دانش‌آموزان می‌توانند آلمانی و فرانسوی بخوانند
کد خبر: ۲۲۲۵۲۵
تاریخ انتشار: 2021 September 12    -    ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
 رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از ارائه آزمایشی زبان آلمانی و فرانسوی در کنار زبان انگلیسی در پایه هفتم خبر داد.
 رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از ارائه آزمایشی زبان آلمانی و فرانسوی در کنار زبان انگلیسی در پایه هفتم خبر داد.
دانش‌آموزان می‌توانند آلمانی و فرانسوی بخوانند
 
 
حسن ملکی:
 
* رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی  سازمان برنامه درسی متناسب با شرایط کرونا که زمان آموزش محدود است و نقش والدین به مربی و معلم تبدیل می شود را تولید می‌کند. این برنامه طراحی شده و درمرحله تدوین نهایی قرار دارد که طی روزهای آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود همچنین آموزش معلمان برای آماده شدن به منظور تدریس غیرحضوری انجام خواهد شد.
 
* همچنین از مهر امسال شاهد اجرای آزمایشی دروس آلمانی و فرانسوی در کنار زبان انگلیسی در پایه هفتم خواهیم بود که دانش‌آموزان با توجه به علایق خود می‌توانند یکی از این زبان‌ها را انتخاب کنند.
 
* باید به سمت تامین معلمان مناسب برای آموزش زبان‌های آلمانی و فرانسوی برویم و هم‌‌اکنون در این زمینه محدودیت داریم و شرایط برای تربیت معلمان فراهم نشده است.
 
* (با اشاره به اجرای رویکرد چند تالیفی کتاب‌های درسی): امسال در کنار کتاب زبان انگلیسی موجود کتاب مجزایی توسط گروه دیگری تالیف شده است که به صورت آزمایشی ارائه می‌شود و پیش از این برای کتاب مدیریت و آداب زندگی سیاست چند تالیفی را اجرا کرده بودیم.
 
* (درباره انتقاد از اینکه دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی نمی‌توانند چند کلمه به عربی یا انگلیسی صحبت کنند): معترضان به درس عربی اهداف درس را به خوبی نمی‌دانند و تصور می‌کنند دانش‌آموز بعد از دیپلم باید بتواند عربی مکالمه کند و چون نمی‌تواند پس یاد نگرفته است. درحالی که هدف اصلی درس عربی یادگیری مکالمه نیست بلکه رویکرد این است که تا دانش‌آموز متون عربی اعتقادی را متوجه شود مثلا معنای قرآن و ادعیه را متوجه شود. کشور ما یک کشور عربی نیست که دانش‌آموز بتواند به زبان عربی مکالمه کند همچنین ارزشیابی‌ها نشان نمی‌دهد وضعیت ما در تحقق اهداف این درس منفی باشد و فارغ‌التحصیلان به مقدار زیادی قادرند متون عربی مفاهیم دینی را متوجه شده و به معنای آن پی ببرند.
 
* در زبان انگلیسی یکی از اهداف آموزش مکالمه است اما باید دانش‌آموزان را آماده کنیم تا زمانی که به متون علمی مراجعه کردند متوجه معنای آن شوند هرچند مکالمه هم بخشی از آموزش زبان انگلیسی است.
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار