کاهش میل به قمار با دریافت پیامک هشدار
کد خبر: ۲۲۳۳۵۳
تاریخ انتشار: 2021 September 21    -    ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: با ارسال پیامک هشدار از سوی دادستانی به افرادی که در موضوع قمار فعالیت می‌کنند مشاهده شده ۷۵ درصد افرادی که پیامک دریافت کردند دیگر به سمت قمار نمی‌روند.

مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در نشست خبری با موضوع اقدامات بانک‌مرکزی در راستای مقابله با قمار و شرط‌بندی سایبری گفت: در حقیقت در زمینه قمار و شرط بندی با زیست بوم پیچیده‌ای روبرو هستیم که خیلی از کشورهای دنیا درگیر آن هستند.

معاون فناوری‌های نوین بانک‌ مرکزی بیان کرد: در برخی از کشورها قانون خاص مبارزه با قمار غیرمجاز وجود دارد و در ایران در قانون مجازات اسلامی چند دهه از آن می‌گذرد به آن پرداخته شده است که کفاف شرایط روز را نمی‌دهد.

وی افزود: دادگستری نیز لایحه‌ای به مجلس داده است تا خلاءهای قانونی مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ بررسی شود و کسی که جرمی مرتکب شده به صورت لحظه‌ای با تبعات آن روبرو شود.

محرمیان گفت: در چنین شرایطی به دلیل تبعات و اثرات جانبی بر بخش‌های دیگر ما جدی وارد ماجرا شدیم و راهبرد اول در این زمینه بحث هوشمندی در نظارت است چراکه نظارت از onside قدرت خود را از دست داده و به سمت offside حرکت کرده است.

معاون فناوری‌های نوین بانک‌مرکزی تاکید کرد: از تبعات هوشمندی در نظارت این است که اگر کسی قمار بازی می‌کند تحت رصد هوشمند ما قرار دارد و فرد باید بداند که شناسایی و به فرد اخطار و هشدار داده می‌شود.

وی افزود: با ارسال پیامک هشدار از سوی دادستانی به افرادی که در موضوع قمار فعالیت می‌کنند دیده می‌شود که ۷۵ درصد افرادی که پیامک دریافت کردند دیگر به سمت قمار نمی‌روند.

میزان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار