پولوشرت، یکی از مدهای جدید لباس مردانه
کد خبر: ۲۲۳۶۰۲
تاریخ انتشار: 2021 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
پولوشرت مردانه یکی از لباس های پر طرفدار و زیبای مردانه هستند که در استایل ها و رنگ های مختلف در بازار وجود دارد. ما در این مطلب گلچینی از پولوشرت مردانه یکی از مدهای جدید لباس مردانه و همچنین تاریخچه این لباس را به اشتراک خواهیم گذاشت.

طرز تهیه مربای قیسی خوشمزه با ۳ روش مختلف«تابناک با تو» - پولوشرت مردانه یکی از لباس های پر طرفدار و زیبای مردانه هستند که در استایل ها و رنگ های مختلف در بازار وجود دارد. ما در این مطلب گلچینی از پولوشرت مردانه یکی از مدهای جدید لباس مردانه و همچنین تاریخچه این لباس را به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

پولوشرت، یکی از مدهای جدید لباس مردانه

پولوشرت مردانه

همه ما بارها به این باور رسیده ایم که محدوده انتخاب لباس های مردانه بسیار محدود تر از پوشاک زنانهاست.اما امروزه، مدها در حال پیش بردن این روند به نفع مردها هستند.با توجه به این مساله، امروز دست مردها در انتخاب لباس نسبت به گذشته، بسیار بازتر است، اما همچنان نهبه اندازه خانم ها! در هر حال، تجربه ثابت کرده که مردها علاقه چندانی به وسیع شدن دامنه انتخابشان ندارند.

در هر صورت، امروز می خواهیم توجه شما را با یکی از مدهای جدید به نام “پولوشرت”، بیشتر جلب کنیم.اگر بخواهیم پولوشرت ها را به طور خلاصه شرح دهیم، عبارت است از: لباس هایی که آستین کوتاه دارند واز جنس پنبه هستند.

پولوشرت مردانه

در عین حال، از یقه های کوتاه تری بهره می برند که دارای دکمه های بیشتری می باشند. پولوشرت ها می توانند نقش بسیار ویژه ای را در استایل های خیابانی و غیر رسمی بازی کنند.

هنوز مشخص نیست که تاریخچه این پولوشرت ها به کجا برمی گردد، اما مطمئن هستیم که استفاده از این پوشاکدر مسابقات چوگان آغاز شد (ورزشی که ورزشکاران روی اسب به مسابقه می پردازند).همچنین مطمئن هستیم که چیزی که امروزه با نام پولوشرت شناخته می شود، تفاوت بسیاری با نسخه اصلی آن درروزهای ابتدایی دارد.

خوشبختانه امروز در انتخاب پولوشرت ها گزینه های بسیاری پیش رو داریم که در ادامه به شرح انوع آن هاخواهیم پرداخت:

– کلاسیک تک رنگ

پولوشرت های کلاسیک که اغلب تک رنگ هستند، گزینه بسیار مناسبی برای پوشیدن با شلوار رسمی، جین ویا شلوارک هستند.ترکیب این پوشاک، زیبا و کاملا روتین است.

پولوشرت مردانه

پولوشرت مردانه رنگی

پولوشرت مردانه زیبا

– یقه رنگی

بعضی از پولوشرت ها یقه هایی رنگی دارند که باعث تفاوت در رنگ این لباس با مدل کلاسیک تک رنگمی شود.این یقه ها دارای رنگ هایی روشن و یا تیره تر هستند.

– سایه دار

شما پولوشرت هایی را می بینید که به طور مثال بالای آن با رنگ تیره آغاز شده و هر چهبه پایین می آید، روشن تر می شود و یا بالعکس!

– آستین بلند

به طور معمول، پولوشرت ها با آستین های کوتاهشناخته می شوند، اما با تغییر روزافزون در صنعت مد، امروزه این پوشاک با آستین های بلند هم دیده شدهاند.اگر در کنار استایل زیبا کمی هم گرما بخواهید، این گزینه مناسب شماست.

پولوشرت مردانه

پولوشرت آستین بلند مردانه

– راه راه و چهارخانه

این مدل لباس هم با تغییرات روز به وجود آمده که کم کم به مدلهای ساده پولوشرت ها افزوده شده است.این مدل از پولوشرت ها برای پوشیدن با شلوارهای تیره تر مناسب هستند.

پولوشرت، یکی از مدهای جدید لباس مردانه

راه راه و چهارخانه

– پولوشرت طرح دار با یقه تک رنگ

در برخی از مدل لباس ها، پولوشرت هایی را می بینیم کهطرح هایی مختلف دارند، اما در ناحیه یقه از یک رنگ بهره می برند.این پولوشرت ها برای پوشیده شدن با هر شلوار و استایلی مناسب هستند.

بیشتر بدانید از تاریخچه پولوشرت

در مورد اینکه پولوشرت ابتدا از کجا وارد صنعت مد شد، عمدتا دو نظر وجود دارد:

عده ای معتقدند پولوشرت توسط ستاره تنیس دهه ۲۰ میلادی یعنی رنه لاکوست (Rene Lacoste) تولید شده است.

و عده ای دیگر نیز اولین پیدایش پولوشرت را به مانیپور هند  (Manipur, India)در اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی مرتبط می دانند، جایی که ورزشکاران رشته چوگان به عنوان پیراهن رسمی این رشته از آن استفاده می کردند.

در اوایل دهه ۱۸۶۰ میلادی سربازان انگلیسی در مانیپور هند شاهد مسابقات محلی چوگان در این کشور بودند.

پولوشرت

مسابقه دهندگان این ورزش از پیراهن های آستین بلند از پنبه ضخیم با یقه هایی پهن استفاده می کردند، اما به علت گرمای زیاد این لباس و همچنین عدم راحتی ، تغییراتی در این لباس توسط انگلیسی ها انجام شد.

آن ها تصمیم گرفتند دکمه هایی را به یقه این لباس بدوزند تا از تکان خوردن بیش از حد و برخورد آن با صورت ورزشکاران جلوگیری کنند. در حدود سال ۱۸۶۲ انگلیسی ها چوگان را به کشور خود بردند و به عنوان ورزشی مفرح آن را معرفی کردند.

جان ای بروکس (John E. Brooks) یک مغازه دار آمریکایی که در صنعت پوشاک فعال بود و بعد ها کمپانی برادران بروکس را پایه گذاری کرد، در طول سفرش به انگلستان در سال ۱۸۹۶  در یک  مسابقه چوگان شرکت کرد و متوجه دکمه یقه پیراهن های بازیکنان شد.

پولوشرت مردانه

شاید این پست هم برایتان جالب باشد :بروکس به ایده درخشانی دست یافته بود ، او این ایده با با پدر بزرگ خود که سال ها در صنعت تولید پوشاک در آمریکا فعالیت کرده بود در میان گذاشت سپس آن ها شروع به تولید پیراهن هایی مشابهی با یقه دکمه دارد کردند که شکل تکامل یافته تر آن امروزه در صنعت پوشاک با نام پولوشرت شناخته می شود. کمپانی برادران بروکس کماکان پیراهنی تحت عنوان او سی بی دی (OCBD) را تولید و به عنوان لباس مخصوص چوگان به بازار عرضه می کنند.

در اوایل قرن بیستم میلادی رنه لاکوست بنیانگذار برند مشهور لاکوست طرح  نهایی پولوشرت ها را معرفی و روانه بازار مد و پوشاک کرد. در واقع پیراهن هایی که امروزه به عنوان پولوشرت می شناسیم را رنه لاکوست، ستاره سال های دور تنیس فرانسه طراحی کرده است.

پولوشرت چیست؟

در واقع به تیشرتی که دارای یقه باشد، پولوشرت (polo shirt) گفته می شود. پلوشرت ها دارای یقه های برگردان و دکمه دار هستند که تعداد دکمه در آن ها متفاوت است. اکثر ورزشکاران بخصوص ورزشکارانی که در رشته  گلف، تنیس و چوگان فعالیت می کنند از پولوشرت استفاده می نمایند به همین خاطر به پولوشرت، تی شرت تنیس یا تی شرت چوگان نیز می گویند.

شیکسون / ایران پوشاک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار