چگونه به سگتان شنا کردن یاد بدهید
کد خبر: ۲۲۳۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 September 18    -    ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

شاید شنای سگی برای بعضی سگ ها راحت باشد. ولی برای اکثریت مهارتی است که باید یاد بگیرند پس باید بدانید چگونه به سگتان شنا کردن یاد بدهید. در این جا ۶ مرحله برای آموزش شنا به سگتان را یاد می دهیم.

شش مرحله ی ساده برای آموزش شنا به سگتان:

باورعمومی بر این است که سگ ها ذاتاً شناگران خوبی هستند. با وجود این که چنین باوری درباره ی بعضی نژادها مثل ستر ایرلندی درست است، ولی بعضی نژادهای دیگر مثل بولداگ ها شاید تا این حد شناگر نباشند. می توان شنا کردن  را با آموزش و تربیت سگ  به راحتی به او آموخت. پس این شش مرحله ی ساده برای آموزش شنا به سگتان را طی کنید. خیلی زود سگی خواهید داشت که مثل ماهی شنا می کند.

۱_ یک منطقه ی امن پیدا کنید

منطقه ای از آب، با یک خط ساحلی پیدا کنید که شیب آن به طور تدریجی بیشتر شود؛ دریاچه ای کم عمق بهترین گزینه است. موقع انتخاب، حواستان باید به خیلی چیزها باشد. مثل موج های دریا، عمق آب، گیاهان زیرآب یا علف های دریایی و این که اصلاً سگ ها اجازه ی شنا در آن منطقه را دارند یا نه؟

(خیلی از سواحل و پارک های ملّی اجازه ی ورود سگ ها را نمی دهند) همچنین باید بدانید آشنا کردن سگتان با آب و شروع آموزش شنایش در استخر کار دشواری است. چون در این صورت گذر از یک مرحله به دیگری برای سگ چندان واضح نیست. ولی می توانید خودتان هم وارد استخر بشوید و به سگتان کمک کنید.

۲_ لوازم ضروری را بردارید

خوراکی تشویقی و اسنک سگ را به همراه اسباب بازی سگ، بردارید تا سگتان را تشویق کنید وارد آب شود و به تلاش های شجاعانه اش جایزه بدهید. لباس شنا و حوله هم ببرید و آماده ی خیس شدن باشید.

۳_ سگتان را به آب عادت بدهید

سعی کنید یک توپ تنیس یا اسباب بازی را که از پت شاپ تهیه کرده اید با فاصله ی کمی از ساحل در آب بندازید. طوری که سگ ناچار شود برای آوردنش کمی به آب بزند ولی پاهایش زمین را لمس کند. به سگتان برای رفتن داخل آب با خوراکی جایزه بدهید و این تمرین را چند بار تکرار کنید.

۴_ با دست نگهش دارید

با خوراکی ترغیبش کنید دورتر و بیشتر وارد آب شود. به محض این که پاهایش از زمین جدا شد یا خودتان او را داخل آب بردید، با دست هایتان در موقعیتی نگهش دارید که احساس حمایت شما را داشته باشد. کلید آموزش شنا به سگتان این است که باسنش هم راستا با سرش باشد. می توانید این کار را با گذاشتن یک دست زیر باسن انجام دهید. مطمئن شوید حس امنیت می کند. باید حس کند شما محکم نگهش داشته اید و فعلاً قرار نیست حرکت کنید. با آرامش صحبت کنید و زیاد تحسینش کنید.

۵_ آرام رهایش کنید

روی سگتان را سمت ساحل بچرخانید و آرام رهایش کنید. حتماً خیلی نزدیکش باشید تا در صورت نیاز از او مواظبت کنید. شاید شروع به شنا سمت ساحل کند. اگر خودتان هم سمت ساحل بروید احتمالاً دنبالتان می آید. در این مرحله حواستان باشد که باسن سگ هنوز هم راستای سرش باشد و اگر باسنش زیادی در آب فرو می رفت کمکش کنید روشش را تصحیح کند. با کلّی تحسین و خوراکی به او جایزه بدهید و این تمرین را چندین بار تکرار کنید.

راهنمایی های مهم:

نژاد سگ:

قبل از آموزش شنا به سگتان کمی درباره ی نژادش تحقیق کنید تا اگر محدودیت هایی احتمالی دارد، از آن ها آگاه باشید.

رضایت ذهنی سگ:

هیچ وقت سگتان را به زور داخل آب نبرید. با این کار فقط ترسش را بیشتر می کنید و شاید حتی باعث شود در آینده هم داخل آب نرود.

مراقبت از سگ:

اول امنیت! وقتی سگتان شنا می کند باید درست مثل بچه ها همیشه نظارت کنید.

  • اگر سگ دیگری که شنا کردن دوست دارد را به عنوان الگویی برای سگتان همراه بیاورید هم کمک کننده است.
  • هیچ وقت موقع آموزش شنا سر سگتان داد نزنید. برخورد مثبت خیلی بهتر جواب می دهد. بعد از هر جلسه ی شنا خوراکی و نوازش زیاد لازم است.

 

افتخارات پت شاپ ژیوان

بزرگترین پت شاپ ایران

ایجاد شعبه در نقاط مختلف برای دسترسی سریعتر

تنوع بالای برند و محصول

گارانتی محصولات

تخفیف و هدایای ویژه

ارسال سریع

اصالت کالا

صداقت در فروش

قیمت مناسب

مشاوره رایگان

افتخار اعتماد بیش از ٦٠٠٠٠ مشتری

توسعه اینترنت روش‌های خرید ما را به کلی دگرگون کرده است. منافع موجود در خرید اینترنتی هر روز تعداد بیشتری از مردم را به تجربه آن و ایجاد تغییر در الگوهای متداول خرید ترغیب می‏‌کند. امروز دیگر افراد این روش خرید را بیشتر منطبق بر شرایط زندگی مدرن می‏‏‏‌بینند. ویژگی‏‏‏‌ها و طبیعت خرید اینترنتی با روحیات و نیازهای رو به رشد ما هماهنگ‏‏‌تر شده است. همه سخت در حال تلاش برای پیشرفت‏‏‌های شخصی و جمعی خود هستیم.

امروزه بهای اوقات فراغت ما با وجود مشغله‏‌های روزانه بسیار گرانبها‌تر شده است. همه ما برای این اوقات برنامه ریزی فشرده‏‌تری داریم. دیگر صرف زمان‌هایی نسبتا طولانی در فعالیت‏‌های نه‌چندان با اهمیت مانند خرید و سفرهای شهری برای بسیاری از انسان‌ها اولویت خود را از دست داده است. هوشمندی انسان‌ها، آنها را مجاب می‏‌کند که با تغییر در الگوهای قدیمی و نا‏کارآمد زندگی، هوشمندانه‏‌تر و امروزی‏‌تر زندگی کنند. صرف اوقات فراغت برای تفریح، آموزش، ورزش، لذت بردن از علایق شخصی و رفع خستگی‏‏‌های روزانه اولویت بیشتری نسبت به فعالیت‌‏‏‏های وقت‌گیر و در عین حال کم اهمیت‏‏‏‌تر مانند خرید کردن دارند.

 

شعب پت شاپ ژیوان

شعبه سعادت آباد

تهران، سعادت آباد، بلوار كوهستان، روبروی اوپال، خيابان امام صادق، نبش ارغوان دوم

تلفن : ٠٢١٢٢٠٩٦٣٤١

شعبه هروی

تهران، پاسداران، ميدان هروی، بلوار پناهی نيا، نبش هفتم، پلاك ١٣٦

تلفن: ٠٢١٢٦٧٥١٧٨٢

شعبه ولیعصر (مرکزی)

تهران، خيابان وليعصر، ٢٠٠ متر بالاتر از سه راه عباس اباد، بين كوچه پرديس و نادر، پلاك ٢٠٩٥

تلفن: ٠٢١٨٨٧١٠٨٠١

شعبه تجریش

تهران، تجریش، خیابان غلام جعفری، روبروی هایپرمی

تلفن: ۰۲۱۲۲۷۳۸۲۵۳

 

منبع: www.zivanpet.com

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
0
1
مگه خودشون شنا بلد نیستن،نمی دونستم برای سگهامون هو باید مربی شنا بگیریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار