حراج لباس و موی خواننده مشهور
کد خبر: ۲۲۲۳۴۳
تاریخ انتشار: 2021 September 10    -    ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
شهرت الویس پریسلی تنها به آوازخوانی‌اش محدود نمی‌شود. رقصش و لباس‌هایی که می‌پوشید هم شهرتی به‌اندازه ترانه‌های به‌یادماندنی‌اش دارند. حرکات رقص مخصوص او در یک نوع لباس خاص عرضه می‌شد: بلوز شلوارهای سرهمی و زیور دوزی شده که تبدیل شد به یکی از نمادهای اصلی الویس پریسلی و اجراهای جنجالی‌اش.

دستمزد قابل توجه کیت وینسلت برای هر اپیزود سریال موفق Mare of Easttown«تابناک با تو» - شهرت الویس پریسلی تنها به آوازخوانی‌اش محدود نمی‌شود. رقصش و لباس‌هایی که می‌پوشید هم شهرتی به‌اندازه ترانه‌های به‌یادماندنی‌اش دارند. حرکات رقص مخصوص او در یک نوع لباس خاص عرضه می‌شد: بلوز شلوارهای سرهمی و زیور دوزی شده که تبدیل شد به یکی از نمادهای اصلی الویس پریسلی و اجراهای جنجالی‌اش. دیروز، چهار سپتامبر، یکی از معروف‌ترین سرهمی‌های الویس پریسلی همراه با تعداد دیگری از یادگارهای او به حراج گذاشته‌شده است.

حراج لباس و موی خواننده مشهور

الویس در سال ۱۹۷۲ در «مدیسون اسکوئر گاردن» در شهر نیویورک این لباس را پوشید. این لباس سفید یکسره و شنل نیم‌تنه‌ای آن بخشی مهم از اولین کنسرت‌های زنده ابرستاره آمریکایی در نیویورک و ابتدای شروع کار او هستند و درمجموع ۸۰۰ هزار دلار فروخته شدند.

گفته می‌شود این واقعیت که الویس در اوایل کار خود مورد استقبال قرار نگرفت، باعث نگرانی گروهش شده بود، اما این نگرانی‌ها بی‌اساس بود، زیرا او در این اجراها بسیار موفق ظاهر شد و الویس اولین فردی بود که چهار اجرای متوالی در مدیسون اسکوئر گاردن داشت.

این لباس که قبلاً در حراجی در سال ۱۹۹۵ فروخته‌شده بود دارای گواهی اصالت از موزه الویس پریسلی با امضای جیمی وِلوِت است و روز شنبه، ۴ سپتامبر، در خانه حراج Kruse GWS با قیمت پیشنهادی ۳۵۰ هزار دلار به حراج گذاشته شد و با قیمت ۵۱۰ هزار دلار به فروش رفت. شنل این لباس نیز جداگانه ۳۰۰ هزار دلار فروخته شد.

 

2686061_509

 

این لباس که توسط بیل بلو (Bill Belew) طراحی و تبدیل به یکی از به‌یادماندنی ترین لباس‌هایی شد که توسط پریسلی پوشیده شده است، تزئینات فلزی طلایی و آستر قرمز دارد.

علاوه بر این، فرصت صرف ناهار خصوصی با پریسیلا پریسلی که از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۳ با الویس ازدواج کرده بود، هم یکی از مواردی بود که در این حراج عرضه شد. یک وعده‌غذا با همسر سابق الویس پریسلی، ۲۵ هزار دلار خرج بر می‌دارد. این زوج یک دختر با هم داشتند: لیزا ماری پریسلی که دارای چهار فرزند است، از جمله بازیگر رایلی کیو.

یکی از موارد جالب توجه دیگر در این حراج، موهای تراشیده شده الویس پریسلی بود که توسط آرایشگر او جمع‌آوری‌شده بود. یک شیشه پر از موهای اصلاح‌شده پریسلی، ۵۸ هزار دلار فروش رفت.

بخشی از درآمد حراج به «بنیاد رویا» که از بزرگ‌سالان مبتلا به بیماری سخت و خانواده‌های آن‌ها حمایت می‌کند، اختصاص می‌یابد تا به‌عنوان قدردانی از مادر پریسیلا که ماه گذشته در ۹۵ سالگی درگذشت، پرداخت شود.

الویس پریسلی در ۱۶ اوت ۱۹۷۷ زمانی که تنها ۴۲ سال سن داشت، بر اثر حمله قلبی درگذشت اما بسیاری از ترانه‌های او هنوز در فهرست بهترین‌ها و پرطرفدارترین‌های موسیقی جهان حضور دارند.

ایندیپندنت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار