طرز تهیه جوجه چینی خوشمزه به سه روش متنوع
کد خبر: ۲۲۳۴۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 September 22    -    ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
یکی از غذا‌های معروف و شناخته شده بین المللی جوجه چینی نام دارد که طرز تهیه‌ی آن بسیار متنوع است. این غذای خوشمزه‌ی چینی به علت داشتن طعم بسیار خوب، در سرتاسر جهان فراگیر شده است. درواقع این غذا در دسته بندی غذا‌های فست فودی است که میتوان از آن بعنوان یک غذای سوخاری یاد کرد.

طرز تهیه جوجه چینی خوشمزه به سه روش متنوع

طرز تهیه جوجه چینی خوشمزه به سه روش متنوع«تابناک با تو» - یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه و مجلسی برای مهمانی‌های شام، جوجه چینی می‌باشد. اصالت این غذا باتوجه به نامش از چین می‌باشد. این غذای خوش طعم به جوجه کباب تابه‌ای شباهت‌هایی دارد، ولی موادشان با هم تفاوت دارد.

دستور تهیه جوجه چینی با روش‌های مختلف

یکی از غذا‌های معروف و شناخته شده بین المللی جوجه چینی نام دارد که طرز تهیه‌ی آن بسیار متنوع است. این غذای خوشمزه‌ی چینی به علت داشتن طعم بسیار خوب، در سرتاسر جهان فراگیر شده است. درواقع این غذا در دسته بندی غذا‌های فست فودی است که میتوان از آن بعنوان یک غذای سوخاری یاد کرد. یکی از نکات موردتوجه که نشان می‌دهد این نوع جوجه در دسته بندی غذا‌های سوخاری نیست اینست که بر خلاف غذا‌های سوخاری به جای استفاده از پانکو یا انواع پودر‌های سوخاری، آن را در یک خمیر شل و آبکی میغلطانند و سپس سرخش میکنند.

۱. جوجه چینی با دلستر

> مواد لازم جوجه چینی با دلستر:

پیاز ۱ عدد
شیر ½ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
لیمو ترش ۱ عدد
سینه مرغ ۲ عدد
آرد گندم به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی
ماءالشعیر کلاسیک ۱ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری

> طرز تهیه جوجه چینی با دلستر:

برای درست کردن جوجه چینی باید ابتدا داخل یک قابلمه مناسب، شیر بریزید و برای ولرم شدن آن روی حرارت بسیار ملایم بگذارید. در ادامه به شیر‌های ولرم شده باید پودر خمیر مایه فوری را اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا خمیر مایه در شیر حل شود. در این مرحله قابلمه را از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه جوجه چینی خوشمزه به سه روش متنوع

سپس داخل دو کاسه‌ی جداگانه، زرده تخم مرغ‌ها را از سفیده جدا کنید و بریزید و با استفاده از همزن، سفیده‌ها را بحدی بزنید که بطور کامل کف کنند و وقتی کاسه را برگرداندید سفیده‌ها از کاسه بیرون نریزد. سپس به کاسه‌ی حاوی سفیده تخم مرغ باید موادی مانند زرده‌های تخم مرغ و ماءالشعیر را بیفزایید و بحدی مخلوط کنید تا مواد، یکدست و منسجم شوند. در این مرحله شیر و خمیر مایه مخلوط شده را به مایه تخم مرغ اضافه کنید. بکینگ پودر را نیز روی مایه به دست آمده، بریزید و مداوم هم بزنید. سپس به تدریج آرد گندم را اضافه کنید تا در مایه گلوله نشود. تا جایی آرد را اضافه کنید که غلظت خمیر شبیه به ماست شود. در پایان نمک و فلفل را به مقدار دلخواه به سس آماده شده اضافه کنید. سپس به مدت ۱ ساعت بگذارید در یخچال استراحت کند. در حین استراحت کردن خمیر میتوانید سینه‌های مرغ را روی تخته اشپزخانه قرار دهید و رشته‌هایی از گوشت مرغ به عرض ۲ سانت و طول ۴ سانت برش دهید.

سپس سینه مرغ‌ها را در کاسه‌ای بزرگ بریزید و پوست پیاز را بکنید و آبکش کنید و به صورت نگینی آن را خرد کنید و روی سینه مرغ‌ها بریزید و بعد از نصف کردن لیمو ترش، هسته‌های آن را با قاشق جدا کنید و آبش را روی سینه مرغ بریزید و چاشنی آن که شامل نمک، فلفل سیاه و مقداری روغن مایع است را روی سینه مرغ‌ها بریزید و سینه مرغ‌ها را با این مواد مخلوط کنید. اکنون مواد را با دستهایتان زیر و رو کنید تا به درستی مخلوط شوند سپس با استفاده از سلفون، روی کاسه را بپوشانید و در یخچال به مدت ۳۰ دقیقه برای طعم دار شدنش قرار دهید. این نکته را در نظر بگیرید که مرغ‌ها نباید مدت زیادی داخل مواد بمانند.

پس از نیم ساعت باید خمیر جوجه چینی و مرغ را از یخچال بیرون بیاورید و آن‌ها را روی حرارت، درون یک تابه کوچک و گود بریزید. درون تابه باید آنقدر روغن بریزید که جوجه‌ها برای سرخ شدن در روغن شناور باشند. پس از داغ شدن روغن باید مرغ‌های برش شده را به صورت تکه تکه در سس قرار دهید تا آغشته به سس شود و بعد داخل روغن داغ بریزید تا سرخ شوند. پس از سرخ شدن جوجه‌ها باید آن‌ها را روی توری فلزی بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. در صورت نداشتن توری فلزی، باید جوجه‌ها را پس از این که از روغن خارج کردید روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی اش گرفته شود. در پایان می‌توانید با سس دلخواه، جوجه چینی را سرو کنید.

۲. جوجه چینی بدون دلستر

- طرز تهیه جوجه چینی بدون دلستر:

برای طرز تهیه جوجه چینی فقط باید از موادی که در بالا ذکر شد، دلستر را حذف کنید و این غذا را با همان مقدار شیر درست کنید. ولی این نکته را بخاطر بسپارید که باید میزان آرد را کم‌تر بریزید در غیر این صورت خمیر بنیه شما بیش از حد غلیظ میشود.

۳. طرز تهیه جوجه چینی در فر

شما نیز میتوانید به صورت رژیمی، جوجه چینی را درست کنید. پس از مزه دار کردن مرغ‌ها باید خمیر بنیه را طبق دستور گفته شده آماده کنید. ولی در ابتدا به ماهیتابه‌ی پر از روغن احتیاج ندارید بلکه باید در کف یک پیرکس بمیزان کمی روغن بمالید، سپس در کف آن، مرغ‌های آغشته شده به خمیر بنیه بچنید. درصورت داشتن اسپری روغن، روی مرغ‌ها را به کمک آن کمی اسپری کنید و درون فر بگذارید، ولی اگر اسپری روغن نداشتید، باید داخل خمیر بنیه ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید و مخلوط کنید، سپس مرغ‌ها را درون آن بغلتانید. اگر به این روش انجام دهید، بمیزان کمتری چربی مصرف می‌کنید و البته تمیز کردن اجاق گازتان هم دردسر ندارد.

طرز تهیه جوجه چینی خوشمزه به سه روش متنوع

نکات مهم جوجه چینی

>> از مواد طعم دهنده متنوعی می‌توانید برای مزه دار کردن گوشت مرغ استفاده کنید، یعنی برای طعم دار کردن مرغ، نباید خیلی در مواد بماند در غیر این صورت مرغ‌ها سفت می‌شود و بعد از سرخ کردن، کیفیت جوجه‌ها افت پیدا میکند.

>> درصورت نداشتن فیله مرغ می‌توانید سینه مرغ را به همین روش و نازک برش بزنید.

>>، چون که جوجه چینی به غذا‌های سوخاری شباهت زیادی دارد از این جهت میتوانید آن را با سس‌هایی نظیر سس کچاپ سرو کنید. البته با سس تارتار هم می‌توان آن را میل کرد. برای درست کردن سس تارتار باید نوادی نظیر ۲ زرده تخم مرغ پخته و رنده شده، ۱ قاشق غذاخوری پیاز خرد شده، ۳ قاشق غذاخوری خیارشور خرد شده، ۲ قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی، ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز و فلفل به میزان را با هم مخلوط کنید تا یک سس تارتار خوشمزه به دست آید.

>> طرز تهیه جوجه چینی با آرد ذرت همانند طرز تهیه جوجه چینی با دلستر است با این تفاوت که میتوانید بجای آرد ذرت از آرد گندم نیز استفاده کنید.

طرز تهیه جوجه چینی خوشمزه به سه روش متنوع

>> جوجه چینی را می‌توانید به همراه سیب زمینی سرخ کنید یا به صورت ساندویچ میل کنید.

منبع: سرپوش

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
1
ان شاء الله همه بتونند بخورند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار