شنیدن صدای نبض در گوش نشانه این بیماری های جدی است
کد خبر: ۲۲۳۸۳۶
تاریخ انتشار: 2021 September 27    -    ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
اگر تا به حال به کنسرت رفته‌اید یا نزدیک بلندگوی بلند نشسته‌اید، احتمالاً بعد از آن صدای زنگ را در گوش خود تجربه کرده‌اید. اما اگر به طور مکرر صدایی را می‌شنوید که با ضربان قلب شما هماهنگ است یا ضربان قلب در گوش شما وجود دارد، ممکن است به وزوز گوش تپنده مبتلا باشید و ممکن است اولین علامت یک مشکل سلامتی (گاهی جدی) باشد.
 اگر تا به حال به کنسرت رفته‌اید یا نزدیک بلندگوی بلند نشسته‌اید، احتمالاً بعد از آن صدای زنگ را در گوش خود تجربه کرده‌اید. اما اگر به طور مکرر صدایی را می‌شنوید که با ضربان قلب شما هماهنگ است یا ضربان قلب در گوش شما وجود دارد، ممکن است با وزوز گوش تپنده روبرو باشید و ممکن است اولین علامت یک مشکل سلامتی (گاهی جدی) باشد. 
 
شنیدن صدای نبض در گوش نشانه این  بیماری های جدی است
 
1. ورزش شدید
وقتی با شدت فعالیت جسمی انجام می‌دهید، میزان جریان خون در رگ‌های شما، از جمله در مجاورت گوش افزایش می‌یابد. و این افزایش موقت جریان خون گاهی اوقات می‌تواند صدای کوبشی در گوش شما ایجاد کند.
2. کم‌خونی
با کم‌خونی، ترکیب خون تغییر می‌کند که می‌تواند جریان خون آشفته‌ای را در سیاهرگ‌ها ایجاد کند. و این جریان آشفته می‌تواند صدای تپنده‌ای را در گوش شما ایجاد کند.
3. مشکلات تیروئید
به طور مشابه، شرایط تیروئید می‌تواند ترکیب خون را تغییر دهد. و گاهی اوقات می‌تواند باعث نوساناتی در فشار خون شود که می‌تواند بر بازگشت وریدی به قلب تاثیر بگذارد و در گوش شما ضربان ایجاد کند.
4. مایع در گوش یا عفونت گوش
افرادی که مایع در گوش میانی دارند، و به عفونت گوش مربوط نباشد، ممکن است ضربان قلب خود را بشنوند..
5. فشار خون بالا
اگر فشار خون بالا دارید، می‌تواند باعث شود خون با قدرت بیشتری از طریق رگ‌ها و شریان‌های شما جریان یابد. و هنگامی که جریان خون آشفته‌ای از طریق شریان کاروتید جریان دارد، می‌تواند صدای تپنده‌ای در گوش شما ایجاد کند.
6. تصلب شرایین
در تصلب شرایین، پلاک چربی، کلسترول و سایر مواد در داخل رگ‌ها تجمع می‌یابد که می‌تواند تنگ شود.
و جریان خون به بدن، از جمله در گوش، گردن یا سر شما را مسدود می‌کند و باعث می‌شود صدای ضربات موزون در گوش خود را بشنوید.
7. بارداری
در دوران بارداری، حجم خون و فشار خون در گردش افزایش می‌یابد، و می‌تواند بر عروق خونی اصلی اطراف گوش داخلی تاثیر بگذارد.
علل کمتر شایع صدای نبض در گوش 
اگرچه نادر است، اما گاهی اوقات صدای نبض گوش می‌تواند یک مشکل جدی برای سلامتی باشد که نیاز به مداخله فوری پزشکی مانند موارد زیر دارد:
بالا رفتن فشار مغزی بدون علت مشخص، پاراگانگلیوما، ناهنجاری شریانی وریدی
منبع: سایت سلامت
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار