نحوه صحیح شست و شوی سر با شامپو
کد خبر: ۲۲۴۰۶۶
تاریخ انتشار: 2021 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
نحوه صحیح شست و شوی سر با شامپو در کنار محصولات متفاوتی که استفاده می‌کنید بسیار حائز اهمیت است. درواقع علاوه بر اینکه در قفسه‌های فروشگاه به دنبال بهترین و متناسب‌ترین برند با جنس مو‌های خود هستید؛ باید با نحوه صحیح استفاده از آن نیز آشنا باشید.

درخواست صریح ۸۰ سلبریتی از رهبران سیاسی جهان«تابناک با تو» - به طور طبیعی پوست سر و مو‌ها با سبوم ترشح شده از غدد سباسه، نرم نگه داشته می‌شود. این ترشح چرب، موجب جلوگیری از دست دادن آب خواهد شد که می‌تواند زیبایی و درخشندگی موهایتان را حفظ نماید. غبار، دوده، ذرات کراتینی پوست (پوسته) و آلوده‌کننده‌های دیگر به این لایه چرب متصل شده و باعث آلودگی پوست و موی سر خواهد شد. شامپو‌ها یکی از انواع شوینده‌هایی هستند که جهت از بین بردن این آلودگی‌ها، از پوست و موی سر به کار می‌روند. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این مقاله را از دست ندهید؛ چرا که تنها در اینصورت می‌توانید با نحوه صحیح شست و شوی سر با شامپو آشنا شوید.

نحوه صحیح شست و شوی سر با شامپو

چقدر شامپو باید به موهام بزنم؟

این سوال یکی از موضوعاتی است که شاید برای شما هم چالش برانگیز باشد. بهتر است بگوییم که مقدار شامپوی مصرفی هر فرد، بستگی به مقدار حجم مو‌های آن خواهد شد. به طور مثال، آقایان که مو‌هایی کوتاه‌تر دارند، حتی یک بار شامپو کردن هم برایشان کافی است. اما خانم‌هایی که موهایشان بلند است؛ معمولا با بار اول شامپو کردن، تنها آلودگی‌های سطحی از مو‌های خود را پاک می‌کنند و شاید لازم باشد که یک بار دیگر هم به مو‌های خود شامپو بزنند تا بتوانند احساس تمیز شدن مو‌ها را خوب درک کنند.

برای مدت چند دقیقه شامپو باید بر روی مو بمونه؟

اصلا ضرورتی ندارد که شامپو روی مو باقی بماند. همان زمانی که برای شست و شوی موهایتان با ماساژ دادن شامپو روی آن صرف می‌کنید، کافی است. درواقع دیگر لازم نیست که شامپو را روی سرتان نگه دارید.

اما نرم کننده‌ها باید مدت کمی روی مو بمانند و بعد آبکشی شوند. در مورد شامپو‌های درمانی نیز لازم است شامپو به مدت ۵-۳ دقیقه برای اعمال اثر دارو روی سر باقی بماند و سپس آبکشی شود. البته میزان زمان ماندن این شامپو‌ها باید طبق دستوالعمل آن صورت بگیرد.

نحوه صحیح شست و شوی سر با شامپو

از شامپو‌های گیاهی استفاده کنیم یا شامپو‌های شیمیایی؟

جالب است بدانید که شامپو‌های گیاهی هم دارای ترکیبات شیمیایی هستند. چرا که عصاره گیری از گیاهان به منظور تولید شامپو، با روش‌های شیمیایی صورت می‌گیرد؛ بنابراین نمی‌توان ادعای حتمی در این باره بیان کرد.

گره‌های مو را باز کنید

موی خود را با یک شانه دندانه درشت شانه کنید تا هیچگونه گره‌ی روی آن باقی نماند. هرگز موی خود را در حالت خیس شانه نکنید. زیرا در این حالت نیروی بیشتری برای شانه کردن مصرف خواهید کرد؛ بنابراین موی شما ممکن است شکسته شود.


با آبکشی مو‌ها شروع کنید

در مرحله بعدی مو‌های خود را با آب ولرم و نیمه گرم آبکشی کنید. به این مرحله آبکشی اولیه و یا پیش از شست وشو Pre-Washing گفته می‌شود که برای زدودن گردوغبار و یا به طورکلی آلودگی‌های قابل حل در آب انجام می‌گیرد. هرگز از آب داغ استفاده نکنید؛ زیرا باعث تردی و شکنندگی مو‌های شما خواهد شد.

مقدار مناسبی از شامپو را بر روی موهایتان پخش کنید

مقداری شامپو کف دست خود بریزید و دست‌های خود را روی هم مالش دهید؛ تا شامپو روی دست‌هایتان پخش شود. بهتر است بدانید که حرارت دست‌های شما، در عملکرد بهتر شامپو تاثیرگذار خواهد بود. درواقع کف شامپو باید روی دست شما تشکیل شود.


پوست سر را با نوک انگشت ماساژ دهید

برای انجام نحوه صحیح شست و شوی پوست سر، بهتر است شامپو را روی همه قسمت‌های سرپخش کرده و با نوک انگشت به آرامی روی پوست سر و موهایتان ماساژ دهید. دقت داشته باشید که از ناخن‌ها استفاده نکنید. برای جلوگیری از گره خوردن و شکسته شدن مو، این کار را به آرامی و به صورت دورانی ادامه دهید.

در این مرحله موی خود را به خوبی آبکشی کنید تا هر گونه بقایای شامپو از لابلای مو‌های شما پاک شود.

چند روز یک بار مو‌ها را با شامپو بشوریم؟

توجه داشته باشید که هر چه بیشتر مو‌ها را بشویید، ظاهر بدتری پیدا خواهد کرد. برای همین نیازی به شست و شوی روزانه مو‌ها نیست. هرچه مو‌های شما بلندتر، زبرتر و فرفری‌تر باشد، باید بین زمان شست و شو‌ها مدت زمان بیشتری کنید. چرا که چربی‌های روی پوست سر، به سرعت به روی ساقه مو می‌آیند. هر چه چربی کمتر باشد؛ مو خشک‌تر است و نیازی به زیاد شامپو زدن نخواهید داشت. میزان شست و شو با شامپو در افراد مختلف است.

شامپو‌ها چربی و سلول‌های اضافی پوست سر را از بین می‌برند. این کار هیچ تاثیری در مو ایجاد نمی‌کند؛ به جز اینکه شما را مجبور خواهد کرد تا برای فرم دادن به مو‌های خود از مواد آرایشی استفاده کنید. به طور کلی، همان طور که اشاره شد، شامپو و شست و شوی زیاد برای مو اصلا خوب نیست. شما به سادگی می‌توانید از پاک کننده‌های بدون کف و بدون سولفات استفاده کنید که برای مو بسیار مفید خواهند بود.


بهترین شامپو چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

همانطور که ذکر شد؛ شامپو فقط برای تمیز کردن نیست. بلکه تامین کننده اهداف دیگری نیز بر اساس نیاز مصرف کننده خواهد بود. با این حال یک شامپوی خوب باید براساس معیار‌های زیادی انتخاب شود.

جنس و حالت شامپو ممکن است به حالت مایع یا کرم باشد. وجود عطری خاص، سهولت و ایجاد رضایت در مصرف کننده از به کار بردن شامپو، به آسانی در سر پخش شدن، مقدار کف تولید شده و کیفیت و حالت آن، سهولت شسته شدن شامپو با آب، میزان نرم‎ کنندگی و خوش حالتی و درخشان کنندگی مو، میزان شانه پذیری و حالت گرفتن مو‌ها از جمله مسائلی است که هر شخص قبل از خرید به آن توجه خواهد کرد.


ممکنه مصرفی برخی شامپو‌ها و یا نحوه صحیح شست و شوی سر باعث ریزش مو بشه؟

شامپو‌های استاندارد هرگز سبب ریزش موی شما نخواهند شد. کم پشت شدن مو‌ها با عوامل وراثتی یا هورمونی در ارتباط است، یا به دلیل بعضی از بیماری‌ها و مصرف دارو‌ها ایجاد خواهد شد. البته اگر شامپو با موی شما سازگار نباشد؛ ممکن است به ساقه مو آسیب رسانده و آن را کدر یا خشک و بد حالت کند. اما نمی‌توان ریزش مو را به شامپو نسبت دادو


سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید برخی از پرتکرارترین سوالات مصرف کنندگان را در استفاده و انتخاب درست شامپو بیان کرده‌ایم. با بررسی هر بخش به راحتی می‌توانید با نحوه صحیح شست و شوی سر و ویژگی‌های بهترین شامپو متناسب با موهایتان آشنا شوید. امیدواریم مطالب گفته شده، شما کاربران عزیز را در حفظ زیبایی و درخشندگی موهایتان راهنمایی کرده باشد.

روژه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار