لغو روادید با عراق مربوط به مراسم اربعین نیست
کد خبر: ۲۲۲۶۳۸
تاریخ انتشار: 2021 September 13    -    ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: لغو روادید بین ایران و عراق مربوط به مراسم اربعین ۱۴۰۰ نیست و مسافران قبل از ثبت نام در «سامانه سماح» ویزای سفر به عراق را دریافت کرده باشند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: لغو روادید بین ایران و عراق مربوط به مراسم اربعین ۱۴۰۰ نیست و مسافران قبل از ثبت نام در «سامانه سماح» ویزای سفر به عراق را دریافت کرده باشند.

«محمد حسن ذیبخش» روز دوشنبه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران درباره موضوع لغو ویزای سفر به عراق، افزود: از روز گذشته مذاکراتی درباره لغو روادید بین ایران و عراق شده است اما پاسخ وزارت امورخارجه این است که این موضوع به بعد از ایام اربعین مربوط می شود.

وی گفت: بر این اساس مسافرانی که اربعین ۱۴۰۰قصد سفر به عراق را دارند برای ثبت نام در سامانه سماح حتما باید ویزای عراق را تهیه کنند.

وی درباره ثبت نام زائران در سامانه سماح نیز گفت: با هدف انسجام بیشتر بین ارگان‌هایی که برای سفر اربعین دخیل هستند مقرر شد که همه زایران عراق در سامانه سماح ثبت نام کنند و به همین دلیل سازمان هواپیمایی کشوری به تمام شرکت های هواپیمایی داخلی و عراقی اعلام کرده است که هیچ مسافری خارج از فهرست اعلامی سامانه سماح نمی تواند دربازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر بلیت تهییه کند.

ذیبخش ادامه داد: نکته بعدی این است که زائران حتماً تست منفی پی. سی. آر ۷۲ ساعته و نیز کارت واکسن دو دوز را همراه داشته باشند که از ضروریات این سفر است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی ادامه داد: زائرانی که کمتر از ۷۲ ساعت در عراق اقامت دارند، نیازی به دریافت تست منفی پی. سی. آر از آزمایشگاه‌های عراق برای بازگشت به ایران ندارند و با همین تست پی سی آر منفی که در ایران می‌گیرند، می‌توانند به عراق سفر کنند و با همان به ایران برگردند.

ذیبخش در خصوص تأمین ناوگان هوایی پروازهای اربعین گفت: سازمان هواپیمایی هیچ مشکلی از نظر کمبود ناوگان برای پروازهای اربعین ندارد و برای انجام سفر ۶۰ هزار زائر و مسافر هوایی، تمهیدات لازم اندیشیده شده است و زائران به راحتی می‌توانند با هماهنگی‌های انجام شده سفر خود را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه برای دریافت بلیت، مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: در این بازه زمانی مذکور، هماهنگی‌های لازم برای انجام پروازها صورت گرفته و پیگیری خواهد شد تا پیش بینی‌های انجام شده، به نحو احسن انجام شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سازمان تمام تلاش خود را برای امکان تهیه بلیت با قیمت مناسب خواهد کرد، گفت: مبنای قبلی ما بر اساس سهمیه ۳۰ هزار مسافر بود و هماهنگی‌های لازم را با ایرلاین‌ها انجام داده بودیم با این حال مجدداً در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی هستیم که در نرخ‌های جدید هم قیمت مناسبی برای بلیت پرواز باشد.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار