قانون های طلایی برای جلوگیری از پیری پوست خانم ها بعد از ۳۰ سالگی
کد خبر: ۲۲۳۷۸۰
تاریخ انتشار: 2021 September 26    -    ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
اگر نگران هستید که پوست تان به خوبی قبل به نظر نمی رسد، به دهه ی ۳۰ زندگی تان خوش آمدید. احتمالاً دارید اولین نشانه های های چین و چروک، شل شدگی پوست، سیاهی زیر چشم ها یا چین و چروک گوشه ی چشم ها را در صورت تان می بینید.

طرز تهیه مربای قیسی خوشمزه با ۳ روش مختلف«تابناک با تو» - اگر نگران هستید که پوست تان به خوبی قبل به نظر نمی رسد، به دهه ی ۳۰ زندگی تان خوش آمدید. احتمالاً دارید اولین نشانه های های چین و چروک، شل شدگی پوست، سیاهی زیر چشم ها یا چین و چروک گوشه ی چشم ها را در صورت تان می بینید.

یک دلیل آن ممکن است فشارهای روانی دوران بزرگسالی باشد که به پوست تان آسیب زده اما می تواند بر اثر آلودگی هوا و نور خورشید هم باشد. با بالا رفتن سن، پوست پیر می شود و به سختی می تواند خود را به سرعت بازسازی کند؛ سنتز کلاژن پوست با بالا رفتن سن کاهش می یابد.

قانون های طلایی برای جلوگیری از پیری پوست خانم ها بعد از ۳۰ سالگی

بهتر است مراقبت از پوست خود را هر چه زودتر شروع کنید اما ۳۰ سالگی هم برای شروع مبارزه با چین و چروک ها خیلی دیر نیست. هنوز کارهای زیادی هست که می توانید برای به حداقل رساندن آثار بالا رفتن سن بر روی صورت خود انجام دهید.

۱- استفاده از ضد آفتاب را در برنامه ی مراقبت روزانه ی خود قرار دهید

یکی از بزرگ ترین اشتباهات افراد در بحث مراقبت از پوست این است که تنها تابستان ها از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند.

قرارگیری بیش از اندازه در معرض آفتاب می تواند آسیب چشمگیری به پوست وارد کند.

نور خورشید نه تنها باعث آفتاب سوختگی و مشکلات جدی ای همچون سرطان پوست می شود، بلکه به پیری پوست و ظاهر شدن چین و چروک ها سرعت می بخشد.

در هر سنی که باشید، هر روز باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

کرم های ضد افتاب حاوی مواد ضد پیری ای همچون پپتید یا ویتامین C و مواد ضد لک همچون نیاسینامید، روکینول، ترانگزامیک اسید و غیره هستند که همگی برنامه ی مراقبت از پوست روزانه ی شما را کامل تر می کنند.

قانون های طلایی برای جلوگیری از پیری پوست خانم ها بعد از ۳۰ سالگی

۲- صورت خود را صبح ها و شب ها بشویید

یک گام دیگر برنامه ی روزانه ی مراقبت از پوست تان باید شسشتوی صورت، صبح ها و شب ها قبل از خواب باشد.

شما می توانید از پاک کننده های آرایش یا صورت استفاده کنید اما مؤثرترین راه، شسشتوی صورت با آب و شوینده ی مخصوص صورت است.

با این کار پوست تان از آلودگی هایی پاک می شود که می توانند مخل کارکرد حفاظتی پوست و بازسازی مناسب آن شوند.

۳- از گلیکولیک اسید استفاده کنید

گلیکولیک اسید نوعی آلفا هیدروکسی اسید است که از نیشکر به دست می آید.

این ماده در هر دو سطح روپوست (اپیدرم) و زیرپوست (درم) عمل می کند.

این اسید اثرات مختلفی بر روی پوست دارد.

ظرف حدود چهار تا پنج روز، پوست روشن تر می شود چون گلیکولیک اسید به بازسازی روپوست سرعت می بخشد. طبق تحقیقات، در دراز مدت با افزایش موکوپلی‌ساکاریدها، زیرپوست را بهبود می بخشد. این امر می تواند باعث بهبود رنگ پوست و استحکام آن شود.

گلیکولیک اسید رطوبت بخش هم هست، گرچه بسته به فرمولاسیون محصول (ژل، کرم و غیره) حس رطوبت بخشی آن متفاوت است. به گفته ی کارشناسان، برای مراقبت از پوست در دهه ی ۳۰ زندگی، شب ها باید از گلیکولیک اسید با غلظت ۸ تا ۲۰ درصد استفاده شود. برای شروع می توانید از غلظت ۵ تا ۸ درصد استفاده کنید و اگر برای پوست تان قابل تحمل بود، غلظت را افزایش دهید.

با این حال به خاطر داشته باشید که خاصیت لایه برداری این ماده پوست را در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید حساس تر می کند، بنابراین تابستان ها باید بیشتر مراقب نور خورشید باشید. با توجه به این نکته، کارشناسان توصیه می کنند تابستان ها استفاده از این اسید را به یک بار در شب کاهش دهید و صبح ها همیشه کرم ضد آفتاب بزنید.

۴- از مواد دیگری مثل رتینول یا ویتامین های C و E استفاده کنید

ویتامین C یکی دیگر از موادی است که می تواند با پوست تان معجزه کند.

پوست بدون جوش اعتماد به نفستو میبره بالا! با پزشک متخصص گفتگو کن

پوست بدون جوش اعتماد به نفستو میبره بالا! با پزشک متخصص گفتگو کن

اگر میخوای پولدار شی از اکسکوینو ارز دیجیتال بخر!

اگر میخوای پولدار شی از اکسکوینو ارز دیجیتال بخر!

با خرید یک کرم پودرِ رفع لک و چروک،دو کرم دریافت کنید!!!

با خرید یک کرم پودرِ رفع لک و چروک،دو کرم دریافت کنید!!!

پوست بدون جوش اعتماد به نفستو میبره بالا! با پزشک متخصص گفتگو کن

پوست بدون جوش اعتماد به نفستو میبره بالا! با پزشک متخصص گفتگو کن

اگر میخوای پولدار شی از اکسکوینو ارز دیجیتال بخر!

اگر میخوای پولدار شی از اکسکوینو ارز دیجیتال بخر!

 

با خرید یک کرم پودرِ رفع لک و چروک،دو کرم دریافت کنید!!!

ویتامین C که با نام آسکوربیک اسید شناخته می شود نوعی کوفاکتور متشکل از چندین آنزیم است که نقشی کلیدی در سنتز کلاژن ایفا می کند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی هم هست؛ رادیکال های آزاد را که باعث پیری پوست می شود خنثی می کند و باعث تولید دوباره ی ویتامین E می شود که اثبات شده در فرم لینولئات لایه هیدرولیپیدی پوست را ترمیم می کند.

ویتامین C به راحتی با اکسیژن ترکیب می شود. بنابراین فرمولاسیون محصولی که استفاده می کنید – برای پایدار بودن – باید حاوی انواع چپگرد ویتامین با غلظتی بین ۵ تا ۱۰ درصد باشد.

اگر نگران خشکی یا آسیب های ناشی از نور خورشید هستید، متخصصان توصیه می کنند از گلیکولیک اسید ۸ درصد به همراه ویتامین های C و E استفاده کنید. آن ها خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین C را افزایش می دهند.

ترکیب گلیکولیک اسید ۲۵ درصد و رتینول و همینطور گلیکولیک اسید ۴ درصد با رتینوئیک اسید ۰/۰۰۲ درصد هم اثربخش است.

رتینول ماده ی دیگری است که به تولید کلاژن کمک می کند چون سرعت بازسازی پوست کاهش می یابد.

ترکیب گلیکولیک اسید با بتاهیدروکسی اسیدها مانند سالیسیک اسید برای پوست های مختلط، چرب یا مستعد جوش بسیار مفید است.

بهترین حالت ترکیب گلیکولیک اسید ۱۵ درصد با سالیسیک اسید ۲ درصد است.

۵- از یک لایه بردار شیمیایی استفاده کنید

متخصصان پوست از لایه بردارهای شیمیایی برای بهبود ظاهر پوست استفاده می کنند. انواع مختلفی از آن ها وجود دارد. به گفته ی کارشناسان، ۳۰ سالگی سن مناسبی برای استفاده از آن ها به منظور بهبود شرایط پوست است.

لایه بردارها اثر محصولات حاوی گلیکولیک اسید را بیشتر می کنند، در کوتاه مدت باعث بازسازی سریع لایه ی روپوست می شوند و در دراز مدت رنگ پوست را بهبود می بخشند. از لایه بردارها برای پوست های مختلط یا مستعد جوش و همینطور پوست های خشک و لکه های آفتاب می توان استفاده کرد.

اگر قصد استفاده از لایه بردارها را دارید، متخصصان توصیه می کنند تا پایان تابستان و فرا رسیدن ماه اکتبر (اواسط مهر ماه) صبر کنید چون بهترین زمان برای استفاده از لایه بردار است و خطر اذیت شدن پوست به حداقل می رسد.

اما پوست را چگونه باید برای لایه برداری آماده کرد؟

از چند روز قبل، از پاکسازی صورت، وکس کردن یا ماساژ دادن پوست خودداری کنید. این امر کمک می کند اسید بیش از اندازه به پوست نفوذ نکند.

علاوه بر این، باید دو بار در روز از محصولات حاوی گلیکولیک اسید استفاده کنید تا پوست عادت کند و برای pH پایین تر یا اسیدیته ی لایه بردار (که می تواند ۰/۶ باشد) آماده شود.

طی دو روز پس از لایه برداری باید استفاده از گلیکولیک اسید را متوقف و استفاده از ی کرم ترمیمی را شروع کنید.

طی هفته های بعدی، از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید حتماً خودداری کنید. همچنین توصیه می شود در روز لایه برداری از آرایش کردن و مالش پوست پرهیز کنید چون می تواند باعث زخم شدن پوست شود.

۶- رطوبت پوست را حفظ کنید

بعد از ۳۰ سالگی پوست نمی تواند آنچنان سریع خود را ترمیم کند و حفظ رطوبت خود در سطحی مناسب و به شکل طبیعی می تواند برای آن دشوار شود.

جدا شدن لایه ی فوقانی پوست بیشتر طول می کشد و به همین دلیل پوست کدرتر و خشک تر به نظر می رسد. به علاوه، از سرعت تولید عوامل رطوبت زا در پوست مانند همچون هیالورونیک اسید کاسته می شود و کیفیت پوست تنزل می یابد.

برای مقابله با این مسأله یک محصول لایه بردار را به همراه آلفا هیدروکسی اسید (گلیکولیک، لاکتیک، سیتریک و غیره) در برنامه ی هفتگی مراقبت از پوست خود بگنجانید تا به فرآیند جایگزینی سلول های مرده با سلول های زنده کمک شود.

برای مقابله با خشکی پوست که استفاده از لایه بردار می تواند تشدیدش کند، با استفاده از کرم مرطوب کننده لایه ای از رطوبت که روی پوست قرار می گیرد را تجدید کنید.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار