شماره پاسپورت کجاست؟ شماره بارکد گذرنامه کجاست؟
کد خبر: ۲۲۳۰۲۲
تاریخ انتشار: 2021 September 18    -    ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
شماره گذرنامه شماره‌ای حک شده در پایین صفحهٔ اطلاعات پاسپورت (صفحه اول) است.

شماره پاسپورت کجاست؟ شماره بارکد گذرنامه کجاست؟

شماره گذرنامه کجاست؟

شماره گذرنامه شماره‌ای حک شده در پایین صفحهٔ اطلاعات پاسپورت (صفحه اول) است.

نمونه شماره پاسپورت

شماره پاسپورت در قسمت توضیحات پاسپورت و تحت عنوان Passport No درج شده که با یک حرف انگلیسی شروع می‌شود؛ بنابراین نمونه شماره پاسپورت به این صورت می‌باشد: J۹۷۶۳۴۵۲ (این نمونه شماره پاسپورت فرضی است). با ارائه نمونه شماره پاسپورت در متن پاسخ یکی دیگر از پرسش‌های کاربران مبنی بر اینکه شماره پاسپورت چند رقمی است؟، محرز شد

آیا شماره پاسپوت تغییر می‌کند؟

در پاسخ یه این سوال که شماره پاسپورت تغییر می‌کند یا خیر می‌توان گفت چنانچه اعتبار گذرنامه شما به پایان برسد به هنگام تمدید و صدور شماره پاسپورت تغییر می‌کند.

برای سفر پاسپورتمان چقدر باید اعتبار داشته باشد؟

با اینکه قوانین کشور‌های مختلف برای اعتبار پاسپورت خارجی‌ها متفاوت است، اما معمولا شما برای اینکه سفری خارجی داشته باشید نیاز دارید که پاسپورتی با اعتبار حداقل ۷ یا ۶ ماه داشته باشید. این مربوط به قوانین کشور‌ها است که شما با رعایت آن، می‌توانید به راحتی سفری به خارج از کشور داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم که اگر قرار است چندین ماه بعد سفری داشته باشید و اعتبار پاسپورت شما حتی ۸ ماه هم هست، برای اطمینان بیشتر، آن را تمدید کنید.

پاسپورت همراه چیست؟

یکی از مواردی که جزو نکاتی درباره گذرنامه محسوب می‌شود این است که شما باید قوانین پاسپورت همراه را بدانید. تصور کنید که شما یک خانواده ۳ نفری هستید: مادر، پدر و کودک. در چنین شرایطی می‌توانید پاسپورت مرد خانواده شامل گذرنامه خودش، همسر و کودک شود. در شرایطی مثلا زمانی که پدر خارج از ایران است، مادر می‌تواند نام کودک را در گذرنامه ثبت کند. اما به طور کلی هر شخصی حتی نوزاد‌ها می‌توانند پاسپورت جداگانه داشته باشند.

پاسپورت موقت برای افراد مشمول خدمت

اگر شما دانشجو هستید می‌توانید با ارائه مدرک اشتغال به تحصیل، پاسپورت موقتی برای طول سفرتان دریافت کنید. برای اینکار لازم است که به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده، گواهی خود را ارائه دهید و سپرده‌ای برای وثیقه بگذارید. اگر دانشجو نیستید و یا گواهی خاصی مربوط به اینکه چرا سرباز نیستید ندارید، نمی‌توانید از این پاسپورت موقت استفاده کنید.

رضایتنامه برای خروج همسر و فرزند از ایران

فرزندان کمتر از ۱۸ سال و بانوانی که می‌خواهند گذرنامه جداگانه دریافت کنند، برای خروج ایران نیاز به رضایتنامه پدر یا شوهر را خواهند داشت. برای اینکار باید مدارک مختلفی نظیر درخواستانه تکمیل شده، اصل گذرنامه امضا شده پدر، اصل شناسنامه یا گذرنامه همسر و پرداخت هزینه آن را داشته باشید. زمانی که این مدارک تکمیل گردد، بانوان می‌توانند با گذرنامه صادر شده هر زمان که بخواهند از کشور خارج گردند.

کسانی که قصد تفکیک گذرنامه همسر یا فرزندان خود را دارند یا برای بانوانی که متقاضی تفکیک و صدور گذرنامه جداگانه برای فرزندان هستند، اجازه شوهر برای زن و، ولی قانونی برای فرزندان و امضای فرم اجازه خروج در حضور مسوول مربوطه لازم است. اینک به منظور جلوگیری از تردد و سفر از راه‌های دور، چنانچه فرم اجازه خروج (G/M) توسط مرد برای همسر و فرزندان در حضور SOLICITOR در نزدیک‌ترین نقطه محل زندگی شما تایید و همراه سایر مدارک با پست سفارشی ارسال شود، نسبت به درخواست شما اقدام خواهد شد و نیاز به حضور هیچ یک از افراد نیست.

شماره گذرنامه چند رقمی است؟

شماره گذرنامه ۹ رقمی است و با یک حرف انگلیسی شروع می‌شود. این شماره درقسمت توضیحات گذرنامه و تحت عنوان Passport No درج شده است.

شماره پاسپورت کجاست؟ شماره بارکد گذرنامه کجاست؟

شماره پاسپورت ایرانی

شماره پاسپورت ایرانی نیز تفاوتی با سایر شماره گذرنامه‌ها نداشته و در همان صفحه اول بوده و ۹ رقمی است.

ساتین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار