تشریح ضوابط سربازان امریه در سازمان‌های دولتی
کد خبر: ۲۲۳۵۳۶
تاریخ انتشار: 2021 September 23    -    ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران ،ضوابط و مقررات جذب سرباز امریه در سازمان های دولتی را تشریح کرد.

 معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران ،ضوابط و مقررات جذب سرباز امریه در سازمان های دولتی را تشریح کرد.

محمدرضاکریم پور، اظهارکرد: براساس ماده 66 قانون خدمت وظیفه عمومی، نیروهای مسلح می بایست تعدادی ازکارکنان وظیفه را بنا به درخواست دولت، در امور امدادی،تولیدی، جهاد کشاورزی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی، بهداشتی و درمانی، مشروط بر این که به آمادگی رزمی نیروهای مسلح آسیبی وارد نشود در اختیار دولت قرار دهند.

تشریح ضوابط سربازان امریه در سازمان‌های دولتی

وی با بیان این که هدف از بکارگیری سربازان امریه ،افزایش مشارکت در برنامه های مذکور به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و بهره گیری از توانمندی های علمی و تخصصی کارکنان وظیفه است،بیان کرد: دستگاه های امریه دهنده صرفا می توانند مشمولان غیر غایب متخصص را متناسب با نوع وظایف و فعالیت های مورد نیازسازمان مربوطه پذیرش کنند.

کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان متقاضی می بایست حداقل سه ماه قبل از اتمام مهلت یکساله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود،برای اعزام به خدمت اقدام کنند و با برگ آماده به خدمت بدون غیبت، از طریق سایت فراخوان سازمان امریه دهنده و یا با پیگیری حضوری از آن سازمان،سیر مراحل کاری را انجام دهند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران در ادامه بیان داشت: دستگاه های دولتی مانند وزارت کشور، وزارت نیرو، سازمان بهزیستی ، جهاددانشگاهی و... براساس سهمیه اختصاصی ستاد کل نیروهای مسلح ، نسبت به پذیرش مشمولان اقدام و اسامی مشمولان واجد شرایط،از سوی ستاد کل به سازمان وظیفه عمومی ناجا برای تعیین مرکز آموزش رزم مقدماتی آنان اعلام می شود.

وی با بیان اینکه مدت خدمت این دسته از مشمولان24 ماه است،گفت: حقوق و مزایا و بیمه درمانی این دسته از مشمولان بعهده سازمان امریه دهنده است.

کریم پور همچنین اظهار کرد: اطلاعات کارکنان وظیفه منقضی خدمت از سازمان به کارگیرنده به نیروی مربوطه اعلام شده و اطلاعات آنان توسط یگان مورد نظر در سامانه مشترک نیروهای مسلح ثبت و سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی اطلاعات و تایید آن، کارت هوشمند پایان خدمت را صادر می کند.

کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشترمی توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانیwww.vazifeh.police.ir،سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یاکانال سازمان درپیام رسان سروش به نشانیkhabaresarbazi@ ازآخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

پایگاه خبری پلیس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار