لفظ جلاله الله در بافت لباس وایکینگ‌ها
کد خبر: ۲۲۳۱۶۲
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: 2021 September 20    -    ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
علاوه بر این انگشتر، آثار باستانی دیگری نیز بر این ارتباطات گواهی می دهد. مثلا در قبر زنی لفظ جلاله‌الله پیدا شد که قدمت آن به قرن نهم برمی‌گردد. همچنین کلماتی عربی بر لباس زن دیگری نقش بسته بود که کاملا رمزآلود می‌نمود.

 نوشته های عربی درقبر وایکینگها

 نوشته های اسرار آمیز در قبر وایکینگهااختصاصی تابناک با تو؛ جهانگرد عرب، احمد بن فضلان هزار سال پیش ماجرای آشنایی خود با  نژادی عجیب به نام روس‌ها که امروزه به وایکینگ‌ها معروف هستند را ثبت کرده است.

او در قبرستان وایکینگ ها انگشتری نقره‌فام که مزین به نقش و نگار عربی بود، به عنوان مصداقی از داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی پیدا کرد.

این داستان‌ها بیانگر آن است که اعراب‌ با دریا‌نوردان جنگجویی به نام وایکینگ، مراودات تجاری و فرهنگی وسیعی داشته اند.

علاوه بر این انگشتر، آثار باستانی دیگری نیز بر این ارتباطات گواهی می دهد. مثلا در قبر زنی لفظ جلاله‌الله پیدا شد که قدمت آن به قرن نهم برمی‌گردد. همچنین کلماتی عربی بر لباس زن دیگری نقش بسته بود که کاملا رمزآلود می‌نمود.

 نوشته های عربی درقبر وایکینگها

لفظ جلاله با خط کوفی بر  انگشتر باستانی:

بر پایه گزارش های به دست آمده، انگشتری نقره‌ای در قبرستان باستانی بیرکا، یعنی مرکز تجاری و تاریخی آن دوره که امروزه به سوئد مشهور است، یافت شد که متعلق به یک زن است و به قرن نهم بازمی گردد. این انگشتر هزارساله توسط حفاری‌های باستان شناس مشهور به نام "هگلمار استولب" که سال‌ها به حفاری مشغول بود، پیدا شده است.

این انگشتر در نوع خود بی نظیر است؛ جنس آن از نقره است و در میانش سنگی با نوشته‌ای عربی به خط کوفی وجود دارد. واشنگتن پست اعلام کرده که نوشته عربی حاوی لفظ جلاله "الله" است و این نخستین یافته باستانی واقع در جزایر اسکاندیناوی است که نشان می دهد زبان عربی به این مناطق راه یافته است.

معلوم نیست آن زن چگونه به این انگشتر دست یافته است. او لباس سنتی اسکاندیناوی بر تن داشته و برای همین احتمال می‌رود که این انگشتر از طریق روابط داد و ستد با اعراب و مسلمانان به دست او رسیده باشد.

تحقیقات باستان شناسی در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که سنگ میان این انگشتر در حقیقت از جنس شیشه رنگی است و وجود این جنس نزد وایکینگ‌ها اصلا عجیب نیست، چون شیشه جنس معروفی بوده که سال‌ها در شمال آفریقا و خاورمیانه از آن استفاده می‌شده است.

این انگشتر اصلا فرسوده نبوده و همین نکته بیانگر این حقیقت است که همان زن وایکینگی مالک اول و آخر آن بوده است و نیز ارتباطی میان خلفای عباسی و دریانوردان وایکینگی وجود داشته است.

باستان شناسان عقیده دارند اصلا عجیب نیست اگر احتمال دهیم که این زن یا اطرافیان او در ممالک خلافت عباسی یا اطراف آن‌ها زندگی می کرده است.

 نوشته های عربی درقبر وایکینگها

مسافرتهای تجاری که به قسطنطنیه و حتی بغداد کشیده شد

نشانه‌هایی از این قبیل، گویای آن است که ساکنان اسکاندیناوی  با جهان اسلام در ارتباط بوده  و درابتدای قرن یازدهم وایکینگها به دریانوردی طولانی مدت مشهور شدند و حتی به دورترین نقطه در غرب، یعنی آمریکای شمالی وجنوبی و یا قسطنطیه و بغداد راه یافتند.

بنا بر روایات معاصر، وایکینگ‌ها مجموعه ای از جنگجویان وحشی  و ترسناکی بودند که در غرب اروپا زندگی می کردند.

لفظ جلاله الله در بافت لباس وایکینگ‌ها

دانشگاه سوئد در لباس دفن یکی از وایکینگها کلمات "الله" و "علی" را پیدا کرده است. درسال ۲۰۱۷ دانشمندان در دانشگاه "اوبسالا" نوارهایی حریر گونه پیدا کردند که بر آنها  با خط کوفی نگاشته شده بود.

همچنین ۱۰۰ هزار سکه نقره‌ای و درهم که متعلق به جهان اسلام بود در حکومتهای اسکاندیناوی یافت شد. آزمایش اسید نوکلئیک در گورستان انها نشان م یدهد که اصالت برخی وایکینگ‌ها به ایرانیان برمی گردد.

 نوشته های عربی درقبر وایکینگها

طرطوشی دریانورد اندلسی از حال وهوای موسیقی وایکینگ ها می گوید

طرطوشی در مورد آنان می‌گوید که زنان وایکینگی به راحتی هر زمانی که بخواهند می توانند طلاق بگیرند و مردان هم مثل زنان می توانند، چشمان خود را آرایش بکنند.

او می گوید: تا به حال موسیقی‌ فجیع‌تر و گوشخراش‌تر  از موسیقی این مردمان نشنیده ام. ناله‌ای از حنجره هایشان خارج می شود که شبیه پارس سگ یا یک حیوان وحشی است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
0
12
وایکینگها به شمال افریقا هم حمله کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
25
8
وايگينگ ها حتما از نسل كرماني ها و يزدي ها بودند چون روي دريا را نديده بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
از خوندن این خبر احساس سوزش بهت دست داد؟عقده داری؟کدوم بخش از این خبر رو خوندی که اونطور سعی کردی بی ربط بپری وسط؟نکته بعد اینکه چرا اونطور نوشتی "کرمانی ها و یزدی ها"؟ و تو خودت اگر ایرانی هستی،اون منطقه ای از ایران که اهلشی به آب های آزاد راه داره؟هر چند اگر راه هم داره نباید اونقدر بی ربط و زشت و غیر منطقی بپری وسط.نکته بعد اینکه تو اطلاعات از وایکینگ ها در چه سطحیه که اونطور در این قسمت واکنش نشون دادی؟نکته بعد اینکه نظرت در مورد پانترکیسم چیه؟طرز جواب دادنت به این سوال شاید بتونه تا حدی هدف و نیت واقعیت از نوشتن این نظر بی ربطتت در این قسمتو مشخص کنه و شاید بتونه تاحدی یک دوقطبی قومیتی کاذب و متوهمانه و یک تعصب جاهلانه در ذهنت رو در این قسمت آشکار کنه
ناشناس
| |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
من در این قسمت مورد صحت داشتن یا صحت نداشتن این خبر و جمله اولت در این نظرت،نمیخوام نظر بدم،ولی تو که در این قسمت اونطور نظر غیر منطقی و بی ربط ،اهل کجایی؟آیا از نظرت رنگ دریا دیدن یک فرد هم آیا الزاما به ساکن بودن اون فرد در ساحل دریا ربط داره؟و تو هم اصلا میدونی فاصله استان کرمان با دریا چقدره؟من در این قسمت نمیخوام در مورد صحت داشتت یا صحت نداشتن این خبر و جمله اول این نظرت، نظر بدم،ولی تو اگر در این نظر غیر منطقیت رنگ دریا دیدن برات ملاکه(درست یا غلط)،و اگر خواستی در مورد یکی از قومیت های ایران (در این قسمت منظورم از "قومیت"بر اساس تفاوت زبانیه)متلک بپرونی و مسخره کنی،آیا میدونی که مردم ساکن در سواحل جنوبی ایران که به آب های آزاد راه دارن از چه قومیت هایی هستتد؟نکته بعد اینکه من از بین یزدی ها و کرمانی هایی که دیدم،در مجموع ندیدم تعصبات قومیتی شدید و جاهلانه براشون یک باور باشه و به قومیت های مختلفی در اطرافشون توهین بکنند و در افکار قومیتی شدیدی غرق باشن،ولی در بین یکی از قومیت ها و از یکی از مناطق ایران،به وفور دیدم عده ای از افراد اون منطقه(عده ایشون )،به شدت در یک سری از تفکرات قومیتی شدید و افراطی و نادرستی غرقند و به یک سری از قومیت های اطرافشون هم توهین می کنند،و به شدت سعی می کنند قومیتی که درش هستند رو به صورت کاذبی و بر خلاف امنیت ملی ایران به یک سری از کشورهای اطراف ایران وصل کنند.تو اگر مدتی در یزد و کرمان زندگی میکردی،احتمالا متوجه بسیاری از توهمات و مرزبندی های و تعصبات جاهلانه قومیتی در ذهنت میشدی و از اون چاه تعصبات جاهلانه قومیتی هم تا حدی نجات پیدا میکردی.نکته بعد اینکه تو اگر این خبر یا بخش هایی از این خبر رو قبول نداری،دلیلت چیه؟
ناشناس
| |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
حالت خیلی خرابه . دکتر حتما برو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
1
23
حداقل یک عکس میذاشتید ازش
پاسخ ها
kaveh
| |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
بیشتر می خوان آمار مراجعه کننده به صفحه را زیاد کنن .به اینگونه مطالب خبرهای زرد میگن که مرجع نداره
ناشناس
|
France
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
1
30
اينارو گفتى يه عكس هم ميگذاشتى ببينيم راست ميگى يا نه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
1
21
حداقل عکس لباسه رو مینداختین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
0
9
داداش وایکینگ ها دزد دریایی بودن خوب معلومه طلا و نقره و جواهرات که از کشتی ها میدزدیدند را باید تو قبرهاشون پیدا کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
0
11
بدون عکس = خالی بدی
ناشناس
|
Denmark
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
1
16
همین وایکینگ ها الان امن ترین و شادترین کشور دنبا را دارند.
شما چه ارمغانی آوردید با این همه ادعا !
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
1
6
وایکینگها به خاک سپرده نمیشدند, بلکه در قایق به آتش کشیده میشدند.
ناشناس
|
Norway
|
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
0
5
وایکینگها یا بقول خودشون ویکینگ با ایران هم رابطه داشته اند من خودم سکه های ایرانی که رویشان لا اله الا الله نوشته بود در موزه دیدم زیرشون هم نوشته بود persiske mynter یعنی سکه های ایرانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار