راهنمای سنجاق درباره واکسن حیوانات خانگی
کد خبر: ۲۲۲۷۰۹
تاریخ انتشار: 2021 September 14    -    ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

اگر حیوانات خانگی دارید حتماً درباره واکسیناسیون آنها سوالاتی دارید که بی جواب مانده. ما در سنجاق به این سؤالات شما درباره واکسن حیوانات پاسخ می‌دهیم.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت واکسن حیوانات  را در شهر خودتان بپرسید. مثلاً اگر به دنبال واکسن حیوانات در تهران باشید می‌توانید سفارش برای واکسن حیوانات ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار سنجاق را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه‌تر را تجربه کنید.

راهنمای سنجاق درباره واکسن حیوانات خانگی

حیوانات هم مثل انسان‌ها به واکسیناسیون نیاز دارند تا در برابر بیماری‌های خطرناک که می‌تواند زندگی‌شان را به خاطر بیندازد و کیفیت زندگی‌شان را کم کند، از آنها محافظت شود. اگر شما هم حیوان خانگی دارید و هنوز آنها را واکسن نزده‌اید شاید درباره نحوه واکسیناسیون و عملکرد آنها سوالاتی دارید. ما امروز در این مقاله می‌خواهیم به این سؤالات شما پاسخ دهیم.

سوالاتی پیرامون واکسیناسیون حیوانات خانگی

  1. عملکرد واکسیناسیون چگونه است و چرا ضروری است؟

برای درک عملکرد واکسیناسیون اول باید بدانید شیوه مبارزه بدن در برابر بیماری‌ها چگونه است. موقعی که میکروب‌هایی مثل باکتری‌ها و ویروس‌ها به بدن حمله می‌کنند، تقسیم شده و چند برابر می‌شوند. این حمله که عفونت نام دارد به بیماری منجر شده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند تا با استفاده از گلبول‌های سفید خون با بیماری مبارزه کند. سیستم ایمنی بعد از مبارزه با عفونت یادش است که بدن چطور در برابر یک بیماری خاص مبارزه کرد، بنابراین در صورت رویارویی با همان عامل حمله کننده دوباره مبارزه می‌کند. واکسن‌ها سیستم ایمنی را آماده می‌کنند تا بعد از روبرو شدن با یک بیماری دوباره با آن مبارزه کنند و آن بیماری را از بین ببرند.

  1. حیوانات خانگی باید چه واکسن‌هایی دریافت کنند و دفعات واکسیناسیون آنها باید چقدر باشد؟

راهنمای سنجاق درباره واکسن حیوانات خانگی

در دنیای دامپزشکی واکسن حیوانات در دو دسته جای می‌گیرند: واکسن‌های اصلی و فرعی. واکسن‌های اصلی بر اساس گونه خاص حیوانی توصیه می‌شوند، در حالی که واکسن‌های فرعی بر اساس سبک زندگی حیوان و عوامل خطرساز توصیه می‌شود. گاهی اوقات به خاطر افزایش ریسک بیماری یک حیوان واکسن توصیه می‌شود. به جز واکسن هاری که در بسیاری از کشورها اجباری است، در سه ماهی توله سگ و حیوانات دیگر دامپزشک واکسن‌های مورد نظر را به شما توصیه می‌کند. اغلب واکسن‌ها در چکاپ های سالانه به حیوان تزریق می‌شود، در حالی که برخی از واکسن‌ها به شات های تقویتی دیگر نیاز دارند تا ایمنی افزایش یابد. 

  1. آیا واکسن‌ها برای حیوانات خانگی مؤثر و ایمن هستند؟ 

بله. واکسن‌ها با تأثیر بر روی بدن و تقویت سیستم ایمنی احتمال عفونت بدن را کاهش می‌دهند. گاهی اوقات بعد از دریافت واکسن بدن عوامل خفیفی مثل تب را نشان می‌دهد. علائم خفیف کاملاً طبیعی هستند و از آنجایی که نشانه ایمنی بدن است، طبیعی محسوب می‌شود. واکنش‌های جدی هم ممکن است رخ دهد، اما احتمالش کمتر است. اگر درباره واکسیناسیون سؤالات بیشتری دارید حتماً قبل از واکسن حیوانات از دامپزشک سؤال کنید. 

  1. حیوان خانگی من هرگز بیرون نمی‌رود، آیا واکسن نیاز دارد؟

بله. گرچه احتمالش کم است اما حیوانات خانگی هم ممکن است با حیواناتی مثل موش‌ها مواجه شوند و اگر آن موجودات بیمار باشند از آنها بیماری را دریافت می‌کنند. حتی پیش آمده یک حیوان خانگی از موش واکسن هاری دریافت کند. برای پیشگیری از بیماری‌های مرگبار حیوانات و سرایت آن باید حیوانات خانگی و بیرونی را واکسیناسیون کنید.

  1. چرا دامپزشک باید قبل از واکسیناسیون حیوانات تست انجام دهد؟

راهنمای سنجاق درباره واکسن حیوانات خانگی

واکسن حتماً باید به حیوانات سالم تزریق شود. دامپزشک با معاینه حیوان به بیماری یا سلامت او پی می‌برد، چون در صورت بیمار بودن حیوان این موضوع بر سیستم ایمنی‌اش تأثیر می‌گذارد. همچنین این معاینه باعث می‌شود بیماری‌های دیگری هم که می‌تواند بدن را ضعیف کرده و بر عملکرد واکسن تأثیر بگذارد، مشخص شود. به همین دلیل دامپزشک بیمار را معاینه کرده و قبل از واکسیناسیون مطمئن می‌شود حیوان سالم است یا نه. 

  1. چرا واکسن هاری اجباری است؟

هاری یک بیماری مرگبار است که می‌توان از حیوانات به انسان سرایت کند. طبق بررسی‌های انجام شده توسط سازمان جهانی بهداشت 99 درصد موارد بیماری‌های هاری در انسان از گاز سگ‌ها منتقل می‌شوند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار