انواع سبک های نقاشی ساختمان
کد خبر: ۲۲۲۸۱۶
تاریخ انتشار: 2021 September 16    -    ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
یکی از سبک‌های نقاشی ساختمان، سبک مدرن است که امروزه بسیار کاربردی شده است. نمونه‌هایی از این سبک نقاشی ساختمان را برای شما آورده ایم. برای رنگ آمیزی ساختمان ابتدا، باید رنگ مورد نظر خود را خریداری کنید. اما برای انتخاب رنگ باید رنگ مبلمان و فرش و پرده و ... را در نظر بگیرید. سعی کنید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

انواع سبک های نقاشی ساختمان

معرفی انواع سبک‌های نقاشی ساختمان

انواع سبک های نقاشی ساختمان«تابناک با تو» - یکی از سبک‌های نقاشی ساختمان، سبک مدرن است که امروزه بسیار کاربردی شده است. نمونه‌هایی از این سبک نقاشی ساختمان را برای شما آورده ایم.

برای رنگ آمیزی ساختمان ابتدا، باید رنگ مورد نظر خود را خریداری کنید. اما برای انتخاب رنگ باید رنگ مبلمان و فرش و پرده و ... را در نظر بگیرید. سعی کنید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

اما امروزه سبک‌های متفاوتی برای رنگ آمیزی ساختمان وجود دارد. یکی از این سبک ها، سبک مدرن است. سبک مدرن نقاشی ساختمان تنوع بسیاری دارد. این سبک نقاشی به صورت ساده نمی‌باشد و از طرح‌های جالبی استفاده می‌شود.

بعضی از طرح‌های سبک مدرن نقاشی ساختمان به صورت کاغذ دیواری نمایش داده می‌شوند.

نمونه‌هایی از انواع سبک‌های نقاشی ساختمان

بعضی از سبک‌های مدرن نقاشی ساختمان را در ادامه توضیح داده ایم:


مولتی کالر (multi-color)

روش مولتی کالر بسیار سریع و آسان است. به این صورت که ابتدا با اسپری، رنگ روی دیوار زمینه اجرا و پاشیده می‌شود و بعد از اجرا و خشک شدن با رگه‌هایی از رنگ‌های مختلف دیده می‌شود.


پتینه کاری

نوعی از نقاشی ساختمان که می‌توان روی سقف و دیوار اجرا کرد. پتینه کاری است. این نوع پوشش و رنگ را می‌توان بر روی زیرکاری رنگ روغن، پلاستیک و اکریلیک انجام داد. در این نو سبک از رنگ آمیزی دیوار به سبک قدیمی تبدیل می‌شود. تنوع پتینه بسیار زیاد است.

پتینه کاری یکی از انواع سبک‌های نقاشی ساختمان است. شاید باورکردنی نباشد، اما می‌توانید در هر مکانی از پتینه استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید اگر می‌خواهید فضایی بزرگ را به سبک پتینه رنگ آمیزی کنید و حتما از طرح‌های ساده‌تر استفاده کنید. نقاشی پتینه در طرح‌های مدرن و کلاسیک به کار می‌رود.

انواع سبک های نقاشی ساختمان

یکی از انواع سبک‌های نقاشی ساختمان پتینه می‌باشد

استفاده از اشکال هندسی

یکی از سبک‌های مدرن نقاشی، استفاده از اشکال هندسی می‌باشد. این اشکال می‌تواند، دایره، مثلث، مربع و ... باشد. با قرار دادن این اشکال در کنار یکدیگر و رنگ آمیزی آن‌ها دیواری جذاب بدست می‌آورید. به این صورت که چسب‌های کاغذی مخصوص را به صورت نا منظم روی دیوار بچسبانید و روی آن را یک رنگ بزنید و باز به آن چسب‌هایی دیگر اضافه کنید و یا جدا کنید و باز یک رنگ دیگر بزنید و این کار را تا حدی که دوست دارید انجام بدهید حتی می‌توانید این کار را به صورت دو رنگ و با یک مرحله چسب زدن انجام بدهید.

انواع سبک های نقاشی ساختمان

استفاده از طرح‌های هندسی برای نقاشی روی دیوار ساختمان

استفاده از طرح‌های راه راه

شما می‌توانید به راحتی طرح‌های راه راه را با دو رنگ متضاد استفاده کنید. این نوع نقاشی از سبک‌های مدرن می‌باشد. اگر ارتفاع سقف اتاقتان کم است از طرح راه راه عمودی استفاده کنید و اگر فضا و یا طول دیواری از اتاق کم است از راه راه افقی استفاده کنید. خطای دید این طرح باعث بزرگ نشان دادن فضا می‌شود.

انواع سبک های نقاشی ساختمان

استفاده از طرح‌های راه راه یکی از انواع سبک‌های نقاشی ساختمان

استفاده از استنسیل (stencil) یا همان شابلون

برای نقاشی کردن ساختمان با کمترین هزینه، می‌توانید از شابلون استفاده کنید. به این صورت که شما ابتدا رنگ دلخواه را به دیوارتان بزنید (بهتر است با غلطک رنگ آمیزی شود، تا کار شما تمیزتر شود) و پس از خشک شدن با رنگی متضاد که طرح‌ها در آن پیدا باشد. شابلون مورد نظر را با چسب بچسبانید آن را رنگ را با اسفنج بزنید تا طرح تان روی دیوار نمایش داده شود. سپس با دقت آن را از دیوار جدا کنید و شابلون را در مکانی دیگر قرار بدهید.

انواع سبک های نقاشی ساختمان

نمونه‌ای از انواع سبک‌های نقاشی ساختمان استفاده از شابلون است

نقاشی ساختمان با غلطک

در این روش ابتدا کل دیوار را رنگ آمیزی کنید. پس از خشک شدن دیوار غلطک طرح دار خود را داخل رنگ متضاد بغلتانید و پس از خارج شدن رنگ‌های اضافی آن را روی دیوار بغلتانید. تا طرح مورد نظر شما چاپ شود. دقت کنید اگر رنگ آن کم شد و باز خواستید ادامه‌ی کار را بزنید حتما نقش و طرح‌ها روی آن‌ها قرار بگیرند.

نقاشی کردن ساختمان با پلاستیک:

برای اینکه دیوار شما علاوه بر رنگ آمیزی از سادگی در آید می‌توانید رنگ مورد نظر خود را روی دیوار بزنید و با قرار دادن پلاستیک و کمی چروک کردن آن، پلاستیک را به آرامی از دیوار جدا کنید و اجازه بدهید پلاستیک روی دیوار نقش‌هایی نامنظم بیاندازد.

حتی می‌توانید در این روش به جای پلاستیک از پارچه‌های کنفی و گونی مانند استفاده کنید. در این صورت می‌توانید آن را به صورت منظم روی دیوار قرار بدهید تا نقش‌های آن‌ها به صورت منظم روی دیوار نقش ببندد.


کالر واش (COLOR WASH)

در روش کالر واش، زمانی که دیوار رنگ می‌شود همزمان با آن با برس رنگ و یا حتی با استفاده از جارو می‌توانید، در طیف‌های مختلف به صورت نامنظم روی دیوار طرح‌هایی می‌کشند.

انواع سبک های نقاشی ساختمان

نمونه‌ای از طرح‌های کالر واش برای نقاشی روی دیوار


متالیک

نقاشی مدرن ساختمان به روش متالیک برای فضا‌ها و محیط‌های لوکس مناسب است که جلوه بسیار زیبایی نیز به آن می‌بخشد.

رنگ آمیزی با اسفنج

در نقاشی ساختمان مدرن با اسفنج، از قلم مو و غلتک خبری نیست، رنگ‌ها با اسفنج به دیوار مورد نظر زده می‌شوند. در این روش می‌توانید به صورت پتینه در آورید.

منبع: بیتوته

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار