چرا بنگلادش به جای چهار فصل، شش فصل دارد؟
کد خبر: ۲۲۴۴۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 October 04    -    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
به دلیل قرار گرفتن در مناطق گرمسیری و مداری استوا، این مکان ها دو فصل یا دو موسم، یعنی فصل مرطوب و فصل خشک را پشت سر می‌گذارند. در مناطق نزدیک اقیانوس هند، سه فصل یا سه موسم وجود دارد: زمستان، تابستان و فصل بارندگی‌های موسمی. فصل بارندگی‌های موسمی از اواسط ماه ژوئن تا اواسط آگوست آغاز می‌شود.

چرا بنگلادش به جای چهارفصل،  شش فصل دارد؟

چرا بنگلادش به جای چهارفصل،  شش فصل دارد؟اختصاصی تابناک با تو؛ همه ما می‌دانیم که فصل‌های سال چهار فصل است؛ بهار، تابستان، پاییز و زمستان. اما این فصل‌ها در همه مناطق سیاره زمین به شکلی که ما تجربه کرده‌ایم وجود ندارد. در بنگلادش به جای چهار فصل، با شش فصل مواجهیم.

به دلیل قرار گرفتن در مناطق گرمسیری و مداری استوا، این مکان ها دو فصل یا دو موسم، یعنی فصل مرطوب و فصل خشک را پشت سر می‌گذارند. در مناطق نزدیک اقیانوس هند، سه فصل یا سه موسم وجود دارد: زمستان، تابستان و فصل بارندگی‌های موسمی.

چرا بنگلادش به جای چهارفصل،  شش فصل دارد؟

به دلایل مربوط به کشاورزی، تجارت و سنت‌های فرهنگی، سال در بنگلادش به شش فصل تقسیم می‌شود: تابستان که به معنی بنگالی (grisma) است، بادهای موسمی (barsa)، پاییز (sharat)، اواخر پاییز (hemanta)، زمستان (shit)، و بهار (basanta).

فصل‌های سال بنگالی

سال بنگالی با تابستان و از اواسط آوریل تا اواسط ژوئن، زمانی که هوا گرم و خشک است، آغاز می‌شود و گاهی با طوفان‌های شدید همراه است.

فصل بارندگی‌های موسمی از اواسط ماه ژوئن تا اواسط آگوست آغاز می‌شود که ۸۵ درصد بارندگی سال را به همراه دارد.

چرا بنگلادش به جای چهارفصل،  شش فصل دارد؟

کاهش تدریجی دما و رطوبت در پاییز که از اواسط آگوست تا اواسط اکتبر است، شروع و سپس هوا از اواسط اکتبر تا اواسط دسامبر که به اواخر پاییز معروف است سردتر می‌شود.

اواسط دسامبر تا اواسط فوریه سردترین فصل بنگلادش با متوسط ​​دمای ۱۱-۲۰ درجه سانتی‌گراد است. بهار در بنگلادش از اواسط فوریه تا اواسط آوریل و هنگامی که جریان‌های هوای گرم و رعد و برق اغلب در بعد از ظهر افزایش می‌یابد، شروع می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
0
0
با سلام
بهتر بود نویسنده محترم به جای ترجمه صرف کمی سلیقه به خرج می‌داد و ماه‌های شمسی را جایگزین ما‌ه‌های میلادی می‌کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار