خانواده‌های مشهور با ثروت های میلیارد دلاری
کد خبر: ۲۲۱۷۸۴
تاریخ انتشار: 2021 September 17    -    ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
همه ما صرف‌نظر از وضعیت مالی‌ای که داریم، مشتاقیم تا در مورد زندگی افراد ثروتمند و نحوه رسیدن آن‌ها به ثروت بیشتر بدانیم. زندگی افراد و خانواده‌های ثروتمند نیز همواره مانند افراد مشهور دیگر از جمله ورزشکاران، بازیگران و سیاستمداران توسط عموم مردم رصد می‌شود و به خصوص کاربران شبکه‌های مجازی دوست دارند در مورد سبک زندگی آن‌ها کنجکاوی کنند.

طرز تهیه مربای قیسی خوشمزه با ۳ روش مختلف«تابناک با تو» - با اینکه بسیاری از افراد ثروتمند امروزی معمولاً از خانواده‌ای معمولی و یا حتی فقیر ظهور کرده‌اند، اما کسانی هم هستند که ثروت یک میراث خانوادگی برای آن‌ها بوده و اجداد آن‌ها برای نسل‌های متمادی جزو ثروتمندان بوده‌اند.

ثروت‌های بین نسلی در خانواده‌های ثروتمند باعث شده تا هر یک از این خانواده‌ها دارای حق امتیازی منحصر به فرد باشند. در ادامه لیستی از خانواده‌های ثروتمند که ثروت خود را از طریق تجارت کسب کرده‌اند، آورده شده است. همچنین این لیست محدود شامل وارثانی است که به سبب حق امتیازی که دارند از ارث خود لذت می‌برند و ممکن است در تجارت‌های پدری خود اشتغال نداشته باشند.

۱- خانواده والتون- برند وال مارت با ثروت تقریبی ۲۱۵ میلیارد دلار

 ثروتمندترین خانواده‌های دنیا

والتون‌ها ثروتمندترین خانواده در آمریکا و طبق برخی از آمارها، ثروتمندترین قبیله در جهان هستند. در راس این زنجیره بزرگ، جیم و آلیس والتون هر کدام ۵۴ میلیارد دلار ثروت دارند و به ترتیب در لیست میلیاردر‌های سالانه فوربس در رتبه‌های ۸ و ۹ قرار گرفته‌اند. لازم است بدانید که وال مارت یک خرده فروشی بزرگ است که خانواده والتون آن را سرپرستی می‌کند.

وال مارت در سال ۱۹۶۲ توسط سام والتون در آرکانزاس تاسیس گردید. اکنون این شرکت با ۵۲۴ میلیارد دلار درآمد و بیش از ۲.۲ میلیون نفر کارمند در ایالات متحده، بزرگترین شرکت جهان محسوب می‌شود. اگر کارمندان این شرکت یک شهر ایجاد کنند، به عنوان چهارمین شهر پر جمعیت آمریکا بعد از ایالت‌های نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو شناخته خواهد شد! بر طبق آمار به دست آمده این شرکت تا ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۰ تقریبا ۱۱۵۱۰ فروشگاه خرده فروشی در سراسر جهان و ۵۳۴۷ فروشگاه را در ایالات متحده اداره می‌کند.

شرکت وال مارت به خاطر تأسیس در مناطق روستایی و حومه‌ای آمریکا و قیمت‌های کمی که دارد محبوب و شناخته شده است. اما بسیاری از افراد شیوه‌های کار شرکت را مورد انتقاد قرار داده‌اند، زیرا وال مارت بر خلاف شرکت رقیب خود تارگت نتوانسته روش‌های فروش خود را به سبک زندگی در شهر نیویورک برساند.

۲- خانواده مارس- برند مارس با ثروت تقریبی ۱۲۰ میلیارد دلار

 ثروتمندترین خانواده‌های دنیا

مارس یک شرکت آب نبات و شکلات است که تجارت خانوادگی چند نسلی آن در همه جا محبوب بوده و محصولات ارزانی را به فروش می‌رساند. امروزه این شرکت معروف به M & M است که در سال ۲۰۱۷ با خرید یک شرکت مراقبت از حیوانات خانگی به نام VCA با قیمت ۹.۱ میلیارد دلار به تنوع فعالیت‌های خود افزود.

خواهران و برادران ژاکلین، جان مارس و پدر بزرگشان فرانک مارس این شرکت را تاسیس کردند. دارایی خالص هر کدام از آن‌ها ۲۴.۷ میلیارد دلار است که در سال ۲۰۲۰ در لیست میلیاردر‌های سالانه فوربس رتبه ۲۹ را گرفتند. اکنون این شرکت توسط تعدادی از فرزندان آن‌ها، یعنی نسل چهارم اعضای خانواده مارس، اداره می‌شود.

با وجود محبوبیت و معروفیت این برند، اطلاعات زیادی از اعضای خانواده مارس و حتی عکسی از ایشان را نمی‌توان در هیچ کجا پیدا کرد، زیرا اغلب آن‎‌ها از رویارویی با دوربین‌های خبرنگاران فراری هستند.

۳- خانواده کوچ- صنایع کوچ با ثروت تخمینی ۱۰۹.۷ میلیارد دلار

ثروتمندترین خانواده‌های دنیا

چارلز کوچ ثروت سرسام آور خود را مدیون یک تجارت نفتی است که پدرش تاسیس کرد. امروزه او به خاطر سیاست‌هایش در میان مردم شناخته شده است. وی با پول‌های هنگفت خود به دنبال راهی برای ورود به سیاست است و از طریق اموالش فعالیت‌هایی از جمله تامین مالی نامزد‌های انتخاباتی و افراد آزادی خواه، تامین بودجه دانشگاهیان و لابی‌هایی برای موقعیت‌های سیاسی انجام می‌دهد که هر کدام یک برنامه محافظه کارانه در کنار فعالیت‌هایش به حساب می‌آیند.

چارلز با برادرش دیوید تا زمان مرگ وی در سال ۲۰۱۹ شریک بود. ارزش دارایی چارلز ۳۸.۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است که در رده هجدهم با جولیا کوچ و خانواده‌اش در لیست میلیاردر‌های مجله فوربس قرار دارد.

۴- آل سعود- خانواده سلطنتی سعودی با ثروت تقریبی ۹۵ میلیارد دلار

با ۱۰ مورد از ثروتمندترین خانواده‌های دنیا آشنا شوید

آل سعود، خاندان سلطنتی سعودی، دارای سابقه سلطنتی تقریباً یک قرنی است. ثروت عظیم این خانواده ۹۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. دفتر اجرایی پادشاه این خاندان به لطف پرداخت‌های پولی طی چندین دهه از دیوان سلطنتی به سرعت رشد کرده است.

روابط آل سعود با آرامکو به عنوان سودآورترین شرکت جهان در صنعت نفت تضمین می‌کند که خانواده سلطنتی سعودی همچنان به جمع آوری ثروت ادامه دهند. ارزیابی دقیق ثروت خاندان آل سعود دشوار است، زیرا این خانواده بسیار گسترده است و بیش از ۱۵۰۰۰ عضو دارد. بسیاری از آن‌ها مشاغل مختلفی را تاسیس کرده و یا قرار داد‌های دولتی مختلفی را دریافت کرده‌اند که همین موضوع ارزیابی کل ثروت آن‌ها را دشوارتر می‌کند.

۵- خانواده آمبانی- صنایع اعتماد با ثروت تقریبی ۸۱.۳ میلیارد دلار

ثروتمندترین خانواده‌های دنیا

شرکت‌های وابسته صنعتی هند با نام صنایع اعتماد تنها شرکت آسیای شرقی در این لیست است که شاید برخی از خوانندگان کمتر نام آن را شنیده باشند. مدیر عامل این شکرت موکش آمبانی است که پدر فقید او این شرکت را در سال ۱۹۵۷ تاسیس کرد.

این شرکت در لیست میلیاردر‌های فوربس رتبه بیست و یکم را دارد و در زمینه پالایش، پتروشیمی نفت و گاز و منسوجات آن فعالیت می‌کند. برادر او آنیل نیز مدیریت ارتباطات از راه دور، مدیریت دارایی، سرگرمی و تولید برق را بر عهده دارد.

۶- خانواده دوماس- برند هرمس با ثروت تخمینی ۶۳.۹ میلیارد دلار

ثروتمندترین خانواده‌های دنیا

خانه مد فرانسوی و مجسمه‌های لوکس هرمس با روسری‌های امضا شده، یقه گردن، عطر‌ها و همچنین کیف‌های دستی و سایر محصولات جهانیان را خیره کرده است. در قرن نوزدهم، هرمس لباس سواری را برای اشراف تولید می‌کرد.

امروزه این شرکت سلطنتی مجموعه‌ای از ساعت‌های اپل هرمس با تلفیق طراحی قدیمی و فناوری‌های جدید به قیمت ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار را به فروش می‌رساند. اکسل دوماس در حال حاضر به عنوان مدیر عامل و رئیس شرکت است و پییر الکسیس دوماس مدیر هنری این مجموعه است.

۷- خانواده ورتهایمر- برند شنل با ثروت تقریبی ۵۴.۴ میلیارد دلار

ثروتمندترین خانواده‌های دنیا

برند مد فرانسوی شنل به خاطر “لباس سیاه کوچک” و عطر ان ۵ (No. ۵) و طراح برجسته‌اش کارل لاگرفلد که در ۱۹ فوریه ۲۰۱۹ درگذشت، بسیار مشهور است و به عنوان یک برند افسانه‌ای شناخته می‌شود. برادران آلن و گرهارد ورتهایمر اکنون مالک شرکتی هستند که پدر بزرگشان به همراه بیانگذار شرکت، گابریل کوکو شنل، آن را به شهرت رساند. این دو برادر هر دو با دارایی خالص ۱۷ میلیارد دلار در لیست میلیاردر‌های فوربس رده ۴۸ را دارند.

برند شنل در زمینه لوازم لوکس و گران قیمت فعالیت می‌کند و اغلب مشاهیر جهان کوکو شنل را تبلیغ می‌کنند که از جمله برجسته‌ترین آن‌ها نیکول کیدمن است که تبلیغ عطر کوکو شنل را از سال ۲۰۰۰ بر عهده دارد. این شرکت به دلیل حمایت از محیط زیست، استفاده از پوست حیواناتی همچون مار، تمساح و سفره ماهی را کنار گذاشته و بیشترین تمرکز خود را روی چرم گاو و گوسفند قرار داده است.

۸- خانواده جانسون- شرکت سرمایه‌گذاری‌های فیدلیتی با ثروت تقریبی ۴۶.۳ میلیارد دلار

ثروتمندترین خانواده‌های دنیا

سرمایه گذاری‌های فیدلیتی توسط ادوارد سی جانسون دوم در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد و یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات مالی در جهان است که به میلیون‌ها نفر خدمات سرمایه گذاری ارائه می‌دهد.

هم اکنون این شرکت توسط نوه جانسون، ابیگل جانسون، اداره می‌شود که با دارایی خالص ۱۰.۸ میلیارد دلار در رتبه ۱۲۴ لیست میلیاردر‌های فوربس قرار گرفته است.

۹- خانواده‌های بورینگر و وان بومباچ- صنایع بورینگر با ثروت تخمینی ۴۵.۷ میلیارد دلار

ثروتمندترین خانواده‌های دنیا

صنایع بورینگر یک شرکت دارویی آلمانی است که بیش از ۱۳۰ سال سابقه دارد. خانواده بورینگر به همراه وان بومباچ چندین نسل است که کنترل این شرکت را در دست دارند.

۱۰- خانواده آلبرشت- آلدی با دارایی خالص ۴۱ میلیارد دلار

ثروتمندترین خانواده‌های دنیا

آلدی یک شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین المللی مواد غذایی است که وقتی برادران تئو و کارل آلبرشت پس از جنگ جهانی دوم شروع به مدیریت فروشگاه مواد غذایی والدین خود کردند، رشد نمود. آلدی همچنین صاحب فروشگاه معروف مواد غذایی آمریکایی به نام تریدر جو است. ثروت خالص تئو آلبرشت و خانواده‌اش ۱۷ میلیارد دلار است و در رده ۵۱ لیست میلیاردر‌های فوربس قرار دارد.

مسلما این لیست برای برخی به دلیل توزیع نابرابر ثروت چندان خوشایند نیست، اما بهتر است به روند رشد هر کدام از این شرکت‌ها توجه کنید و ببینید خانواده‌هایی که از ابتدا ثروتمند نبودند چطور پس از سال‌ها و گاهاً قرن‌ها تلاش به این ثروت‌های کلان رسیده‌اند. همچنین این لیست شامل ثروتمندترین افراد جهان همچون ایلان ماسک، جف بزوس و بیل گیتس نیست. با این که این افراد نیز خانواده دارند، اما ثروتشان صرفاً محدود به فعالیت‌های خودشان بوده و هنوز به نسل بعدی منتقل نشده است.

منبع:دیجی رو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار