بهترین نکات دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک
کد خبر: ۲۲۲۱۸۹
تاریخ انتشار: 2021 September 10    -    ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
تلاش برای ایجاد احساس شبیه به خانه در یک آپارتمان مدرن می‌تواند سخت باشد، به ویژه هنگامی که فضایی که باید با آن کار کنید کوچک باشد حتی ممکن است منزل شما دارای ابعاد عجیب و غریب یا ویژگی‌های ناخوشایندی باشد که نمی‌دانید با آن‌ها چه کار کنید. در ادامه با ما همراه باشید...

بهترین نکات دکوراسیون آپارتمان های کوچک

بهترین نکات دکوراسیون آپارتمان های کوچک«تابناک با تو» - تلاش برای ایجاد احساس شبیه به خانه در یک آپارتمان مدرن می‌تواند سخت باشد، به ویژه هنگامی که فضایی که باید با آن کار کنید کوچک باشد حتی ممکن است منزل شما دارای ابعاد عجیب و غریب یا ویژگی‌های ناخوشایندی باشد که نمی‌دانید با آن‌ها چه کار کنید.

در ادامه با ما همراه باشید نه تنها چند ایده عالی برای دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک اجاره‌ای مطرح میکنیم بلکه برخی از ایده‌های طراحی آپارتمان کوچک را نیز با شما به اشتراک خواهیم گذاشت…..

قل از شروع یک نکته قابل توجه است اگرچه اکثر آپارتمان‌های استودیویی کوچک هستند، اما همه آپارتمان‌های کوچک استودیو نیستند. برای دانستن تفاوت استودیو‌ها این پست به شما کمک میکند:

۱-روشنایی‌های دیوارکوب

اگر به دنبال ایده‌های طراحی آپارتمان‌های کوچک با نورپردازی هستید، دیوارکوب‌ها راهی است که بدون هدر دادن فضای کف یا سطح میز، خانه شما را روشن می‌کنند.

بهترین نکات دکوراسیون آپارتمان های کوچک

۲-پایه‌های مخروطی در مبلمان

یکی از بهترین ایده‌های طراحی آپارتمان، استفاده از مبلمان با پایه‌های مخروطی بلند جایگزین پایه‌های بسته است. این ایده‌ای ایده آل برای طراحی اتاق نشیمن است، اما برای تخت خواب و مبلمان دکواسیون اتاق خواب نیز مناسب است!

بهترین نکات دکوراسیون آپارتمان های کوچک

۳-فرش

یکی از بهترین ایده‌های دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک، پوشاندن کف با کفپوش‌های جذاب مانند فرش زیبا است.

فرش نه تنها در دکوراسیون سبک خاصی را ایجاد می‌کند، بلکه به تعیین مناطق در چیدمان شما نیز کمک می‌کند و باعث می‌شود فضای آپارتمان شما بسیار منظم احساس شود. علاوه بر این، فرش‌ها به راحتی قابل حرکت و حمل هستند، به این معنی که می‌توانید در مکان بعدی خود نیز از ان‌ها استفاده کنید.

۴- تفکیک فضایی با مبلمان

بسیاری از آپارتمان‌های کوچک اتاق غذاخوری و نشیمن جداگانه ندارند (یا حتی اگر در استودیو زندگی می‌کنید) اتاق خواب جداگانه‌ای وجود ندارد. اما هنوز هم می‌توانید با استفاده از مبلمان خود حوزه بندی مختلف را برای تقسیم فضا ایجاد کنید.

یکی از بهترین ایده‌های طراحی دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک استفاده از پشت مبل یا قفسه کتاب به عنوان جایگزین دیوار است که یک اتاق نشیمن/غذاخوری بزرگ را به دو قسمت جداگانه تقسیم می‌کند.

بهترین نکات دکوراسیون آپارتمان های کوچک

۵- یک فرش نامنظم را امتحان کنید

گاهی اوقات بهتر است از یک فرش مستطیلی صرفنظر کرده و به جای آن از یک فرش نامتقارن با فرم ارگانیک استفاده کنید، زیرا یک فرش که به وضوح خیلی بزرگ یا خیلی کوچک و مشابه فرم فضا است، فقط توجه شما را به اندازه اتاق جلب می‌کند. در عوض، فرشی با شکل نامنظم، مانند پوست گاو یا حتی فرش گرد را امتحان کنید. این باعث ایجاد جریان می‌شود و بیشتر فضای کف را بدون اینکه توجه شما به اندازه کوچک اتاق شما جلب شود پر می‌کند.

بهترین نکات دکوراسیون آپارتمان های کوچک

۶-مبلمان شفاف را انتخاب کنید

وقتی نمی‌توانید فضای بیشتری ایجاد کنید، همیشه می‌توانید از ایده‌های طراحی آپارتمان‌های کوچک استفاده کنید که به نظر می‌رسد فضای بیشتری دارید. قدیمی‌ترین ترفند در دفترچه راهنمای طراحان داخلی چیست؟ مبلمان شفاف!

انتخاب قطعات ساخته شده از شیشه یا اکریلیک راهی عالی برای فریب چشم است تا فضای شما بزرگتر به نظر برسد؛ بنابراین میز قهوه خوری چوبی حجیم را با یک گزینه شیشه‌ای یا اکریلیک تعویض کنید.

بهترین نکات دکوراسیون آپارتمان های کوچک

۷- آثار هنری

اجاره آپارتمان اغلب به این معنی است که نمی‌توانید سوراخ‌هایی روی دیوار‌ها ایجاد کنید. اما این بدان معنا نیست که شما باید فرصت نمایش هنر‌های زیبا را در خانه خود از دست بدهید! در عوض، فقط آثار هنری را روی کمد یا قفسه بگذارید و یا به دیوار تکیه دهید.

این نیز یک ترفند عالی برای ایجاد روحیه در فضای شما است، اما اگر نگران ایجاد سوراخ نیستید سعی کنید از آثار هنری مانند تابلو‌ها روی دیوار غافل نشوید.

بهترین نکات دکوراسیون آپارتمان های کوچک

۸-از فضای خود به صورت عمودی استفاده کنید

ممکن است مساحت زیادی در آپارتمان کوچک خود نداشته باشید، اما می‌توانید با حرکت عمودی بیشترین استفاده را از فضا بکنید. به همین دلیل یکی از ایده‌های مورد علاقه طراحان در طراحی آپارتمان‌های کوچک استفاده از قفسه‌های کتاب به روش‌های خلاقانه است!

قفسه‌های کتاب از فضای شما به صورت عمودی استفاده می‌کنند تا بتوانید فضای ذخیره سازی را به حداکثر برسانید و در عین حال استفاده از فضای کف را به حداقل برسانید!

بهترین نکات دکوراسیون آپارتمان های کوچک

منبع: دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار