افراد دیابتی می‌توانند گلابی بخورند؟
کد خبر: ۲۲۳۰۲۳
تاریخ انتشار: 2021 October 07    -    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
این تصور غلط وجود دارد که افراد مبتلا به دیابت، قادر به مصرف میوه نیستند. میوه‌ها حاوی مقداری کربوهیدرات هستند که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت ممکن است سعی کنند آن را مدیریت کنند. اما آن‌ها همچنین دارای بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مفید هستند که می‌توانند به یک رژیم غذایی سالم کمک کنند.

افراد دیابتی می توانند گلابی بخورند؟

افراد دیابتی می توانند گلابی بخورند؟«تابناک با تو» - این تصور غلط وجود دارد که کسانی که به دیابت مبتلا هستند قادر به مصرف میوه نیستند. میوه‌ها حاوی مقداری کربوهیدرات هستند که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت ممکن است سعی کنند آن را مدیریت کنند. اما آن‌ها همچنین دارای بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مفید هستند که می‌توانند به یک رژیم غذایی سالم کمک کنند.

میوه‌ها مزایای سلامتی بسیارى را برای افراد دیابتی فراهم می‌کنند، اگر چه مهم است که بخش‌هایی از مصرف، مصرف کلی کربوهیدرات و شاخص گلیسمی مواد غذایی را در ذهن داشته باشید.

گلابی می‌تواند بسیار خوشمزه باشد و اگر دیابت دارید میوه خوبی برای خوردن است. همانطور که بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد، مزایای تغذیه‌ای آن‌ها می‌تواند در مدیریت بیماری به شما کمک کند. گلابی همچنین دارای شاخص گلیسمی پایین است، بنابراین قند خون شما را خیلی سریع بالا نمی‌برد.

آیا میتوانم گلابى بخورم؟

در صورت ابتلا به دیابت، می‌توانید گلابی بخورید، به شرطى که قسمت‌های خود (میزان خورده شده خود) را در ذهن داشته باشید و آن را به همراه سایر غذا‌های مقوی بخورید. گلابی ممکن است نیاز شما به چیزی شیرین را برطرف کند و در عین حال از مزایای تغذیه اى نیز برخوردار باشد.

مزایای عمومی گلابی

گلابی یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی و ویتامین است که فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله:

* مبارزه با التهاب
* به عنوان یک ضد قند خون استفاده می‌شود
* کمک به هضم غذا

بیش از ۱۰۰۰ نوع گلابی وجود دارد، اما احتمالاً فقط تعدادی از این گلابى‌های موجود برای فروش را مشاهده خواهید کرد. برخی از محبوب‌ترین انواع گلابی برای مصرف مواد غذایی عبارتند از:

* بارتلت
* بوس
* دانجو

گلابی‌های آسیایی که شبیه بافت سیب هستند، نوع رایج دیگری است. برخی از غذا‌هایی که با عنوان " گلابی " برچسب گذاری می‌شوند در واقع بخشى از همین جنس نیستند. گلابی خاردار نوعى کاکتوس است. گلابی بلاسم به خربزه تلخ نیز معروف است.

افراد دیابتی می توانند گلابی بخورند؟

به طور متوسط یک فرد تقریبا سه پوند گلابی تازه سالانه مصرف می‌کند. گلابی همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان، فروکتوز و سوربیتول است. مقدار قابل توجهی از تغذیه گلابی بر روی پوست آن یافت می‌شود. پوست کندن گلابی می‌تواند اسید فونولوژیک و اسکوربیک را تا ۲۵ درص کاهش دهد.

گلابی، یا خربزه تلخ، یک گلابی معمولی نیست، اما به دلیل برخی از مزایای سلامتی ممکن است مورد توجه افراد مبتلا به دیابت باشد. همچنین دارای مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و روی است. این میوه حاوی ۲۴۱ کالری در هر ۱۰۰ گرم است.

کاکتوس گلابی خاردار الیافی است و حاوی آنتی اکسیدان و کاروتنوئید است.

فوایدی برای افراد دیابتی

مطالعات زیادی در رابطه با ارتباط فواید سلامتی با گلابی، به ویژه برای بیماران دیابتی یا در معرض خطر دیابت، در دسترس است. یک مطالعه هزار نفر را در معرض خطر دیابت نوع ۲ نشان داده است و دریافت غذا‌های غنی از آنتوسیانین، از جمله گلابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش داده است.

مصرف میوه‌های کامل در مقایسه با انواع دیگر محصولات گلابی ممکن است در به حداکثر رساندن مزایای سلامتی آن‌ها برای افراد در معرض دیابت کلیدی باشد. یک پژوهش در مورد مصرف گلابی در افراد در معرض ابتلا به دیابت نشان داد که خوردن سیب و گلابی خطر را ۱۸ درصد کاهش می‌دهد. مصرف گلابی همراه با حفظ رژیم غذایی سالم می‌تواند به کنترل دیابت در مراحل اولیه نیز کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که گلابی بارتلت و استار کریمسون هنگام مصرف به عنوان یک میوه کامل می‌تواند به پیشگیری و مدیریت دیابت نوع دو کمک کنند. این مطالعه ارتباط مصرف میوه‌ها را به کاهش نیاز یا دوز دارو‌های دیابت در پیش دیابت و مراحل اولیه دیابت مرتبط دانست.

گلابی خاردار و گلابی

این گیاهان بخشى از تیره گلابی نیستند، اما به آن‌ها گلابی گفته می‌شود و ممکن است براى مبتلایان به دیابت مفید باشد. گلابی خاردار یک کاکتوس است و توسط برخی به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می‌شود. این ممکن است قند خون را در افرادی که مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند پایین بیاورد، اما مقدار قابل توجهی از تحقیقات موجود در مورد مزایای ان در حال حاضر وجود ندارد.

گلابی گل حنا ممکن است برای مبتلایان به دیابت در کاهش سطح گلوکز خون مفید باشد. اما محققان برای تایید مزایای آن باید مطالعات بالینی بیش تری انجام دهند.

افراد دیابتی می توانند گلابی بخورند؟

غذای سالم برای دیابت

در صورت ابتلا به دیابت، میوه فقط بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. شما باید اطمینان حاصل کنید که سایر مواد غذایی مغذی را به عنوان بخشی از برنامه غذایی خود شامل پروتئین‌های بدون چربی، سبزیجات، غلات سبوس دار استفاده کنید.

یک رژیم غذایی متعادل که شامل این موارد باشد به شما کمک می‌کند ویتامین‌ها، مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت کنید. کنترل قسمت برای رژیم غذایی شما نیز بسیار مهم است. هنگامی که تصمیم مى گیرید مقدار غذا را تا حدى زیاد کنید و یا قبل از این که یک میان وعده را انتخاب کنید، اندازه‌ها را در ذهن داشته باشید.

سالم نگه داشتن سطح گلوکز خون کلیدی در مدیریت دیابت است، بنابراین از غذا‌هایی که باعث افزایش این سطح می‌شوند، مانند غذای بیش از حد فرآوری شده و شیرینی‌ها خودداری کنید.

دستورالعمل‌های گلابی

شما می‌توانید گلابی را در دستورالعمل‌های مختلفی بگنجانید. در این جا چند دستورالعمل گلابی آورده شده است که می‌تواند در یک رژیم غذایی سالم و متعادل به خوبی کار کند.

گلابی در سالاد

این سالاد‌ها شامل روگولا، گلابی، گردو و پنیر پکورینو همراه با سس روغن زیتون و بالزامیک است. در کنار ناهار یا شام و در کنار پروتئین بدون چربی خوب عمل می‌کند. یک وعده حاوی ۸ گرم چربی، ۷ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم پروتئین است. همچنین حاوی ۱۷۰ میلی گرم پتاسیم و ۵ میلی گرم فسفر است.

گلابی به عنوان پیش غذا:

شما می‌توانید فقط با ۹۰ کالری، ۴ گرم چربی، ۱۱ گرم کربوهیدرات و سه گرم پروتئین از دو عدد این تارت‌های کوچک گلابی پنیر بز لذت ببرید. این‌ها می‌توانند علاوه بر سرگرمی برای گذراندن تعطیلات یا غذای عالی برای مهمانی باشند.

گلابی به عنوان میان وعده یا دسر

گلابی بوداده با دارچین ممکن است برای یک میان وعده یاد سرفصلی در پاییز یا زمستان مناسب باشد. شما فقط باید گردو، مارگارین، جایگزین شکر قهوه اى و دارچین را با هم بریزید و از این به عنوان روکش گلابی‌های نصف شده استفاده کنید.

دستورالعمل‌های گلابی خاردار و گل حنا

شاید شما بخواهید در یک دستورالعمل گلابی خاردار را امتحان کنید. روش‌های متنوع زیادی برای طبخ کاکتوس برای صبحانه، شام و حتى نوشیدنی وجود دارد.

گلابی گاهی ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند، بنابراین قبل از پخت و پز با آن یا مصرف آن به شکل دیگر با پزشک خود مشورت کنید.

چه موقع با یک حرفه‌ای صحبت کنیم؟

در صورت ابتلا به دیابت مهم است سطح گلوکز خون خود را ثابت نگه دارید. اگر به طور منظم متوجه جهش یا افت در قند خون می‌شوید، باید با پزشک یا یک متخصص تغذیه وقت ملاقات بگذارید تا در مورد رژیم غذایی صحبت کنید.

آن‌ها می‌تواند به شما کمک کنند تا یک برنامه غذایی سالم شامل غذا‌های کامل و بخش هایى را برای تنظیم سطح قند خون تعیین کنید.

افراد دیابتی می توانند گلابی بخورند؟

نکته آخر

گلابی یک ماده غذایی خوشمزه و طبیعی است که اگر مبتلا به دیابت هستید می‌توانید آن را در یک رژیم غذایی سالم قرار دهید. آن‌ها ممکن است به دلیل محتوای تغذیه اى قادر به جلوگیری از شروع دیابت باشند و یا حتی به شما در کنترل مراحل اولیه بیماری کمک کنند.

هنگام خوردن گلابی، اندازه وعده را در ذهن داشته باشید و آن‌ها را با سایر غذای هاى سالم مانند پروتئین‌های بدون چربی و سبزیجات متعادل کنید تا سطح گلوکز خون را در یک حد سالم نگهدارید. شما می‌توانید از گلابى به عنوان یک میوه کامل لذت ببرید یا آن‌ها را در دستورالعمل‌های وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها بگنجانید.

منبع: اقتصاد آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار