مواد طبیعی مضر برای پوست
کد خبر: ۲۲۳۰۱۸
تاریخ انتشار: 2021 September 18    -    ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
دستورالعمل‌های طبیعی این روزها طرفداران بسیاری یافته است اما در عین حال می‌تواند مضر باشد. در این گزارش با چند ماده طبیعی مضر که برای پوست استفاده می‌شوند آشنا شوید.

مواد طبیعی مضر برای پوست

مواد طبیعی مضر برای پوستاختصاصی تابناک با تو؛ دستورالعمل‌های طبیعی این روزها طرفداران بسیاری یافته است اما در عین حال می‌تواند مضر باشد. در این گزارش با چند ماده طبیعی مضر که برای پوست استفاده می‌شوند آشنا شوید.

 

۱. لیمو

مواد طبیعی مضر برای پوست

لیمو یکی از مواد اصلی در تهیه ماسک‌های طبیعی در خانه برای داشتن صورتی براق و شاداب است، اما ترشی آن برای پوستهای حساس و ملتهب خطرناک است.

 

۲. شکر

مواد طبیعی مضر برای پوست

شکر ماده اصلی در تهیه لایه‌بردارهای خانگی پوست است، اما ممکن است برای افرادی که از جوش جوانی و یا التهاب پوست دارند، مضر باشد. به عبارتی دیگر باعث جوش زدن یا لکه‌های قرمز پوستی بشود به همین دلیل توصیه می‌شود برای لایه‌برداری پوست از شکر استفاده نکنید.


۳. بی‌کربونات سدیم

مواد طبیعی مضر برای پوست

بی‌کربنات سدیم یکی از مواد تشکیل‌دهنده‌ای است که غالبا برای درمان‌های طبیعی ویژه پوست تجویز می‌شود اما این ترکیب ممکن است برای پوست خشک خطرناک باشد و استفاده از بی‌کربونات روی پوست باعث افزایش باکتری‌ها و خشک شدن پوست به شکل قابل توجهی بشود.

۴. مایونز

مواد طبیعی مضر برای پوست

مایونز گاهی برای مرطوب کردن پوست صورت توصیه می‌شود اما در حقیقت امر، ممکن است این خوراکی، برای پوست مختلط و یا چرب مضر باشد، زیرا ترکیب چرب آن منافذ پوست را می‌بندد و باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه و زائده‌های پوستی در این انواع پوست بشود.

۵. دارچین

مواد طبیعی مضر برای پوست

اغلب از دارچین برای لایه‌برداری و ماسک صورت استفاده می‌شود. دارچین ممکن است منجر به التهاب پوست‌های حساس بشود به ویژه در قسمت‌هایی که پوست نازک است مانند دهان یا دور چشم. بنا به گفته کارشناسان پوست، خطرات استفاده از دارچین برای پوست صورت و ایجاد سوختگی و التهاب زیاد است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار