تولید داروی ایدز
کد خبر: ۲۲۴۲۷۹
تاریخ انتشار: 2021 October 01    -    ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
موسسه تحقیقاتی فناوری شیمی کره (KRICT) روز پنجشنبه اعلام کرد که یک داروی درمان اچ آی وی که توسط این مرکز تهیه شده، در چین به فروش می رسد و می توان از آن به عنوان دارویی برای درمان ایدز استفاده کرد.
 نکته قابل توجه این است که محققان سال ها روی این دارو مطالعه کرده و دقیقا در لحظاتی که نا امید شده بودند، با کمک یک شرکت توسعه دارویی به نام Kainos Medicine قادر به ایجاد تغییراتی در آن شده  و این دارو در نهایت به عنوان اولین درمان اچ آی وی پس از ۲۶ سال توسعه یافته و بازاریابی خود را در چین آغاز کرد.
 
تولید داروی ایدز
 
تیم تحقیقاتی KRICT به سرپرستی دکتر سون جونگ چان و لی ایل یونگ ، تحقیقات خود را در ۱۹۹۵ آغاز کرده و  در سال ۲۰۰۶ با مرکز علمی پژوهشیGilead  در ایالات متحده همکاری جدید آغاز کرده و نسخه اولیه داروی ایدز توسط ان ها در سال ۲۰۰۸ به دست آمد.به گزارش سیناپرس، این دارو بر خلاف بسیاری از موارد مشابه و غیر کاربردی،  یک داروی متوسط تا ارزان بوده و در طول درمان باید روزی یکبار به بیماران مبتلا شده به ایدز تزریق شود. ارزان بودن این دارو باعث می شود تا بتوان این درمان را در آمریکای لاتین و آفریقا نیز آغاز کرد.
 
کشف این دارو دارای اهمیت بسیار زیادی است زیرا جهان هنوز فاقد درمان هایی است که بتواند ایدز را به طور کامل درمان کند، زیرا درمان های موجود برای ویروس اچ ای وی، فقط از بدتر شدن شرایط بیماران مبتلا به ویروس نقص ایمنی جلوگیری می کند.
 
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، حدود یک میلیون و هفتصد هزار بیمار جدید مبتلا به ایدز در سراسر جهان تنها در سال ۲۰۱۸ شناسایی شدند.
 
 این سازمان همچنین اعلام کرد که عفونت های مرتبط با این بیماری در سطح جهانی کاهش یافته است ، اما در برخی کشورها از جمله کره و چین ، موارد ابتلا به ایدز با روند صعودی مواجه شده است. تخمین زده می شوددر سال ۲۰۱۸ حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار مورد جدید ابتلا به ایدز تنها در چین ثبت شده باشد که بالاترین میزان افزایش را برای یک کشور نشان می دهد. 
 
این داروی جدید در حقیقت یک مهار کننده غیر نوکلئوزیدی ترانس کریپتاز معکوس (NNRTI) است که از تکثیر ویروس اچ آی وی  جلوگیری می کند. این دارو عوارض جانبی عصبی و روانی کمتری را نشان داده و در آزمایشات بالینی انجام شده مشخص شد مسمومیت ژنتیکی را به حداقل می رساند. علاوه بر این ، داروی فوق یک اثر ضد ویروسی عالی را نشان داده و می تواند همراه با سایر داروها مصرف شود.
 
در گذشته ، بیماران آلوده به ایدز به دلیل ضعف سیستم ایمنی جان خود را از دست می دادند ، اما پیشرفت دارویی اخیر به بیماران در مدیریت این بیماری مانند یک بیماری مزمن کمک کرد.
 
منبع: سیناپرس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار