مقایسه گوشی‌های a۵۲ و a۳۲ سامسونگ
کد خبر: ۲۲۴۵۶۷
تاریخ انتشار: 2021 October 04    -    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵

مقایسه گوشی‌های a۵۲ و a۳۲ سامسونگ

دو گوشی گلکسی A52 و گلکسی A32 دو دستگاه میان‌رده از سامسونگ هستند که هر دو هم از قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار خوبی بهره می‌برند و در بازار با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شده‌اند، اما اختلاف قیمتی این 2 گوشی با یکدیگر بسیار زیاد است. آیا امکانات و قابلیت های گلکسی A52 سامسونگ می‌تواند این اختلاف قیمت بالا را توجیه کند؟

مقایسه بدنه و طراحی گلکسی A32 و A52 سامسونگ

گلکسی A52 سامسونگ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ و گلکسی A32 سامسونگ نیز در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۹ معرفی شده است. جنس بدنه‌ی هر دو گوشی گلکسی A32 و گلکسی A52 سامسونگ از پلاستیک است. در این بخش گلکسی A52 سامسونگ از تأییدیه IP67 بهره می‌برد که در برابر نفوذ گرد و خاک و آب تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه مقاومت دارد. گلکسی A32 این تأییدیه را ندارد.

مقایسه نمایشگر گلکسی A32 و A52 سامسونگ

گلکسی A32 و A52 سامسونگ، هر دو از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل با روشنایی حداکثر ۸۰۰ نیت بهره می‌برند. هر دو به محافظ صفحه گوریلاگلس ۵ مجهز شده‌اند و تنها تفاوت در حفره‌ی دوربین سلفی است که گلکسی A52 از فناوری Infinity-O و گلکسی A32 از فناوری Infinity-U استفاده می‌کند.

هر دو گوشی هوشمند اگرچه از نمایشگر سوپر آمولد و در ظاهر از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برند  اما گلکسی A52 به لطف استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون تجربه‌ی روان‌تری را ارائه می‌دهد. قیمت روز گوشی سامسونگ از تکنولایف بخواهید.

 

مقایسه سخت‌افزار و نرم‌افزار گلکسی A32 و A52 سامسونگ

گوشی گلکسی A52 سامسونگ نسخه‌ی One UI 3.1 را بر روی اندروید ۱۱ اجرا می‌کند در حالی که گلکسی A32 از رابط کاربری One UI 3.0 بر روی سیستم عامل اندروید ۱۱ بهره می‌برد. همچنین، گلکسی A52 از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۷۲۰ جی کوالکام، هشت هسته‌ای با دو هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز Kryo 465 Gold و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 465 Silver به همراه تراشه گرافیکی آدرنو ۶۱۸ قدرت می‌گیرد، در حالی که گلکسی A32 به پردازنده هلیو جی۸۰ مدیاتک، هشت هسته‌ای با دو هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A75 و شش هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A55 به همراه تراشه گرافیکی  Mali-G52 MC2 مجهز شده است.

در این بخش کاملاً مشخص است که تراشه کوالکام موجود در گلکسی A52 نسبت به پردازنده مدیاتک که در داخل بدنه گلکسی A32 قرار دارد، دارای قدرت بیشتری است و همچنین تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۸ نیز نسبت به تراشه گرافیکی  Mali-G52 MC2  توان پردازشی بالاتری را ارائه می‌دهد. یکی از علت‌هایی که قیمت گوشی a32 نسبت به قیمت گوشیa52 ارزان‌تر است به همین مورد مربوط می‌شود.

مقایسه گوشی‌های a۵۲ و a۳۲ سامسونگ

مقایسه رم و حافظه داخلی گلکسی A32 و A52 سامسونگ

گلکسی A52 سامسونگ در ۴ نسخه شامل:  128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم به فروش می‌رسد و برای برای استفاده از کارت microSDXC دارای پورت اختصاصی نیست بلکه درگاه استفاده از سیم‌کارت دوم را می‌توان در عوض استفاده از سیم‌کارت برای استفاده از کارت میکرو‌اس‌دی اختصاص داد.

گلکسی A32 سامسونگ نیز در ۴ نسخه شامل: 64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم در دسترس قرار می‌گیرد. این گوشی برای استفاده از کارت microSDXC از پورت اختصاصی بهره می‌برد. استعلام قیمت روز گوشی سامسونگ از تکنولایف به نفع شماست.

مقایسه دوربین در گلکسی A32 و A52 سامسونگ

دوربین پنل پشت: گلکسی A52 از ماژول چهارگانه شامل یک لنز 64 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، یک حسگر 12 مگاپیکسل لنز اولتراواید با پوشش 123 درجه، f/2.2  بعلاوه‌ی یک سنسور ۵ مگاپیکسل، لنز ماکرو، f/2.4  و در نهایت یک حسگر ۵ مگاپیکسل نیز به عنوان دوربین تشخیص عمق، f/2.2 بهره می‌برد. گلکسی A32 سامسونگ نیز از یک حسگر 64 مگاپیکسل لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.8  بعلاوه‌ی یک حسگر ۵ مگاپیکسلی لنز اولتراواید با پوشش 123 درجه، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2  و همچنین یک حسگر ۵ مگاپیکسلی لنز ماکرو، f/2.4  و سرانجام یک سنسور ۵ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تصور، f/2.4 مجموعه حسگرهای دوربین این گوشی را تشکیل می‌دهند. برای عکس‌های سلفی و تماس‌های تصویری نیز  گلکسی A52 از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند در حالی که گلکسی A32 به لنز ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است.

برای فیلم‌برداری نیز گلکسی A52 می‌تواند با کیفیت تا حداکثر 4K و ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند اما دوربین گلکسی A32 برای ضبط ویدیو به کیفیت حداکثر Full HD با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه محدود شده است. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به استفاده از فلش LED، پانوراما، HDR اشاره کرد که هر دو گوشی مجهز هستند.

باتوجه به این که هر دو گوشی گلکسی A52 و گلکسی A32 از دوربین‌های تقریباً مشابهی بهره می‌برند تفاوت چشم‌گیری در کیفیت عکس‌های آن‌ها مشاهده نمی‌شود. فقط حسگر اولتراواید در گوشی A52 به حسگر کوچکتر ۸ مگاپیکسلی در گلکسی  A32 تبدیل شده که عکس‌های این لنز A52 از جزئیات و کیفیت بهتری بهره می‌برد.

در زمینه‌ی فیلم‌برداری نیز گلکسی A52 که می‌تواند با کیفیت 4K ویدیو ثبت کند که بر گوشی سامسونگ A32 برتری دارد. علاوه بر این، باتوجه به پیشرفت‌های فناوری، هم‌اکنون تلویزیون‌های 4K بازار را به تسخیر خود درآورده‌اند، بنابراین ضبط ویدیو با کیفیت Full HD در حال منسوخ شدن است. قیمت روز گوشی سامسونگ از تکنولایف مشاهده کنید.

مقایسه گوشی‌های a۵۲ و a۳۲ سامسونگ

مقایسه کیفیت صدا در گلکسی A32 و A52 سامسونگ

گوشی گلکسی A52 سامسونگ دارای اسپیکرهای استریو است که کیفیت صدای بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و میزان بلندی صدا نیز رضایت‌بخش است اما گلکسی A32 دارای بلندگوهای استریو نیست اما کیفیت صدا و میزان بلندی صدای آن نسبتاً خوب است. صدای هر دو گوشی از کیفیت ، شفافیت و وضوح مناسبی بهره می‌برد ولی گلکسی A52 به دلیل استفاده از دو بلندگو در این بخش برتری دارد.

مقایسه باتری و شارژ سریع در گلکسی A32 و A52 سامسونگ

گوشی گلکسی A52 سامسونگ باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند که ۵۰ درصد باتری در مدت ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود اما گلکسی A32 از باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که می‌تواند  از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی کند. مسلما در این بخش از نظر سرعت شارژ گلکسی A52 برتری دارد، اما از نظر ظرفیت باتری، گلکسی A32 دارای باتری حجیم‌تر و پرظرفیت‌تری است. کدام‌یک برتری‌دارد؟ قضاوت به سلیقه‌ی شما!

 

مقایسه سایر امکانات در گلکسی A52 و گلکسی A32 سامسونگ

قابلیت‌ها، امکانات و ویژگی‌هایی همچون حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، بلوتوث، ان‌اف‌سی، جی‌پی‌اس و USB Type-C 2.0 با پشتیبانی از OTG نیز در هر دو گوشی یکسان است.

جمع‌بندی

در این بررسی و مقایسه مشخص شد که گلکسی A52 تقریباً در تمام موارد از گوشی گلکسی A32 سامسونگ بهتر عمل می‌کند و از مشخصات و امکانات بیشتر و بهتری بهره می‌برد، اما موضوع مهمی را که نباید از یاد برد، اختلاف قیمت زیاد این دو گوشی هوشمند است. اکنون تصمیم با شماست تا ببینید اگر گلکسی A32 سامسونگ می‌تواند خواسته‌های شما را برآورده کند، از خرید A52 سامسونگ می‌توانید صرف نظر کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار