مراکز 24 ساعته واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران
کد خبر: ۲۲۲۷۰۵
تاریخ انتشار: 2021 September 14    -    ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه سعی ما این است که تا اواسط یا اواخر آبان ماه برای کل جمعیت تحت پوشش دانشگاه، واکسیناسیون‌ را کامل کنیم، در عین حال مراکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون تحت پوشش این دانشگاه را اعلام کرد.
دکتر باباک عشرتی، درباره وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا در مراکز دانشگاه علوم پزشکی ایران و همچنین مراکز واکسیناسیون ۲۴ ساعته این دانشگاه، گفت: اکنون در دانشگاه علوم پزشکی ایران ۴۶ مرکز واکسیناسیون وجود دارد که به صورت دو شیفته از هشت صبح تا هشت فعال هستند.
وی افزود: در عین حال علاوه بر این، یک مرکز ۲۴ ساعته هم داریم. همچنین قرار است در تهران یک مرکز خودرویی دیگر هم اضافه کنیم. بر این اساس دو مرکز خودرویی است که یکی از این مراکز خودرویی که در استادیوم آزادی واقع است، ۲۴ ساعته می‌شود و مرکز خودرویی دیگرمان که واقع در مرکز دژبانی ارتش است، اما تا ۱۲ شب فعال خواهد شد. در عین حال یک مرکز ثابت ۲۴ ساعته  که مرکز سوله کردستان است هم داریم که آن هم ۲۴ ساعته است. یک مرکز ثابت دیگر هم داریم که سوله سازمان برنامه جنوبی است و آن هم تا ۱۲ شب فعال خواهد شد. در عین حال یک مرکز دیگر را هم باید ۲۴ ساعته کنیم که بعدا اعلام می‌کنیم.
عشرتی درباره وضعیت تامین واکسن کرونا و تزریق آن، گفت: در حال حاضر شرایط تامین واکسن بسیار خوب است. به طوری که ذخیره خوبی داریم و اگر با همین روند پیش رویم بین هشت تا ۱۰ روز دیگر واکسن داریم. در عین حال در نظر داریم که تعداد تزریق روزانه‌مان را به ۱۰۰ هزار دز در روز برسانیم. در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸ هزار دز تزریق داشتیم که باید این میزان را به روزانه ۱۰۰ هزار دز برسانیم و به نظر می‌رسد که می‌توانیم به این رقم برسیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: سعی ما این است که تا اواسط یا اواخر آبان ماه برای کل جمعیت تحت  پوشش دانشگاه، واکسیناسیون‌ را کامل کنیم. در حال حاضر چهار میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال دانشگاه علوم پزشکی ایران است که باید واکسینه شوند. با توجه به این جمعیت هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن باید تزریق کنیم. از این میزان، تا روز گذشته بیش از دو میلیون و ۳۰۰ دز تزریق شده است که شامل یک دز و دو دز است و ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دز دیگر باقی مانده است که اگر به همین ترتیب پیش رویم، کار را در آبان ماه تمام می‌کنیم.
عشرتی درباره برداشتن محدودیت سنی تزریق واکسن در تهران و برای دانشگاه‌های علوم پزشکی واقع در تهران، گفت: ما از این حالت استقبال می‌کنیم. منتها مقداری مراکزمان شلوغ می‌شود. در حال حاضر رسما نمی‌توانیم محدودیت سنی را برداریم و باید وزارت بهداشت تصمیم بگیرد در عین حال مردم هم عجله نکنند، ظرف چند وقت آینده تدریجا تمام گروه‌های سنی را اعلام می‌کنند و همه می‌تواند سر وقت خود مراجعه کرده و بدون دغدغه واکسن را دریافت کنند. نیازی به عجله یا نگرانی نیست و اگر به همین ترتیب واکسن به دستمان برسد، همه جمعیت را واکسینه می‌کنیم.
 
وی درباره تزریق دز بوستر برای کادر درمان، گفت: هنوز وزارت بهداشت دز بوستر را برای هیچ گروهی مصوب نکرده است. البته دز بوستر پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. قاعدتا بسیاری از کشورها تزریق دز بوستر را انجام داده و نتیجه خوبی داده است. حال اینکه می‌گویم تزریق دز بوستر در ایران پیچیدگی‌هایی دارد به این دلیل است که به عنوان مثال کادر درمان ما پنج مدل واکسن دریافت کردند. حال باید بررسی شود که دز بوستر از چه نوعی تزریق شود و نیاز به شواهد علمی دارد و نیاز به بررسی بیشتری دارد.
 
وی گفت: ترجیحا بهتر است مردم برای واکسیناسیون‌شان در سامانه Salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند که در آنجا مراکز ما مشخص است و می‌توانند انتخاب کنند. در عین حال آدرس مراکز بر روی برخی نقشه‌خوان‌های موبایلی هم وجود دارد و روی سایت دانشگاه علوم پزشکی ایران هم وجود دارد. با این حال اگر از قبل در سامانه ثبت نام کنند بهتر است.
 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار