گیاهانی که واکسن کرونای خوراکی تولید می کنند
کد خبر: ۲۲۳۵۶۰
تاریخ انتشار: 2021 September 23    -    ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
محققان به دنبال راهی برای رشد گیاهان خوراکی هستند که داروی مشابه واکسن mRNA را حمل می‌کنند.
 محققان دانشگاه کالیفرنیا-ریورساید ایالات‌متحده در حال بررسی روشهایی برای وارد کردن فناوری mRNA مورد استفاده در واکسن شرکت‌های فایزر و مدرنا در گیاهان خوراکی هستند.
 
گیاهانی که واکسن کرونای خوراکی تولید می کنند
 
محققان در دستیابی به سه هدف تلاش می‌کنند؛ ابتدا، این گروه در نظر دارد دی‌ان‌ای (DNA) حاوی واکسن‌های mRNA را با موفقیت به سلول‌های گیاهی برساند، جایی که می‌تواند تکثیر شود. در مرحله بعد، محققان نشان می‌دهند که گیاهان می‌توانند mRNA کافی برای جایگزینی تزریق سنتی تولید کنند و درنهایت گروه میزان مناسب خوراکی برای جایگزینی واکسن‌ها را تعیین خواهد کرد.
 
یکی از معضلات مهم واکسن‌های مبتنی بر این فناوری ایجاد دمای بسیار پایین برای نگهداری از آنهاست؛ واکسن فایزر را باید در دمای بسیار پایین نگهداری کرد و این یکی از مهمترین معایب این واکسن است؛ چون شرایط لازم برای حمل و نقل و انبار کردن، استفاده از آن را در برخی از نقاط جهان دشوار و شرایط لجستیکی بسیار ویژه‌ای را طلب می‌کند. 
 
دانشمندان امیدوارند بواسطه این روش،  شرایط سخت حمل و نقل واکسن‌ها را سامان دهند و به ویژه دسترسی به واکسن در مناطق روستایی یا دورافتاده را فراهم کنند.
 
در صورت موفقیت آمیز بودن، واکسن‌های کووید و سایر واکسن‌هایی که از فناوری mRNA استفاده می‌کنند می‌توانند به صورت خوراکی تحویل داده شوند.
منبع: خبرگزاری فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار