کارخانه ساخت تایتانیک، جاذبه توریستی شد
کد خبر: ۲۲۲۲۹۳
تاریخ انتشار: 2021 September 11    -    ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
هزاران کارگر در این پروژه شرکت کردند و از ۱۴ هزار کارگر دیگر هم در ادامه  ساخت آن کمک گرفتند.  ساخت اسکلت کلی آن  بیشتر از یک سال طول کشید و رنگ زدن آن هم پس از مدت کوتاهی به پایان رسید.

تبدیل کارخانه ساخت تایتانیک به جاذبه توریستی

تبدیل کارخانه ساخت تایتانیک به جاذبه توریستیاختصاصی تابناک با تو؛ غرق شدن کشتی تایتانیک، یکی از غم‌انگیزترین رخدادهای تاریخ معاصر است که بر اساس آن فیلم ها و مستندهای زیادی ساخته شد؛ ولی آیا  از مکان و نحوه ساخت این کشتی چیزی می‌دانیم؟

مکان ساخت کشتی تایتانیک

براساس روزنامه the sun بریتانیایی ساخت کشتی تایتانیک در سال ۱۹۰۹ در یک کارخانه کشتی‌سازی درشهر بلفاست واقع در ایرلند شمالی آغاز شد.

این کشتی یکی از سه کشتی بود که شرکت harland  wolf، سرمایه گذار ساخت آن شد که کارخانه thompson dock را برای ساخت این کشتی مشهور در نظر گرفت که دربهای کارخانه  تا به امروز هنوز هم باز است.

کشتی طوری طراحی شده بود که کارکنان آن قادر بودند به راحتی در عرشه راه بروند. تایتانیک در آن دوره بزرگترین کشتی مسافربری محسوب می شد و توسط  طراحی به نام "الکساندر کارلایل" ساخته شد.

ساخت تایتانیک چه قدر طول کشید؟

ساخت این کشتی کمتر از سه سال طول کشید و هزینه‌ای بالغ بر ۲۳۴ میلیون دلار را به خود اختصاص داد.

هزاران کارگر در این پروژه شرکت کردند و از ۱۴ هزار کارگر دیگر هم در ادامه ساخت آن کمک گرفتند. ساخت اسکلت کلی آن بیشتر از یک سال طول کشید و رنگ زدن آن هم پس از مدت کوتاهی به پایان رسید.

بر پایه گزارش شبکه cnn آمریکا، طول این کشتی ۲۷۰ متر  و  وزنی بالغ بر ۴۶۳۲۸ تن  داشت و بیشترین سرعت آن به  ۲۳ گره می‌رسید.

این کشتی به "کشتی غرق نشدنی" مشهور شده بود و سرانجام در سال ۱۹۱۱ آماده بهره برداری شد و هشت روز پیش از آمادگی نهایی آن اعلام شد که این کشتی آماده دریانوردی است.

تایتانیک سفر خو را از کجا آغاز کرد؟

تبدیل کارخانه ساخت تایتانیک به جاذبه توریستی

تایتانیک اولین و تنها سفر خود را از شهر "ساوذامبتون" انگلستان مورخ ۱۰ اوریل ۱۹۱۲  آغاز کرد که مقصد آن نیویورک بود، ولی کشتی در ١٥ آوریل به یک کوه یخی در اقیانوس اطلس اصابت کرد و همین امر موجب غرق شدن آن شد؛ بر اساس گزارش مجلس سنای آمریکا ١٥١٧ تن کشته شدند و تنها ٧٠٦ تن نجات پیدا کردند.

مکان غرق شدن کشتی

مسأله‌ای  که  محل دقیق غرق شدن کشتی را با مشکل مواجه می‌کرد این بود که لاشه کشتی در عمق ۳۶۰۰ متری فرورفته بود که فشار آب دراین عمق  به  ۴۴۲ واحد می‌رسد.

درسال ۱۹۸۲ یک هیات تحقیقاتی فرانسوی_آمریکایی اعلام کرد که کشتی پیش از غرق شدن و وقتی روی سطح آب بود به دو نیمه تقسیم شده بود و دو قسمت جداشده به فاصله ۵۰۰ متر از یکدیگر فاصله داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار