با سینوفارم به این کشورهای اروپایی سفر کنید
کد خبر: ۲۲۲۶۵۷
تاریخ انتشار: 2021 September 14    -    ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
 فهرست جدیدی از کشورهای پذیرنده افراد واکسینه شده با واکسن چینی سینوفارم منتشر شده است.

 فهرست جدیدی از کشورهای پذیرنده افراد واکسینه شده با واکسن چینی سینوفارم منتشر شده است.

گرچه سویه دلتای ویروس کرونا همچنان در قاره اروپا و در بسیاری از کشورهای جهان در حال جولان است اما کشورهای اروپایی از تابستان امسال از ورود مسافرانی که کاملا در مقابل کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند استقبال می‌کنند. گرچه محدودیت‌های سفر همچنان در بسیاری از کشورهای اروپایی باقی است اما اتحادیه‌ اروپا در تصمیمی توصیه‌هایی را برای افراد واکسینه شده ارائه داده است.

با سینوفارم به این کشورهای اروپایی سفر کنید

با این حال، بخش بزرگی از کشورهای اتحادیه اروپا/ منطقه شنگن دُزهای واکسن غیر از مواردی را که از سوی آژانس دارویی اروپا تایید شده است، به رسمیت نمی‌شناسند.

در حال حاضر تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا افراد واکسینه شده با دُزهای واکسن‌های مورد تایید آژانس دارویی اروپا شامل «فایزر و بیون‌تک»، «مدرنا»، «آسترازنکا» و «جانسون اند جانسون» را برای سفر در صورتیکه ویزا داشته باشند پذیرش می‌کنند. اغلب این کشورها همچنین واکسن آسترازنکای تولید شده در هند را هم نیز قبول دارند.

از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت واکسن تولیدی چین با نام «سینوفارم» را تایید کرده است اما هنوز آژانس دارویی اروپا تصمیمی در این زمینه نگرفته است و سازمان تولید کننده واکسن سینوفارم نیز درخواستی را برای این نهاد اروپایی ارائه نکرده است در حالیکه نهاد چینی تولید کننده واکسن دیگر این کشور با نام «سینوواک» درخواست خود را به آژانس دارویی اروپا داده است. این موضوع باعث شده است تا این واکسن در کشورهای اتحادیه اروپا کمتر شناخته شود.

گرچه اتحادیه اروپا در اواخر ماه مه گذشته به کشورهای عضو توصیه کرد محدودیت‌های سفرهای غیرضروری برای مسافران کشورهای ثالث که آخرین دُز واکسن‌های تایید شده از سوی سازمان جهانی بهداشت و آژانس دارویی اروپا را دست‌کم ۱۴ روز قبل از سفر زده باشند برداشته شود، اما همچنان بسیاری از کشورهای عضو تنها مسافرانی را پذیرش می‌کنند که واکسن‌های مورد تایید نهاد اروپایی را دریافت کرده باشند.

طبق اطلاعات موجود در سایت visaguide برخی از کشورهای اروپایی (عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن) واکسن سینوفارم را تایید کرده‌اند و اجازه می‌دهند مسافرانی که دو دُز این واکسن را دریافت کرده‌اند وارد کشورهایشان شوند.

این کشورها شامل فهرست زیر است:
اتریش
قبرس
یونان
مجارستان
ایسلند
هلند
اسپانیا
سوئد
فنلاد
سوئیس

جماران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار