توری پلیسه‌ای را چگونه تعمیر کنیم؟
کد خبر: ۲۲۲۷۱۳
تاریخ انتشار: 2021 September 14    -    ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

سنجاق: توری پلیسه‌ای را چگونه تعمیر کنیم؟

شما می‌توانید توری پاره شده را به همراه قاب به مغازه‌های ابزارآلات فروشی ببرید و از آن‌ها بخواهید تا توری را عوض کنند امّا این کار به حدی راحت است که خودتان نیز می‌توانید در خانه از پس آن برآیید و از صرف هزینه‌های اضافی نیز صرفه جویی کنید. پروسۀ تعویض توربین قاب‌های چوبی و فلزی متفاوت است امّا هر دوی آن‌ها بسیار راحت و بی دردسر انجام می‌شوند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت توری پلیسه ای را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک توری پلیسه ای در شرق تهران باشید می‌توانید سفارش توری پلیسه ای ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

قبل از شروع به کار به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، توجه کنید. توری‌های در و پنجره جنس‌های مختلفی دارند که از آن‌ها می‌توان به مش‌های آلومینیومی اشاره کرد. یکی دیگر از انواع تور، تورهای فایبرگلاس است. این تورها در رنگ‌های مختلفی مانند مشکی و طوسی  به بازار عرضه می‌شوند و اندازه‌های متفاوتی نیز دارند. شما می‌توانید با توجه به سایز پنجره و یا در خانه و رنگ مدنظرتان، این توری‌ها را تهیه کنید.

یکی دیگر از ابزاری که لازم دارید، نوارهای وینیلی است. این نوارها که تور را در قاب نگه می‌دارند، با ضخامت‌های گوناگونی در بازار موجود هستند. حتماً از نوار با ضخامت مناسب استفاده کنید تا تور در قاب تکان نخورد و محکم فیکس شود.

اگر حیوان خانگی دارید، حتماً از انواع توری استفاده کنید که در برابر خراش پنجه و پاره شدن مقاوم هستند.

ابزار و وسایل مورد نیاز برای تعمیر و نصب توری پلیسه‌ای:

سنجاق: توری پلیسه‌ای را چگونه تعمیر کنیم؟

  • پیچ گوشتی کوچک
  • گونیا
  • 4 عدد کلمپ یا گیره
  • قیچی یا کاتر
  • ابزار نصب نوار
  • نوار وینیلی
  • توری جدید

مراحل تعمیر توری پلیسه‌ای

سنجاق: توری پلیسه‌ای را چگونه تعمیر کنیم؟

  1. جدا کردن قاب:

قاب را از چارچوب در یا پنجره جدا کنید و روی یک سطح صاف قرار دهید. پیچ گوشتی را زیر نوار قدیمی بیندازید تا اتصال آن با قاب از بین برود و توری به راحتی جدا شود. اگر نوار پاره و یا پوسیده نشده بود، آن را نگه دارید تا دوباره استفاده کنید. در غیر این صورت از نوار جدید استفاده کنید. به آرامی توری قدیمی را از قاب دربیاورید. با سر پیچ گوشتی لبه‌های قاب را صاف گرد و خاک آن را بتراشید.

  1. قاب را آماده کنید:

با استفاده از گونیا، مطمئن شوید که قاب صاف است و گوشه‌ها نود درجه هستند. قاب‌های کج و یا خم شده را می‌توان با فشار دست، صاف کرد امّا اگر قاب خیلی آسیب دیده است، بایستی به کلی آن را تعویض کنید. قاب را با استفاده از گیره به سطحی صاف متصل کنید.



  1. توری جدید را روی قاب قرار دهید:

توری را جوری برش دهید تا حدود 5 سانتی‌متر از قاب، کوچک‌تر باشد. توری را جوری در قاب قرار دهید تا حدود 2 سانتی متر از اطراف فاصله بگیرد. دقت کنید که توری صاف و به موازات قاب باشد. اگر توری را کج به قاب وصل کنید، وقتی قاب در محل اصلی قرار بگیرد، ظاهر جالبی نخواهد داشت.

  1. نوار حاشیه را نصب کنید.

از گوشه‌های بالایی شروع به کار کنید. بعد از قرار دادن نوار در محل، با استفاده از ابزار مخصوص، نوار را به سمت قاب هل دهید تا کامل درون قاب فیکس شود. بعد از اینکه نوار به قسمت بالایی قاب متصل شد، توری را به آن وصل کنید. به آرامی و با دقت این کار را انجام دهید و تا وقتی از اتصال محکم توری به نوار و نوار به قاب در یک طرف مطمئن نشدید، سمت قسمت‌های دیگر نروید. وقتی قسمت بالایی تمام شد، می‌توانید به طرف قسمت‌های دیگر بروید. در اینجا یا می‌توانید نوار را خم کنید و یا اینکه به اندازۀ هر طول، آن را برش بزنید. اگر قصد خم کردن نوار را دارید، با ابزار نوار، آن را کاملاً درون قاب هل دهید. 

این پروسه را به آرامی برای هر چهار سمت قاب تکرار کنید. توری باید جوری درون قاب قرار بگیرد که سفت و یکدست باشد. از طرفی اگر به توری فشار بیاورید و آن را بیش از اندازه درون قاب سفت کنید، ممکن است به راحتی پاره شود.

  1. اضافات توری را برش دهید:

بعد از اینکه توری کاملاً درون قاب قرار گرفت، با استفاده از کاتر، اضافات توری را در اطراف قاب برش دهید تا نتیجۀ نهایی تمیز و یکدست شود. ممکن است اندکی از توری از قاب بیرون بزند، در این صورت اگر خیلی در چشم نیست، می‌توانید آن را برش ندهید.

  1. قاب را دوباره به چارچوب وصل کنید:

حال می‌توانید دوباره قاب را به محل اصلی خود وصل کنید. از تمامی جهات توری را چک کنید که درست و صاف درون قاب قرار گرفته باشد و هیچ قسمت برآمده‌ای روی آن مشاهده نشود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار