ادعای عجیب مقامات ترکمنستان درباره کرونا
کد خبر: ۲۲۴۰۰۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2021 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
به گزارش دانشگاه "جونز هاپکینز" آمریکا و سازمان بهداشت جهانی، ترکمنستان در میان پنج کشوری است که ویروس کرونا در آن هیچ قربانی به جای نگذاشته‌ است.

ادعای عجیب مقامات ترکمنستان درباره کرونا

ادعای عجیب مقامات ترکمنستان درباره کرونااختصاصی تابناک با تو؛ همزمان با آغاز همه‌گیری کرونا، ترکمنستان هیچ موردی از ابتلا به کرونا را ثبت نکرده‌ است، یا حداقل این چیزی است که دولت ترکمنستان ادعا می‌کند.

به گزارش دانشگاه "جونز هاپکینز" آمریکا و سازمان بهداشت جهانی، ترکمنستان در میان پنج کشوری است که ویروس کرونا در آن هیچ قربانی به جای نگذاشته‌ است.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، سه جزیره دورافتاده در اقیانوس آرام و کره‌شمالی از جمله کشورهایی هستند که آمار و ارقام قربانیان ویروس کرونا در آنها منتشر نشده؛ گویی که این مناطق از ویروس کرونا در امان بوده‌اند.

قربان‌‌قلی‌بردی‌محمدوف، رئیس‌جمهور ترکمنستان که از سال ۲۰۰۶ میلادی بر ترکمنستان حاکم است، ابتلای شهروندان این کشور به کرونا را رد و گزارش‌های مبتنی بر ابتلای مردم ترکمنستان به کرونا را "وهمی" توصیف کرد و در سخنرانی خود در سازمان ملل در هفته‌ای که گذشت، گفت که شایسته نیست کرونا سیاسی شود.

ادعای عجیب مقامات ترکمنستان درباره کرونا

اما سازمان‌های مستقل، روزنامه‌نگاران و فعالان خارج از ترکمنستان، می‌گویند دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد این کشور در حال مبارزه سخت با موج سوم کرونا در بیمارستان‌هاست و روزانه ده‌ها تن کشته می‌شوند؛ اما رئیس‌جمهور این کشور برای حفظ محبوبیت خود روی آمار واقعی کرونا سرپوش می‌گذارد.


آقای "رسلان میاتییف" شخصیت رسانه‌ای تبعید شده و رئیس سازمان اخبار مستقل "ترکمان نیوز" که در هلند مستقر است نام شصت شخصیت از جمله معلمان، هنرمندان و پزشکانی را که بر اثر کرونا از دنیا رفته‌اند، گردآوری کرده‌ است و می‌گوید براساس شواهد و تحقیقات پزشکی و عکس‌های موجود از ریه قربانیان، دریافته که این افراد به دلیل درگیری شدید ریه با ویروس کرونا از دنیا رفته‌اند.
او افزود: مشکل اینجاست که دولت ترکمنستان به جای قبول این بحران و همکاری با جامعه جهانی، سرش را مثل کبک زیر برف کرده‌ است.

از زمان انتشار ویروس کرونا ترکمنستان اصرار دارد، هیچ موردی از کرونا در این کشور وجود نداشته است، در حالی که سرعت انتشار این ویروس در کشورهای همسایه ترکمنستان از حد توقع فراتر رفته و قربانیان فراوانی گرفته‌ است.

ادعای عجیب مقامات ترکمنستان درباره کرونا

بنا به گزارش دیده‌بان حقوق بشر این همه‌گیری در کشورهای همان منطقه، مرگ و میر فراوانی به همراه داشته؛ اما چگونه است که ترکمنستان از این همه‌گیری در مصونیت به سر می‌برد؟!

به گزارش سایت وزارت خارجه انگلستان و استرالیا، در حال حاضر همه پروازهای هوایی به مقصد ترکمنستان به تعلیق درآمده و فقط مسافران از مبدا ترکمنستان پذیرفته می‌شوند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
4
14
حکومت ترکمنستان یه حکومت پلیسی است . مگه کرونا جرات هم داره بره اونجا .
وجدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
33
12
در موضوع کرونا باهوشترین مردم و مسولین در ترکمنستان هستند که با بند سازمان کشتار جهانی و واکسن های بیل گیتس به چاه نرفتند و بدتریت کشور ایران است که همانند بحث کاهش جمعیت مطیع محض سازمان کشتار جهانی شد و مردمش را موش آزمایشگاهی کرد و به فنا داد یک لحظه از مسخ رسانه ها خرج شوید تا بدانید کرونا فریب قرن است اما هیهات که ما یقین داریم و شما نه
پاسخ ها
رضا
| |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
من هم حرف جنابعالی را قبول دارم اما حیف این جماعت فریب خورده را که برای سیاه نمایی هر روز چند صد نفری در کشور می میرند
ناشناس
| |
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
اگر کرونا فریب قرن هست چرا میناوند و انصاریان در جوانی درگذشتند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
4
خطاب به اونی که گفت هرکس واکسن بزنه میمیره و کرونا دروغ قرنه:

100 سال پیش هم که واکسن اختراع شد یک مشت عقب افتاده مثل تو بودن و میگفتن واکسن رو ساختن برای کشتار بشریت. مطمئنم اگر 1000 سال آینده بشر به اوج پیشرفت برسه و کیهان رو درنورده و به سایر سیارات سفر کنه هنوز که هنوزه ابلهانی امثال تو خواهند بود. در واقع حماقت جزء جدا نشدنی بشریته

بیخود نیست که انیشتین گفته دو چیز انتها ندارن پهنه کهکشان ها و حماقت بشر البته در مورد اولی مطمئن نیستم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
آفرین واقعاً.
حماقت انتها نداره. تو هر زمینه ای.
ناشناس
| |
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
ضمن اينكه اينايي كه ميگن واكسن و پزشكي مدرن بد است و براي كاهش جمعيت آمده
مگه نه اينه كه از وقتي پزشكي و بهداشت مدرن و بويژه واكسن هاي مختلف آمده جمعيت جهان چندين و جند برابر شده . مگه نه اينه كه عبور بچه ها از پنج سالگي زماني يك رويا بود ولي با آمدن واكسن ها الان اين بحث بيشتر به شوخي ميماند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
0
چین را بگو که منشا و باعث کرونا بود با با یک ونیم میلیارد جمعیت فقط 4000 هزار کشته داد و تمام!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار