در بازگشایی مدارس عجله نکنیم
کد خبر: ۲۲۳۳۶۱
تاریخ انتشار: 2021 September 22    -    ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
اجازه بدهيد واكسيناسيون بچه‌ها كامل شود
همين الان خيلی وقت‌ها والدين مي‌گويند كاش مدرسه باز شود، تو را بفرستيم بروی و بعد تو می دانی با معلمت! يعنی خودمان داريم ناخواسته اضطراب مدرسه را در بچه‌ها بيدار می كنيم. البته مادر و پدرها هم حق دارند؛ يك سال و نيم هم معلم بوده‌اند و هم پدر و مادر. اما اينها برای بچه‌ها هراس‌انگيز است.

در بازگشایی مدارس عجله نکنیم

در بازگشایی مدارس عجله نکنیمتابناک باتو ـ می گويند مثلا اول آبان كلاس‌ها را شروع می كنيم. نه، اجازه بدهيد واكسيناسيون بچه‌ها كامل شود، دو هفته هم از دوز دوم بگذرد و عجله‌ای نداشته باشيم.

بعد وقتی كه بچه‌ها وارد می شوند بايد بدانيم كه در اين مدت وضعيت خوابيدن بچه‌ها تغيير كرده؛ دير می‌خوابند، دير بيدار می شوند و وفق پيدا كردن‌شان با شرايط سخت است. ممكن است اضطراب‌شان بالا باشد.

اوايل شروع مدرسه به خصوص در دوره سه سال اول ابتدايی مدرسه بايد برايشان حالت مفرح داشته باشد. (پس از بازگشت به مدرسه) يكی، دو هفته‌ای بحث‌های آموزشی را كنار بگذارند تا بچه با محيط مدرسه آشناتر شود.

همين الان خيلی وقت‌ها والدين مي‌گويند كاش مدرسه باز شود، تو را بفرستيم بروی و بعد تو می دانی با معلمت! يعنی خودمان داريم ناخواسته اضطراب مدرسه را در بچه‌ها بيدار می كنيم.

البته مادر و پدرها هم حق دارند؛ يك سال و نيم هم معلم بوده‌اند و هم پدر و مادر. اما اينها برای بچه‌ها هراس‌انگيز است، نمی دانند چه اتفاقی می خواهد بيفتد، شايد فكر كنند من ديگر نمی توانم بازی های روزمره‌ام را داشته باشم.

پس بايد به بچه‌ها زمان داد، هر تطابقی معمولا دو تا چهار هفته زمان می برد.

تكليف بچه‌های كلاس اولی كه تازه وارد می شوند كه مشخص است اما از بچه‌های كلاس دوم به بعد نبايد انتظار داشت كه همه درس‌های مربوط به پايه قبل را بدانند. سطح انتظارات معلمان بايد پايين‌تر بيايد.
اعتماد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار