جایزه پوشکاش چیست؟
کد خبر: ۲۲۳۸۳۲
تاریخ انتشار: 2021 September 26    -    ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
جایزه پوشکاش فیفا جایزه‌ای است که در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۰۹ توسط سپ بلاتر رئیس کل فیفا برای اهدا به زننده (زن یا مرد) بهترین گل (زیباترین و قابل توجه ترین) سال جهان تعیین گردید.

جایزه پوشکاش چیست؟

جایزه پوشکاش فیفا جایزه‌ای است که در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۰۹ توسط سپ بلاتر رئیس کل فیفا برای اهدا به زننده (زن یا مرد) بهترین گل (زیباترین و قابل توجه ترین) سال جهان تعیین گردید.

نام این جایزه به افتخار فرانس پوشکاش بازیکن تیم شکست ناپذیر مجارستان دهه ۱۹۵۰ و رئال مادرید دهه ۱۹۶۰ انتخاب شده‌است. اولین برنده این جایزه کریستیانو رونالدوی پرتغالی بود که در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۰۹ موفق به گرفتن این جایزه گردید.

شرایط بهترین گل

این گل باید زیبا باشد (مثل ضربات از راه دور، گل حاصل حرکات تیمی، گل تکنیکی، حرکات انفرادی و…)
اهمیت بازی باید در نظر گرفته شود. (بازی‌های ملی، قهرمانی کنفدراسیون ها، مسابقات لیگ اصلی کشور‌ها و…)
گل نباید حاصل شانس یا اشتباه هم تیمی یا سهل انگاری فاحش تیم مقابل باشد.
گل باید تحت شرایط بازی جوانمردانه به ثمر رسیده باشد.

فرانس پوشکاش کیست؟

فرانس پوشکاش متولد ۲ آوریل ۱۹۲۷ بود که در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۰۶ درگذشت. او بازیکن و مربی فوتبال اهل مجارستان بود. فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال او را به عنوان بهترین گلزن قرن بیستم انتخاب کرده‌است. او همچنین از طرف مجله ورلد ساکر، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال، انتخاب شده‌است.

پوشکاش پس از هونوِد و به دنبال انقلاب ۱۹۵۶ فوتبال باشگاهی را در اسپانیا ادامه داد و در ۳۱سالگی در سال ۱۹۵۸ به رئال مادرید پیوست. پوشکاش در اولین فصل حضور در لالیگا ۴ بار هت-تریک کرد و رکورد دیگری به نام خود ثبت کرد. پوشکاش در مدت حضور خود در رئال مادرید، موفق شد با این تیم ۵ عنوان قهرمانی در لالیگا، یک قهرمانی در جام حذفی، ۳قهرمانی در جام‌های اروپایی و یک قهرمانی در رقابت‌های بین‌قاره‌ای به دست آورد. پس از این دستاوردها، او را به تیم ملی اسپانیا دعوت کردند و او در جام جهانی۱۹۶۲ برای تیم ملی اسپانیا به میدان رفت، ولی موفق نشد هیچ گلی به ثمر برساند. پس از بازنشستگی در سال ۱۹۶۶ او برای چندین سال به مربیگری پرداخت. پوشکاش در سال ۱۹۷۱ به مربیگری پاناتینایکوس انتخاب شد و توانست آن را به فینال جام ملت‌های اروپا برساند.

مدرسه آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار