آشنایی با انواع شیشه بالکن و مزایای نصب آن
کد خبر: ۲۲۲۱۹۰
تاریخ انتشار: 2021 September 09    -    ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
شیشه بالکن به محصولی گفته میشود که از آن در بالکن‌ها استفاده می‌کنند و معمولا در اماکنی مانند بالکن منازل، تراس هتل‌ها و رستوران‌ها بعنوان یک پوشش نصب میشود تا از ورود آلاینده ها، گرد و غبار، برودت و حرارت و حشرات جلوگیری کند. امروزه شیشه بالکن بخاطر نمای خاص و کاربرد‌های فروانش، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

آشنایی با انواع شیشه بالکن و مزایای نصب آن

آشنایی با انواع شیشه بالکن و مزایای نصب آن«تابناک با تو» - شیشه بالکن که به شیشه تاشو نیز مشهور است کاربرد فراوانی در سال‌های گذشته داشته است. عواملی که سبب شده تا شیشه بالکن، محبوبیت پیدا کند ویژگی‌ها و مزایای بی نظیر آن می‌باشد.

شیشه بالکن

شیشه بالکن به محصولی گفته میشود که از آن در بالکن‌ها استفاده می‌کنند و معمولا در اماکنی مانند بالکن منازل، تراس هتل‌ها و رستوران‌ها بعنوان یک پوشش نصب میشود تا از ورود آلاینده ها، گرد و غبار، برودت و حرارت و حشرات جلوگیری کند. امروزه شیشه بالکن بخاطر نمای خاص و کاربرد‌های فروانش، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. تراس به عنوان یک قسمت از فضای خانه محسوب میشود که میتوان به آن بهارخواب گفت. برای اینکه بتوان در تمام طول سال از تراس استفاده کرد بهتر است که از شیشه شفاف به منظور پوشش تراس و مشاهده‌ی فضای بیرون در هر ساعتی استفاده کنید. یکی از مزایای شیشه بالکن برای تراس، ممانعت از ورود هوای نامطبوع بیرون به داخل و همچنین تفکیک بخش‌هایی نظیر استخر‌ها می‌باشد.

شیشه بالکن‌ها را میتوان در هر منطقه‌ای با هر شرایط آب و هوایی نصب کرد. حتی میتوان شیشه بالکن را طبق شرایط خاص منطقه نظیر ضخامت، مقاومت و طراحی تغییر داد. همچنین، شیشه بالکن را می‌توان در هر بالکنی و با هر شکلی نصب کرد. اگر برای بالکن‌های کوچک و دلگیر از شیشه بالکن استفاده کنید سبب میشود که آن‌ها بزرگتر و دلفریب‌تر شوند.

اگر از شیشه برای تراس استفاده کنید فضای تراس شما تبدیل به یک فضای بسته میشود و باتوجه به سلیقه و دکوراسیون منزل خود می‌توانید از لوازم مختلف استفاده کنید و بدین طریق فضا را کاربردی‌تر و زیبتر کنید. شیشه بالکن برای مواقعی کاربرد دارد که خطر سقوط افراد از بالکن یا تراس را کاهش دهد. برای شیشه بالکنی که نصب شده، می‌توان در موقع بازشو بودن به آرامی به طرف دیوار حرکت کرد و با آن مماس شد. درواقع پنل‌هایی دارد که با کمک یک دستگیره قابلیت باز و بسته شدن دارد. بعد از باز شدن تمامی پنل‌ها میتوان آن‌ها را قفل کرد تا مانع بسته شدن و حرکت کردن احتمالی در اثر باد شود. این عمل با استفاده از نوار‌هایی که در دیوار جاسازی شده ممکن میشود.

آشنایی با انواع شیشه بالکن و مزایای نصب آن

انتخاب شیشه بالکن برای بالکن‌های کوچک و دلگیر، آن‌ها را بزرگ‌تر و دلفریب‌تر می‌کند

انواع بالکن شیشه‌ای

از انواع بالکن شیشه‌ای میتوان موارد زیر را نام برد:

* شیشه بالکن بدون قاب

شیشه بالکن بدون قاب به اینصورتست که سطح مابین دیوار‌ها را بطور کامل می‌پوشاند و فقط از اتصالات عمودی در فواصل زیاد قابل استفاده است. فضای دنج بالکن سبب حفاظت شما از مواردی همچون سر و صدا، باد، حشرات موذی، باران، سرما و گرما میشود. درصورت طراحی و تعبیه پنجره‌ها در شرایط مختلف آب و هوا میتواند باعث افزایش انعطاف آن‌ها شد. این شیشه‌ها قابلیت اتصال به دیواره و یا سقف را دارند، ولی در نما یا دیوار‌ها سبب ایجاد هیچ تخریبی نمی‌شوند و معمولا بین هشت تا ده میلی متر، قطر دارند. این نوع شیشه، قابلیت دید وسیع و بدون مزاحمت را بوجود می‌آورد.

* شیشه بالکن ریلی

طراحی شیشه بالکن ریلی، به اینصورتست که پنل‌های شیشه بر روی ریل حرکت می‌کنند، به همین خاطر فضای کمی را اشغال می‌کنند. بالکن در این نوع شیشه به صورت L شکل در انتهای دیوار جمع می‌شود که همین فضای اشغال شده به میزان کم این قابلیت را برایتان فراهم می‌کند تا هر تغییری در فضای بالکن ایجاد کنید. بدین ترتیب شیشه بالکن ریلی در فضای کمی نصب میشود. نصب شیشه ریلی بالکن در حالت عادی بمدت یک روز زمانبر است البته در شرایطی که بالکن، بزرگ باشد و شرایط نصب فراهم شده باشد و گرنه این زمان، افزایش پیدا میکند.

* شیشه بالکن پنجره ای

پنجره بالکن، نام دیگر شیشه بالکن پنجره‌ای می‌باشد. پنجره بالکن درواقع به نوعی از شیشه بالکن گفته میشود که نحوه‌ی باز و بسته شدنش به صورت پنجره می‌باشد. پنجره بالکن از تمام مزایای شیشه‌های بالکن برخوردار است و فقط از نظر ظاهر با انواع شیشه بالکن متفاوت است.

* شیشه بالکن تاشو

یکی از خصوصیات شیشه بالکن تاشو همانند شیشه بالکن ریلی میباشد به این صورت که در آن از پانل‌های هم اندازه استفاده میشود. شیشه بالکن تاشو درواقع به یک نوع شیشه بالکن گفته میشود که میتوانید پنل‌های شیشه‌ای را در صورت تمایل در کنار هم در گوشه‌ای از کار، جمع کنید. شیشه بالکن تاشو در اماکنی مثل نمایشگاه‌های ماشین، پاسیو و کافی شاپ ها، بالکن‌ها و رستوران‌ها کاربرد دارد.

آشنایی با انواع شیشه بالکن و مزایای نصب آن

شما میتوانیداز شیشه بالکن دربسیاری از اماکن مانند ساختمان‌های ادرای، تجاری و … استفاده کنید

* نرده شیشه‌ای بالکن

گاهی وقت‌ها مشتری ترجیح می‌دهد از نرده شیشه بجای شیشه بالکن استفاده کند، چون انجام چنین کاری برای تراس مقرون به صرفه‌تر است. نرده شیشه‌ای ویژگی‌ها و خصوصیات بالکن شیشه‌ای را ندارد. از نرده شیشه‌ای در بعضی مناطق به علت معتدل بودن آب و هوا به منظور ایجاد محافظ برای بالکن استفاده می‌شود. نصب نرده در مناطقی مناسب است که معتدل باشد و آب و هوای مناسب داشته باشد و همچنین شهر‌های کوچکی که مشکل آلودگی هوا و صوتی نداشته باشد.

هدف اصلی استفاده از شیشه بالکن

هدف اصلی استفاده از شیشه بالکن، به منظور حفاظت بوده که البته از مزایای شیشه بالکن می‌توان به زیبایی ساختمان اشاره کرد.

کاربرد شیشه بالکن

افراد بسیاری، شیشه بالکن را در تراس و بالکنشان نصب می‌کنند و به آن گل خانه شیشه‌ای می‌گویند. انواع متعددی از شیشه‌های بالکن وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های متنوعیست که در تراس از آن استفاده میکنند. این شیشه‌ها در تراس، زیبایی بسیار بی نظیر و خاصی را بوجود می‌آورد. به همین علت نسبت به قبل، کاربردشان بیشتر شده است. افردی که با مشکل کمبود فضا در محیط خانه شان رو به رو هستند از شیشه بالکن استفاده می‌کنند تا در خانه خود، یک فضای جداگانه و ایمنی را داشته باشند. یکی از ویژگی‌های مهم شیشه بالکن، قابلیت باز و بسته شدن آن میباشد و به همین علت بسیاری از افراد به آن جذب شده اند، چون میتوانند فضای تراس را در فصل زمستان، گرم نگه دارند و در فصل تابستان از هوای بیرون لذت ببرند.

از کاربرد‌های شیشه بالکن علاوه بر تراس خانه‌ها می‌توان به اماکنی مثل ساختمان‌های ادرای، تجاری و … اشاره کرد. همچنین از این شیشه‌ها در استخر‌ها هم استفاده می‌شود، چون امنیت و زیبایی فضای استخر را افزایش می‌دهد. بسیاری از افراد به منظور زیباتر و لوکس‌تر کردن فضای استخرشان از شیشه بالکن در نمای داخلی آن استفاده می‌کنند.

رنگ‌های مورد استفاده در شیشه بالکن

معمولا از شیشه‌های شفاف بالکن در طراحی‌ها استفاده می‌کنند، ولی درصورت مقاومت بیشتر از عنصر آهن استفاده می‌شود، از این رو رنگ این شیشه به سبزی می‌زند. ضخامت شیشه‌ها با هم‌دیگر فرق دارد. درصورت تمایل به خنثی سازی رنگ سبز شیشه بالکن باید از محصول low iron استفاده کنید که در بازار با نام‌های تجاری مختلف یافت می‌شود، ولی معمولا قیمتشان گرانتر است. برای حفظ حریم خصوصی، بهتر است که از شیشه‌های مات در بالکن استفاده کنید با اینکه نمای بیرون قابل مشاهده نیست.

آشنایی با انواع شیشه بالکن و مزایای نصب آن

شیشه بالکن حفاظی است که برای کاهش خطر سقوط افراد از بالکن و یا تراس اجرا می‌شود

شرایط نصب شیشه بالکن

با توجه به شرایط زیر می‌توان شیشه بالکن را نصب کرد:

- در صورتی که دیوار‌ها مستحکم باشند یعنی پوشش آن‌ها سنگ یا بتن باشد.

- وقتی که سقف از استحکام بالایی (ترجیحاً قوطی آهن) برخوردار باشد.

- چنانچه سقف بالکن با کف بالکن هم راستا یا بلند‌تر باشد.

نگهداری از شیشه بالکن

شیشه بالکن به مراقبت نسبتا کمی نیاز دارد، فقط درصورت نیاز باید گرد و غبار را پاک کنید. معمولا مواد اسیدی یا قلیایی بر روی شیشه بالکن، بی اثر است. بنابراین، سطح شیشه بالکن در اثر آلودگی هوا و باران‌های اسیدی دچار خوردگی نمی‌شوند. تنها مراقبت موردنیاز برای بالکن‌های شیشه‌ای اینست که گاهی اوقات آ ن‌ها را تمیز کنید و مواضب باشید تا ضربه خیلی محکم به آن‌ها وارد نشود تا بشکنند.

قیمت شیشه بالکن

با توجه به متراژ سازه مورد نظرتان می‌توان قیمت شیشه بالکن را تعیین کرد. همچنین عوامل تاثیر گذار دیگر در کاهش یا افزایش قیمت شیشه بالکن، نوع شیشه مورد استفاده و یراق آلات استفاده شده در طراحی سازه می‌باشد. شیشه نشکن بالکن درانواع شیشه بالکن متحرک و یا ثابت قابل استفاده است، درصورت نصب شیشه بالکن متحرک، یراق آلات بیشتری در آن استفاده میشود که در قیمت آن موثر است. با استفاده از فریم آلومینیومی و یا بدون فریم می‌توان، هر یک از این سازه‌ها را انتخاب کرد که بر قیمت شیشه بالکنی مؤثر است. همچنین هر چه میزان یراق آلاتی که در طراحی شیشه بالکن استفاده میشود از کیفیت بیشتری برخوردار باشد بر عملکرد شیشه بالکن و تراس مورد نظر مؤثر است که همین مورد، بر قیمت این متریال و سازه طراحی شده، اثر دارد.

آشنایی با انواع شیشه بالکن و مزایای نصب آن

شیشه بالکن محصولی است که در بالکن‌ها نصب می‌شود

مزایای استفاده از شیشه بالکن

> نظافت و شستشوی راحت باتوجه به شیشه‌ای بودن و متحرک بودن شیشه بالکن

> عدم نفوذ گرد و غبار، سرما، گرما، برف، باران و آلودگی‌های هوا از شیشه بالکن به داخل منزل

> عایق بودن شیشه بالکن در برابر صوت، سرما، گرما و نفوذ آب ناشی از بارندگی به داخل تراس

> اضافه شدن فضای تراس به فضای خانه و در نتیجه افزایش مساحت آن

> ایجاد یک فضای نشیمن خصوصی در تراس شیشه‌ای

> ایمنی بیشتر و مقاومت بالای شیشه بالکن

> شیشه بالکن، مکانی برای پرورش انواع گل و گیاه آپارتمانی

> شیشه بالکن، روشی برای جلوگیری از اتلاف انرژی در فصل‌های مختلف مثل زمستان و تابستان

> کاهش ۷۰ درصدی الودگی صوتی با نصب شیشه بالکن

آشنایی با انواع شیشه بالکن و مزایای نصب آن

برخی افراد از شیشه بالکن به عنوان گلخانه شیشه‌ای استفاده می‌نمایند

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار