اگر مشکوک به کرونا هستید واکسن نزنید+ علت
کد خبر: ۲۲۲۶۴۳
تاریخ انتشار: 2021 September 13    -    ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
زهرا نقوی با اشاره به اینکه هموطنان مشکوک به کرونا باید قبل از تزریق واکسن تست pcr دهند گفت: وضعیت جسمانی مبتلایان به کرونا بعد از تزریق واکسن تشدید می‌شود.
این روزها یکی از اقداماتی که در اولویت هموطنان برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفته، تزریق واکسن کرونا است که البته یکی از مهم‌ترین نکات در حین تزریق واکسن، مبتلا نبودن به ویروس covid-۱۹ بوده و باید این نکته مورد توجه قرار گیرد.
 
هموطنان بر اساس اولویت بندی و ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند برای تزریق واکسن خود اقدامات لازم را انجام دهند و سوال اینجاست که اگر فردی مبتلا به کرونا باشد و به دلیل نداشتن علائم کرونا واکسن تزریق کند، چه اتفاقی برایش رخ خواهد داد.
 
در همین راستا زهرا نقوی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا، درباره ضررهای تزریق واکسن کرونا به افرادی که ناقل کرونا هستند اظهار کرد: اگر شخصی علائم ویروس کرونا را در بدن خود احساس کرد، قبل از تزریق واکسن باید تست pcr دهد.
 
عضو شورای راهبردی شبکه کمک افزود: در صورتی که فردی مبتلا به ویروس کرونا باشد و برای تزریق واکسن اقدام کند، علائم موجود در بدن تشدید پیدا می‌کند و وضعیت جسمانی او بدتر می‌شود.
 
وی گفت: توصیه می‌شود هموطنانی که علائم کرونا دارند، قبل از تزریق واکسن تست کرونا دهند.
 
عضو شورای راهبری شبکه کارگروه مهار کرونا گفت: مبتلایان به کرونا یک یا چند نشانه بیماری دارند و نباید خود را توجیه کرد.
 
گفتنی است؛ اگر فردی در حدفاصل زمانی تزریق دز اول و دوم واکسن کرونا نیز به ویروس covid-۱۹ مبتلا شود، باید بعد از برطرف شدن علائم کرونا و این بیماری، ‌به مدت ۶ هفته دیگر برای تزریق صبر کند.
 
منبع: آنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار