ترفندهای ذهنی و روان‌شناختی برای کسب درآمد بیشتر
کد خبر: ۲۲۱۹۳۴
تاریخ انتشار: 2021 September 10    -    ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
اما کمی که می‌گذرد متوجه می‌شویم که این مشتری خواسته‌هایی دارد. مثلا از شما می‌خواهد که چهارچوب کاری خود را متناسب با او تغییر بدهید یا بدتر از آن می‌خواهد انحصاری کار کنید و مثلا حاضر می‌شود سی درصد بیشتر به شما بدهد، اما شما با رقبای او که زیادی هم منبع مالی خاصی برای شما نیستند، کلا قطع رابطه کنید.

۹ ترفند ذهنی و روان‌شناختی برای کسب درآمد بیشتر

۹ ترفند ذهنی و روان‌شناختی برای کسب درآمد بیشتر«تابناک با تو» - کسب درآمد شما از طرز فکر شما ناشی می‌شود.

برخی افراد روزانه شاهد مشکلات بی‌پایانی هستند که هرگز حل نمی‌شوند. افراد موفق هم مشکلاتی را می‌بینند که به فرصت منجر می‌شود. ما تقریبا هشت سال را صرف مطالعه روی دسته دوم افراد کردیم.

کتاب مالی معروف «Money Master The Game» شامل مصاحبه‌هایی از بزرگان دنیای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی مانند وارن بافت، جان بوگل، پل تودور جونز، ری دالیو و کارل ایکان است. در پایان این کتاب، یک خوراک مغزی بزرگ برای شما فراهم می‌کند: پول یک بازی روزانه در ذهن شما است. روان‌شناسی مالی شما بسیار مهم‌تر از این است که بدانید روی چه چیزی سرمایه‌گذاری کنید.

در ادامه، می‌توانید ۹ ترفند روان‌شناختی برای کسب درآمد بیشتر را مرور کنید:

۱-روی چند مشتری و نه یکی حساب باز کنید

گاهی شرایطی پیش می‌آید که یک مشتری ثابت و خوش‌حساب پیدا می‌کنیم که می‌توانیم روی درآمد حاصل از او، حساب باز کنیم و تصور کنیم که مقدار ثابتی از درآمد داریم. خب این خیلی خوب است و همه آرزوی داشتن چنین مشتری‌اش را دارند.

اما کمی که می‌گذرد متوجه می‌شویم که این مشتری خواسته‌هایی دارد. مثلا از شما می‌خواهد که چهارچوب کاری خود را متناسب با او تغییر بدهید یا بدتر از آن می‌خواهد انحصاری کار کنید و مثلا حاضر می‌شود سی درصد بیشتر به شما بدهد، اما شما با رقبای او که زیادی هم منبع مالی خاصی برای شما نیستند، کلا قطع رابطه کنید.

آیا باید قبول کنید؟!

معمولا در کوتاه مدت به نظر می‌رسد که حفظ این مشتری با هر قیمت، به صلاحتان است. اما تجربه ثابت کرده که نخستین انعطاف خارج از چهارچوب کاریو ضابطه، باعث می‌شود که درخواست‌های دیگر یا ابراز نارضایتی‌های بی‌منطق او از راه برسند. ممکن است شما چشم باز کنید و ببینید این مشتری را از دست داده‌اید و هیچ آلترناتیو دیگری ندارید.

معمولا، کسب‌وکارهای زیادی هستند که می‌توانند در کنار یک شغل اصلی و ثابت، برای شما نقش مشتریان بیشتر را بازی کنند و شما را از اتکا به یک مشتری ثابت و دائمی خارج سازند.

ذهنیت خود را از روی یک مشتری به دو مشتری تغییر دهید. وقتی که دو مشتری داشتید؛ افزودن مشتری‌های بیشتر آسان می‌شود.

۲- نوسان برابر با رشد است

منتقدان بیت‌کوین خنده‌دار هستند. آن‌ها به بالا و پایین شدن شدید قیمت این ارز مجازی اشاره می‌کنند و می‌گویند به همین دلیل است که یک بازار سرمایه‌گذاری بد است. شما نمی‌توانید قیمت‌های پایدار ولی رشد بالایی داشته باشید. در ازای نوسانات قیمت، می‌توایند هر روز از هفته ۲۰۰ درصد رشد سالانه داشته باشید.

برای به دست آوردن پول بیشتر باید ریسک کنید. زندگی بدون ریسک برابر با زندگی بدون رشد است.

ترفند کارا این است که برای درصد کمی از سرمایه‌گذاری خود، نوسان قیمت را انتخاب کنید. پولی که از سرمایه‌گذاری‌های با رشد بالا مانند بیت‌کوین به دست می‌آورید می‌تواند بازده پایین سرمایه‌گذاری‌های دیگر شما را جبران کند. سرمایه‌گذاری ۱ درصدی در بیت‌کوین می‌تواند کل سبد سرمایه‌گذاری شما را در مجموع ۲۰ درصد افزایش دهد.

«رامیت ستی» می‌گوید: «ما روی ریاضیات بیشتر از حد حساب باز می‌کنیم و روان‌شناسی را نادیده می‌گیریم.»

«سهیل لاوینگیا»، بنیان‌گذار Gumroad نیز ترفندهای روان‌شناسی جالبی درباره کسب درآمد و سرمایه‌گذاری دارد. مانند این: «شما می‌توانید دو برابر ثروتمند شوید؛ با این تصمیم که فقط به نصف آن نیاز دارید.»

ذهن ما هر روز با ظرافت به ما می‌گوید که به پول بیشتر و بیشتر و بیشتر نیاز داریم. یک ترفند بزرگ درباره پول این است که مغز مصرف‌کننده خود را به عقب بکشیم و تصمیم بگیریم کمتر خرج کنیم.

آزادی مالی می‌تواند ناشی از سرمایه‌گذاری باشد یا اینکه ناشی از نصف کرده هزینه‌ها و یا ترکیبی از هر دو این رویکردها باشد.

مغز خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که نصف آن چیزی که در نظر دارید را خرج کنید.

۳- خاموشی اختیار کنید، معمولا درد دل در شبکه‌های اجتماعی مفید نیست، مگر با دستان خیلی خاص!

پول درآوردن با سروصدای زیاد همراه است. اگر خوب کار کرده باشید؛ همه مردم دوست دارند درباره برنامه مالی شما صحبت کنند و اگر ضعیف کار کرده باشید؛ همه مردم فریاد می‌زنند که این بازار سرمایه‌گذاری اصلا خوب نیست.

چراغ خاموش حرکت کنید و در مورد مشکلات مالی و توسعه‌ای خود زیاد حرف نزنید! چند نفر دوست و کارشناس مالی در اطراف خود انتخاب کنید و با بقیه درباره روش‌های کسب درآمد خود صحبت نکنید. افرادی که سابقه مالی زیادی ندارند یا براساس حدس و شنیده‌ها به شما توصیه می‌کنند و باعث برانگیختن احساسات شما می‌شوند؛ فقط سروصدای زیادی پیرامون شما خواهند داشت.

یک ذهن منظم برای خاموش کردن سروصداهای می‌تواند ابرقدرت باشد!

۹ ترفند ذهنی و روان‌شناختی برای کسب درآمد بیشتر

۴- پول را مانند زمان ببینید

ما از کودکی یاد گرفتیم که پول را راهی برای خرید وسایل بدانیم ولی ترفند روان‌شناسی که می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد این است که پول را مانند زمان بدانید. آزادی مالی داشتن مانند وقت زیاد داشتن است!

اگر سرمایه خوبی داشته باشید، می‌توانید خیلی کارها را برون‌سپاری کنید و بعد وقت خودتان را برای خلاقیت‌های خاص حفظ کنید یا می‌توانید از موقعیت‌هایی که وقتتان را تلف می‌کنند اجتناب کنید، مثلا با هزینه بیشتر به جای یک سفر زمینی، سفر هوایی رزرو کنید یا وقت برای ورزش کنار بگذارید و بعد از زمان‌های از دست رفته به خاطر رخوت یا بیماری، پیشگیری کنید.

۵- تبدیل به یک مشترک خسیس شوید و هزینه‌هایتان را پایین بیاورید

اشتراک‌ها برای آن چیزی که فکر می‌کنیم؛ نیستند. بسیاری از ما مشترک یک سرویس‌ها و برنامه‌هایی هستیم با این هدف که مشکلات ما حل شود و دسترسی نامحدود داشته باشیم ولی در عمل این‌طور نیست. از آن سو، شرکت‌ها تصور می‌کنند شما یک مشترک قدرتمند هستید و دائما شما را تشویق می‌کنند به سطح‌ها و پلن‌های بالاتر بروید و پول بیشتری بپردازید.

حقیقت این است که همین الان هم ما از اشتراک‌های خود حداکثر استفاده را نمی‌کنیم. داشتن اشتراک بسیار خوب است ولی نباید گول بخوریم که دادن پول بیشتر مساوی با کیفیت خدمات دریافتی بیشتر و دسترسی بهتر است.

بنابراین، نباید اجازه بدهید مزایای سطحی باعث شود که اشتراک‌های گران‌تر و بالاتری بگیرید.

۶- روان‌شناسی خود را تقویت کنید تا متوجه نکات مهم شوید

ذهن ما در منطقی نشان دادن یک سرمایه‌گذاری عالی است. ما بیشتر اوقات درباره پول به خودمان دروغ می‌گوییم؛ بدون اینکه متوجه آن شویم. مثلا، دوج‌کوین یک ارز رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین اما بدون ویژگی‌های خوب آن است؛ یک نمونه خوب از دارایی‌هایی که ذهن ما درباره‌اش به ما دروغ می‌گوید.

وقتی با دقت مزایا و معایب دوج‌کوین را برای خودتان یادداشت می‌کنید؛ درخواهید یافت که چرا نباید هزاران دلار روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

ساده‌ترین راه برای اصلاح فریب‌های ذهنی این است که تحقیق کنید؛ یافته‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید، نتایج را بخوانید و به بازخورد افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید؛ توجه کنید. وقتی این کارها را انجام می‌دهید؛ کلیشه‌های ذهنی رایج ما درباره سرمایه‌گذاری و کسب درآمد به هم می‌ریزند و روش‌های بهتر و تحقیقی مطمئن‌تری پیدا خواهید کرد.

۷- بلندمدت فکر کنید نه کوتاه‌مدت

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا می‌خواهند درآمد بیشتری داشته باشند ولی مشکل این است که طرز تفکر طولانی‌مدتی ندارند. اگر شما برای ۵ سال پشت سر هم تولید محتوا داشته باشید؛ وضعیت مالی شما کاملا تغییر خواهد کرد.

چالش این است اکثر تولیدکنندگان محتوا در مدت زمانی ۳ تا ۶ ماه خسته و بی‌تاب می‌شوند؛ بنابراین تسلیم می‌شوند و همه دستاوردهای خود را از دست می‌دهند. اگر آن‌ها می‌دانستند که ۵ سال نیاز است تا اهداق یک تولیدکننده محتوا به واقعیت تبدیل شود؛ قطعا به راه خود ادامه دهند.

در وبلاگ‌نویسی و محتواسازی هیچ راه شاهانه‌ای وجود ندارد. ترفندها، تکنیک‌ها، چابکی و اعتبار در طول زمان و در صورت پی گرفتن ارهبردهای درست، به تدریج به دست می‌آیند.

۹ ترفند ذهنی و روان‌شناختی برای کسب درآمد بیشتر

همین موضوع درباره سرمایه‌گذاری روی ارزهای مجازی نیز صادق است. بسیاری از مردم تغییرات روزمره و قیمت‌ها را دنبال می‌کنند و انتظار دارند یک شبه سود سرشاری نصیب‌شان شود ولی واقعیت این است که موفقیت مالی همیشه تضمین شده نیست و معمولا یک بازه ۵ الی ۱۰ سال نیاز داریم تا به موفقیت برسیم.

تقریبا می‌توان گفت هیچ راه کوتاه مدتی برای پول‌دار شدن نیست؛ جز اینکه در قرعه‌کشی و قمار و کازینو شرکت کنید.

نباید فراموش کنید که پول واقعی در بازه‌های زمانی ۵ تا ۱۰ ساله به دست می‌آید.

۸- لذت ببرید، با سرگرم‌سازی مثبت مردم، پول دربیاورید و یا اصلا با نوشتن در مورد هنر و تکنیک سرگرمی‌سازی پولسازی کنید!

همه می‌دانیم که:

Quora به تولیدکنندگان محتوا پول می‌دهد

Substack به تولیدکنندگان محتوا پول می‌دهد

Bitclout به تولیدکنندگان محتوا پول می‌دهد

Youtube سال‌ها است به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت می‌کند

Facebook هم به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت می‌کند

توییتر، لینکدین و NewsBreak هم این‌گونه هستند.

این روزها روش‌های زیادی برای خلق پول و افزایش مشتری وجود دارد. یک راه زیرکانه جالب این است که هم از کارتان لذت ببرید و هم با نوشتن و تولید محتوا در مورد آن، پول دربیاورید.

راه اول: کتاب بخوانید، موسیقی گوش کنید، مقاله مطالعه کنید، فیلم و سریال ببینید و در مورد آنها در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها و سایت‌های بنویسید و وپل دربیاورید.

راه حتی شاید زیرکانه‌تر: به کسانی که می‌خواهند راه اول را پی بگیرند، آموزش بدهید که چطور بنویسند، پادکست بسازند یا یوتوبر شوند!

دومی حتی شاید پولسازتر و راحت‌تر برای برخی‌ها باشد.

۹- همه ترفندها را با هم به کار بگیرید

نحوه تفکر شما درباره پول درآوردن به اندازه یادگیری نحوه کسب درآمد مهم است.

باورهای نادرست یا ذهن بسته را دست کم نگیرید؛ چون هر دو می‌توانند منابع مالی شما را از بین ببرند. وقتی از نحوه تفکر خود درباره پول آگاهی پیدا می‌کنید؛ بی‌سروصدا پول درمی‌آورید.

افرادی که پول بیشتری درمی‌آورند؛ معمولا روان‌شناسی مالی بهتری برای سرمایه‌گذاری دارند و از ابزارهایی مانند صبر، تفکر عمیق، تمایل به ریسک حساب شده، ذهن باز و قرار دادن پول در سبدهای مختلف سود می‌برند.

شما فقط یک بار زندگی می‌کنید؛ پس می‌توانید از پول برای پس‌انداز زمان استفاده کنید.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار