وسیله‌ی لازم برای پخت کباب خوش طعم
کد خبر: ۲۲۲۷۱۴
تاریخ انتشار: 2021 September 14    -    ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹

معمولا ذائقه خانواده های ایرانی در دورهمی و میهمانی ها طبخ انواع کباب را می پسندند ولی سبک زندگی ها معمولا آپارتمانی شده است که محدودیت هایی را به وجود آورده که محدودیت ها با خرید باربیکیوی مناسب  بر طرف می شود.

باربیکیو، میهمانی‌های بزرگ یا دورهمی خانوادگی

برای خرید باربیکیو باید به نکات مختلفی توجه نمود به عنوان مثال فضایی که برای باربیکیو در نظر گرفته شده است (تراس،حیاط،روف گاردن و ...)،نوع سوخت (گازی،ذغالی وبرقی) و مقدار کبابی که در هر وعده باید طبخ شود. همچنین هر مدل از باربیکیو های موجود مطابق با سلایق مختلف ساخته شده و تنوع بالایی دارد در صورت نیاز به مشاوره با شماره 40334739 تماس بگیرید

 

 

 

راهنمای خرید کباب پز خانگی                                      

 

خرید کباب پز خانگی به دو دسته تقسیم بندی می‌شود. این دسته بندی بر اساس مصرف سوختی است که در آنها استفاده می‌شود. برخی از آنها از انرژی گاز برای ساخت کباب استفاده می‌کنند و برخی دیگر از زغال برای سوخت استفاده خواهند کرد. استفاده از زغال برای کباب پز باعث می‌شود تا طعم بهتری از کباب دریافت کنید و همچنین کبابی که به اصطلاح مغز پخت شده باشید را تهیه کنید. اما در مقابل کباب پز گازی هم مزایایی دارد که یکی از آنها تمیزتر بودن آن خواهد بود. در ادامه به معرفی بهترین کباب پز زغالی و گازی می‌پردازیم.

 

خرید کباب پز برقی،گازی یا ذغالی

 

باربیکیو، میهمانی‌های بزرگ یا دورهمی خانوادگی

اگر بخواهیم باربیکیو ها را از نظر سوخت مصرفی دسته بندی کنیم به سه دسته کلی برقی،گازی و ذغالی تقسیم می شوند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد به عنوان مثال:

 باربیکیو های برقی به سرعت به حرارت آماده طبخ می رسند و به نسبت باربیکیوهای ذغالی دود کمتری ایجاد می کند ولی طمع و مزه باربیکیو های ذغالی را ندارد و باربیکیو های برقی معمولا در سایز های کوچک ساخته می شوند

 

باربیکیو های گازی به نسبت باربیکیو های ذغالی حرارت یکنواخت و قابل کنترلی دارند و به علت داشتن سینی چربی گیر و ایجاد دود و بوی کمتر برای محیط تراس آپارتمان ها مناسب می باشد

باربیکیو های ذغالی نیز طرفداران خود را دارد زیرا طعم دود و حرارت ذغال عطر و مزه خاصی به کباب می دهد و مناسب فضای باز حیاط و روف گاردن می باشد.

باربیکیو گازی کابینت دار یکی از مدل های موجود باربیکیو در بازار موجود است که فضای داخلی کابینت برای انبار کردن مواد غذایی که نیاز به نگهداری خاصی ندارد و یا دیگر وسایل استفاده نمود این فضا از نظر خانم های کدبانو بسیار مهم است همچنین نمای کار بسیار زیبا می باشد.

باربیکیو گازی پایه دار که دارای دو طبقه چوبی می باشد،سهولت در جابجایی مهم ترین مزیت این محصول محسوب می شود. قسمت باربیکیو  از پایه جدا می شود

باربیکیو گازی رومیزی برای فضاهایی که پایه مناسب برای استقرار باربیکیو دارد را استفاده می شود مانند کباب پز های سیمانی قدیمی و ...

باربیکیو ذغالی مانند باربیکیو های گازی به صورت کابینتی،پایه چوبی و رومیزی تولید می شود.

لازم به ذکر است امکاناتی مانند سبد ذغالی،شلف استیک پز چدنی، بن ماری سرخ کن،شعله پلوپز بر روی تمامی باربیکیو ها قابل نصب است. همچنین قابلیت دوکاره شدن به صورت گازی و ذغالی و نصب فن ذغالی می باشد که در این امکان یک منقل ذغالی به صورت جداگانه با ورق با ضخامت بالا ساخته شده که این منقل داخل منقل گازی نصب شده و توسط لوله کشی که از داخل انجام شده هوا از داخل فن هوادهی به منقل انتقال پیدا می کند.

 

با لوازم جانبی یا وسیله ای ساده و بی پیرایه      

 

خرید باربیکیو کاملا بستگی به شرایط مورد استفاده و انتظارات خریدار از آن دارد به عنوان مثال برخی از باربیکیوها دارای شعله پلوپز،سرخ کن،چدن استیک پز جداگانه و ... می باشد.

همینطور برخی از مدل ها دارای کابینت و یا پایه با طبقه چوبی و قلزی می باشند.

لازم به ذکر است تمامی موارد ذکر شده اگر برای کاربر استفاده ای نداشته باشد اتلاف هزینه است

 

جنس معمولی یا مقاوم و بادوام

 

باربیکیو، میهمانی‌های بزرگ یا دورهمی خانوادگی

به طور عمده باربیکیو های فلزی از دو جنس استیل ضد زنگ و ورق روغنی با پوشش الکترواستاتیک تولید می شوند البته در برخی از باربیکیوها ممکن است چدن نیز استفاده شود که هرکدام معایب و مزایای خود را دارد.

استیل ضد زنگ در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و از نظر قیمت تقریبا 3 برابر ورق روغنی می باشد از طرفی قسمت هایی که در برابر حرارت مستقیم است رنگ استیل تغییر پیدا میکند

پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک که بر روی ورق روغنی زده می شود نیز مقاومت زیادی دارد و تا زمانی که پوشش آسیب نبیند همان مقاومت و کارایی استیل را دارد و از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه است.

کلام آخر

 

به ظاهر تمامی باربیکیوها کارایی یکسانی دارند ولی کیفیت ساخت ،نوع جنس و نوع طراحی نقش به سزایی در انتخاب محصول دارد که باید در خرید یک باربیکیو مناسب به آنها توجه نمود.

گروه صنعتی آذر افروز تولید کننده انواع باربیکیو آماده ارائه انواع محصولات و خدمات به هموطنان عزیز می باشد.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار