ملکه اسپانیا، از ازدواج شکست‌خورده تا تاج و تخت
کد خبر: ۲۲۳۲۷۸
تاریخ انتشار: 2021 September 21    -    ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
ملکه لیتزیا ملکه اسپانیا، شهریورماه جاری، ۴۹ ساله شد. به این مناسبت در این گزارش بخش‌هایی جالب و ناگفته از زندگی او را انتخاب کرده‌ایم. لیتزیا ملکه‌ای از قشر متوسط جامعه بود و مدتی در شغل روزنامه‌نگاری به فعالیت مشغول شد تا اینکه قلب شاهزاده اسپانیایی را ربود و بر تخت سلطنتی نشست و ملکه اسپانیا شد.

ملکه اسپانیا، از ازدواج شکست‌خورده تا تاج و تخت

ملکه اسپانیا، از ازدواج شکست‌خورده تا تاج و تختاختصاصی تابناک با تو؛ ملکه لیتزیا ملکه اسپانیا، شهریورماه جاری، ۴۹ ساله شد. به این مناسبت در این گزارش بخش‌هایی جالب و ناگفته از زندگی او را انتخاب کرده‌ایم. لیتزیا ملکه‌ای از قشر متوسط جامعه بود و مدتی در شغل روزنامه‌نگاری به فعالیت مشغول شد تا اینکه قلب شاهزاده اسپانیایی را ربود و بر تخت سلطنتی نشست و ملکه اسپانیا شد.

"لیتزیا اورتز روکاسولانو" در ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۲ در اوبییدو در شمال اسپانیا از والدینی از طبقه متوسط به دنیا آمد. پدرش "خیسوس الپارنزا" روزنامه‌نگار و مادرش "ماریا روکاسولانو رودریگز" به عنوان پرستار در یکی از بیمارستان‌های اسپانیا کار می‌کرد. او فرزند بزرگ خانواده بود و دو خواهر به نام‌های "تیلما" و "اریکا" از او کوچک‌تر بودند.

ملکه اسپانیا، از ازدواج شکست‌خورده تا تاج و تخت

ازدواج و طلاق در اوج جوانی 

او آموزش ابتدایی را در اوبییدو در مدرسه لاگیستا دریافت کرد، سپس او و خانواده‌اش به مادرید رفتند و او در آنجا تحصیلات دبیرستان خود را دریافت کرد و در انجا وارد یک رابطه عاشقانه ده ساله شد.


لیتزیا در شانزده‌سالگی عاشق معلمش "الونسو گیریور پیریز" شد و ماجرای عاشقانه آنها به مدت ده سال به طول کشید و به ازدواج در سال ۱۹۸۸ زمانی که لیتزیا ۲۶ ساله بود، منجر شد. اما این ازدواج به مدت طولانی دوام نیاورد و آن دو بعد از یک سال از هم جدا شدند تا شانس جدیدی در خانه لیتزیا را بزند.

ملکه اسپانیا، از ازدواج شکست‌خورده تا تاج و تخت

راه پر پیچ و خم روزنامه‌نگاری

لیتزیا بعد از طلاق، راه پدرش را در روزنامه‌نگاری در پیش گرفت، و مدرک لیسانس روزنامه‌نگاری از دانشگاه کومبلوتنسی در مادرید را اخذ کرد. سپس با تلاش بسیار مدرک فوق‌لیسانس خود را در ژورنالیست سمعی و بصری از انجمن روزنامه‌نگاری مکزیک دریافت کرد.

لیتزیا علاوه بر آموزش‌های آکادمیک، به طور میدانی وارد عرصه روزنامه‌نگاری شد و با روزنامه‌ها و کانال‌های تلویزیونی همکاری کرد از جمله روزنامه "لا نوآوا اسپانیا" و سپس در روزنامه ABC و آژانس EFE مشغول به فعالیت شد و بعد از کسب مدرک فوق‌لیسانس به مکزیک مسافرت کرد و در روزنامه Siglo21 كار کرد و سپس به مدرک دکترا رسید، با این وجود بدون به پایان بردن دکترا به اسپانیا بازگشت.

پس از بازگشت به اسپانیا، در نسخه اسپانیایی کانال بلومبرگ اقتصادی مشغول شد و سپس به شبکه خبری سی‌ان‌ان پیوست.

در سال ۲۰۰۰ به TVE منتقل شد، در آگوست سال ۲۰۰۳ میلادی چند ماه پیش از ارتباط با فیلیپ به سمت مجری اخبار شبانگاهی شبکه دوم تلویزیون اسپانیا رسید و جایزه معتبر لارا را از انجمن روزنامه‌نگاران مادرید به عنوان بهترین روزنامه‌نگار زیر سی‌سال دریافت کرد.

ملاقات سرنوشت

ملکه اسپانیا، از ازدواج شکست‌خورده تا تاج و تخت

لیتزیا در سال ۲۰۰۰ در یک شب با فیلیپ که شاهزاده اقلیم استوریاس بود ملاقات کرد. آنها در یک ضیافت شام به درخواسست فیلیپ شرکت کردند و لیتزیا شماره خود را به فیلیپ داد. آنها برای بار دوم در شمال اسپانیا یکدیگر را دیدند، لیتزیا در آنجا درباره حادثه نفتی Prestige در حال تهیه گزارش بود و به طور تصادفی با شاهزاده فیلیپ ملاقات کرد.

دیدارهای محرمانه آنها به مدت یکسال ادامه داشت و آن دو نامزدی خود را در سال ۲۰۰۳ اعلام کردند، گفته میشود پادشاه خوان‌کارلوس پدر فیلیپ از اینکه یک روزنامه‌نگار وارد خاندان سلطنتی اسپانیا شود، ناراضی بود، در حالیکه برخی ادعا می‌کنند مادر فیلیپ به لیتزیا برای ورود به قصر و ملکه شدن کمک کرده‌است.


در یکم نوامبر سال ۲۰۰۳ خانواده سلطنتی نامزدی لیتزیا را با فیلیپ شاهزاده استوریاس اعلام کردند، این نامزدی با تقدیم انگشتر الماس انجام شد، بعد از آن لیتزیا برای زندگی به قصر زارزویلا تا روز عروسی‌اش منتقل شد.

ملکه اسپانیا، از ازدواج شکست‌خورده تا تاج و تخت

ملکه اسپانیا، از ازدواج شکست‌خورده تا تاج و تخت


در ماه مه سال ۲۰۰۴ میلادی، ازدواج در کلیسای اعظم سانتا ماریا لا ریال دی‌لا‌المودینا در مادرید و در یک مراسم پر ریخت و پاش انجام و لیتزیا ملکه استوریاس شد او به نمایندگی از خانواده سلطنتی به سراسر اسپانیا سفر و با شخصیتهای سیاسی ملاقات کرد.


لباس عروسی لیتزیا را طراح لباس اسپانیایی "مانوئل برتگاز" طراحی کرد و کفش نیز طراحی "پورا لوپز" و تور نیز هدیه‌ای از فیلیپ بود و از حریر سفید و گلدوزی با دست تهیه شده بود.

در سال ۲۰۰۵ این زوج از فرزند اول خود "لئونور" شاهزاده کنونی استوریاس و وارث آینده تخت استقبال کردند و سوفیا فرزند دوم آنها نیز در سال ۲۰۰۷ میلادی به دنیا آمد.

ملکه اسپانیا، از ازدواج شکست‌خورده تا تاج و تخت

فیلیپ و لیتزیا به مدت ۱۰ سال شاهزاده و ملکه استوریاس بودند و در سال ۲۰۱۴ میلادی پادشاه و ملکه کل اسپانیا شدند. در سال ۲۰۱۴ پادشاه خوان‌کارلوس با ادعای اینکه پسرش تجربه کافی برای گرفتن عنان پادشاهی را دارد از قدرت کناره‌گیری کرد. لیتزیا به عنوان ملکه به حقوق کودکان، فرهنگ و آموزش آنان می‌پردازد.

در سال ۲۰۱۴ این زوج با پاپ فرانسیس ملاقات کردند، در سال ۲۰۱۵ لیتزیا سفیر ویژه تغذیه سازمان ملل متحد شد، او گیاه‌خوار است و خوردن میوه و سبزیجات را ترجیح میدهد.

ملکه اسپانیا، از ازدواج شکست‌خورده تا تاج و تخت

ملکه اسپانیا، از ازدواج شکست‌خورده تا تاج و تخت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار