجاد شوند: آبی روی زرد، زرد روی قرمز و غیره. قبل از تلاش برای ترکیب رنگ‌های جسورانه، قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این ترکیب در مقیاس بزرگ خوب عمل می‌کند، این ترکیب را روی یک ضایعات مقوایی آزمایش کنید. همچنین توجه داشته باشید که رنگ‌های تیره با رنگ‌های روشن نیز روشن می‌شوند. یک نارنجی تیره بیشتر شبیه یک زرد روشن خواهد بود که روی دیوار سفید یا روشن مالیده شود.


مس یکی از سبک‌های پتینه

یک پتینه مسی اساساً لایه‌هایی از فیروزه ای، آبی و سبز است که روی یک رنگ اصلی مس یا برنز، اسفنجی شده اند - هرچه لایه اصلی فلزی بیشتر به نظر برسد، بهتر است. هنگامی که لایه‌ی پایه خشک شد، یک اسفنج دریایی به رنگ آبی یا فیروزه‌ای آغشته شده و سپس روی دیوار را لکه دار کرد، در نهایت ظاهر پتینه را ایجاد می‌کند. استفاده از چندین رنگ مختلف فیروزه‌ای و حتی کمی طلای فلزی، پایان کار را واقعی‌تر می‌کند. هر سه رنگ را می‌توان در یک سینی در حوضچه‌های کوچک قرار داد تا اسفنج کمی از هر کدام را جمع کند. اسفنج را به اطراف بکشید و روی مناطق مرطوب بکشید تا ظاهری واقع بینانه ایجاد کنید. اشاره به رنگ مشکی واقع گرایی بیشتری را اضافه می‌کند. یک برس خشک با موی سفت که برای نرم کردن رنگ تازه استفاده می‌شود، جلوه طبیعی تری به رنگ می‌بخشد.

پتینه کاری روی دیوار چگونه است؟

پتینه کاری مسی روی دیوار

شگفتی‌های لعاب

لعاب بدون توجه به تکنیکی که استفاده کرده اید، لایه‌های عمق را به سطح پتینه می‌افزاید. همچنین زمان کارکرد رنگ را افزایش می‌دهد، بنابراین قبل از اینکه آن را با یک پارچه یا برس نرم رنگ بزنید، نگرانی زیادی برای خشک شدن رنگ وجود ندارد. از لعاب مشابه با رنگ استفاده کنید. به عنوان مثال، لعاب لاتکس با رنگ لاتکس. قبل از اعمال رنگ روی دیوار، مقداری رنگ رویه را با هم مخلوط کرده و لعاب دهید. نسبت‌ها بستگی به این دارد که چقدر می‌خواهید پایان کار شفاف باشد. همانند سایر تکنیک‌های تکمیل مصنوعی، آزمایش ترکیب رنگ و لعاب بر روی یک تکه مقوا ابتدا به شما کمک می‌کند قبل از ایجاد دیوار‌های شاهکار خود ظاهر دقیق مورد نظر خود را ایجاد کنید.

پتینه کاری روی دیوار چگونه است؟

پتینه کاری روی دیوار چگونه است؟

پتینه کاری روی دیوار چگونه است؟

پتینه کاری روی دیوار چگونه است؟

پتینه کاری روی دیوار چگونه است؟

پتینه کاری روی دیوار چگونه است؟

منبع: بیتوته

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار