احتمال وقوع سیل در سه استان کشور
کد خبر: ۲۲۳۶۳۰
تاریخ انتشار: 2021 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
سال آبی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ از امروز با پیش‌بینی وقوع سیل در سه استان کشور آغاز شد.
 سال آبی جدید هر سال از ابتدای مهر سالی که در آن قرار داریم شروع شده و در آخر شهریور سال بعد پایان می‌پذیرد.
 
سال آبی (مهر ۱۳۹۹ تا آخر شهریور۱۴۰۰)یکی از کم بارش ترین سال های اخیر بود به گونه ای که بسیاری از شهرها تحت تنش آبی قرار گرفتند و به گفته مسوولان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیش از ۸ هزار روستا نیازمند آبرسانی تانکری شدند.
 
اما سال آبی جدید در حالی از امروز آغاز می شود که موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو برای آن پیش بینی وقوع سیلاب در سه استان کشور را دارد و این نوید را می دهد که شاید سال پرآبی پیش رو باشد.
 
گرچه پیش بینی قبلی این موسسه حکایت از کاهش بارش ها در سه ماه پاییز را دارد .
 
اما گزارش تازه این موسسه می گوید: از جمعه مطابق با انتظار موج دینامیکی مهاجر خوبی بر ۱.۳ نیمه شمالی کشور موثر خواهد شد که بیشترین تاثیر بارشی آن در سواحل شمالی است.
 
اما بخش شمالی استان های سمنان، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز، زنجان، قزوین، همدان، آذربایجان غربی و شرقی باید منتظر رگبار و رعد و برق و تندباد محلی باشند و به شکل خفیف تر هم استان های قم، مرکزی و شمال لرستان هم رشد ابرناکی و رگبار احتمالی را ممکن است تجربه کنند.
 
اوج و پیک بارش ها در اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان متمرکز خواهد بود و احتمال سیلاب و توفان تندری در این سه استان خیلی زیاد است.
 
به گزارش ایرنا، «فریبا گودرزی» کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: پنجشنبه و جمعه در استان‌های سواحل دریای خزر و اردبیل و برای جنوب کشور از جمله هرمزگان، بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
 
وی ادامه‌ داد: از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده برای سواحل خزر و اردبیل کاهش دما و وزش بادهای موقت داریم، ضمن اینکه دریای خزر در این مدت مواج است.
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار