راه‌هایی برای ایجاد پترن‌های تاثیرگذار در فضای داخلی
کد خبر: ۲۲۱۶۹۹
تاریخ انتشار: 2021 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
پترن‌ها در دکوراسیون، عمق ایجاد می‌کنند و راهی موثر برای یکپارچه سازی یک طرح داخلی هستند الگو‌ها به شما این توانایی را می‌دهد که انرژی، علاقه و تضاد را در طراحی خود وارد کنید. از سبک‌های مینیمال تا التقاطی، سنتی تا مدرن، الگو‌ها در هر سبک دکوراسیون داخلی نقش دارند و هنگام تصمیم گیری در طراحی باید به آن‌ها توجه کرد.

۵ راه برای ایجاد پترن های تاثیرگذار در فضای داخلی

۵ راه برای ایجاد پترن های تاثیرگذار در فضای داخلی«تابناک با تو» - پترن‌ها در دکوراسیون، عمق ایجاد می‌کنند و راهی موثر برای یکپارچه سازی یک طرح داخلی هستند الگو‌ها به شما این توانایی را می‌دهد که انرژی، علاقه و تضاد را در طراحی خود وارد کنید.

از سبک‌های مینیمال تا التقاطی، سنتی تا مدرن، الگو‌ها در هر سبک دکوراسیون داخلی نقش دارند و هنگام تصمیم گیری در طراحی باید به آن‌ها توجه کرد. در دکوراسیون داخلی فضا قبل از اینکه تصمیم بگیرید از چه الگویی استفاده کنید به این فکر کنید هدف یک الگو در طراحی داخلی شما چیست در ادامه با پنج دلیل قانع کننده برای استفاده از الگو‌ها در فضای داخلی همراه باشید….

۱- الگو‌ها و نقوش هیجان را به فضا می‌افزاید

فضایی با دکوراسیون داخلی ساده و یکنواخت کسالت بار است، هر فضایی بدون هیجان، تضاد یا حس پویایی خطر کسالت آور و فراموش شدن را به دنبال دارد.

الگو‌ها یک راه مطمئن برای ایجاد سناریو در فضا هستند و اگر درست استفاده شوند، الگو‌ها قهرمان طراحی شما خواهند بود.

۵ راه برای ایجاد پترن های تاثیرگذار در فضای داخلی

۲- پترن‌ها مقیاس و جهت می‌دهند

آنچه من در مورد الگو‌ها دوست دارم این است که با جهت دادن به دید چشم شما در یک اتاق عمق ایجاد می‌کند. یک الگو (اعم از چاپ روی دیوار یا طرح کاشی روی زمین یا دیوار) این توانایی را دارد که سطحی ساده و دو بعدی را به طرحی تقریباً سه بعدی مبدل سازد.

گاهی اوقات طراحان از ترس ایجاد خطای دید پترن‌ها از استفاده از آن‌ها اجتناب میکنند، اما اگر صحیح انتخاب شوند چشم شما را به نقطه کانونی می‌کشانند و تغییرات چشمگیری ایجاد می‌کنند.

۵ راه برای ایجاد پترن های تاثیرگذار در فضای داخلی

۳- انرژی پترن‌ها غیر قابل انکار است!

الگو‌ها مانند رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی دارای انرژی هستند، برای مثال اگر در امتداد دیوار تکرار شوند حس حرکت و تکرار را ایجاد می‌کنند.

۵ راه برای ایجاد پترن های تاثیرگذار در فضای داخلی

۴- استفاده از الگو‌ها برای تأکید

از الگو می‌توان در کنار سایر عناصر طراحی داخلی برای تأکید بر جنبه‌های یک اتاق استفاده کرد. به عنوان مثال، یک ردیف تیر‌های اکسپوز می‌تواند بر سقف بلند و شیب دار تأکید کند.

نکته: استفاده مکرر از خطوط عمودی باعث می‌شود ارتفاع بلندتر به نظر برسد و خطوط افقی مکرر فضا را گسترده‌تر نشان می‌دهد، در حالی که الگو‌های گرد می‌توانند اتاق را منعطف‌تر کرده و حس جاداری و دنجی در فضا ایجاد کنند.

۵ راه برای ایجاد پترن های تاثیرگذار در فضای داخلی

۵- ایجاد وحدت

الگو‌ها وحدت را در دکوراسیون به ارمغان می‌آورند و یک طرح منسجم ایجاد میکنند. الگو می‌تواند ابزاری باشد که یک اتاق را از فضایی با تعداد زیادی قطعه موسیقی زیبا به یک طرح داخلی منسجم با نوایی یکنواخت تبدیل کند.

۵ راه برای ایجاد پترن های تاثیرگذار در فضای داخلی

منبع: دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار