همه چیز درباره تعمیرات کابینت با سنجاق
کد خبر: ۲۲۱۵۲۸
تاریخ انتشار: 2021 September 01    -    ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

در این مقاله قصد داریم به دو روش تعمیر درب‌های کابینت‌های لمینتی را که در اثر برخورد آب آسیب دیده‌اند، به شما آموزش دهیم. کابینت‌های لمینیتی، انتخابی شیک و به روزی محسوب می‌شوند و ظاهری یکدست و مرتب به آشپزخانۀ شما می‌بخشند؛ امّا اگر این کابینت‌ها در معرض آب قرار بگیرند، به سرعت خراب می‌شوند. به مرور زمان، آب به لایه‌های درونی درب نفوذ و چوب را خراب می‌کند و هم چنین سبب از بین رفتن رنگ درب می‌شود. این اتفاق مخصوصاً در جاهایی که کابینت در معرض برخورد آب قرار دارد، محتمل‌تر است.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت تعمیرات کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرات کابینت در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیرات کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

آب چگونه به کابینت آسیب می‌زند؟

همه چیز درباره تعمیرات کابینت با سنجاق

آب سبب می‌شود که رویۀ کابینت باد کند، چوب خراب شود و به طور کلی کابینت از ظاهر بیفتد. هم چنین رطوبت می‌تواند به سایر قسمت‌های آشپزخانه مانند دیوار، کفپوش و باقی کابینت‌ها نفوذ کند و آن‌ها را نیز از بین ببرد. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با آن رو به رو شوید، رشد کپک و قارچ در محیط‌های مرطوب است که خود مشکلات عظیم‌تری را به دنبال دارد. به همین دلیل به محض اینکه کوچک‌ترین نشانه‌ای مبنی بر خرابی کابینت دیدید، سریعاً در صدد رفع آن برآیید زیرا رطوبت به سرعت به سایر قسمت‌ها نیز نفوذ می‌کند و خرابی‌های بیشتری را به بار می‌آورد.

تعمیر کابینت‌های آسیب دیده:

همه چیز درباره تعمیرات کابینت با سنجاق

به طور کلی کابینت‌های لمینتی از دوام خوبی برخوردارند امّا در صورتی که در معرض آب قرار بگیرند، ممکن است باد کنند و نشانه‌هایی از خرابی از خود نشان دهند. بسته به نوع خرابی، می‌توان به طور کلی درب‌ها را تعویض و یا تعمیر کرد. در ادامه شما را با دو روش کلی آشنا می‌کنیم.

روش اول:

  1. قبل از اقدام به انجام هر کاری، مطمئن شوید که درب کابینت کاملاً خشک باشد. کار کردن روی درب خیس و مرطوب، فایدۀ چندانی ندارد و نتایج خوبی را رقم نمی‌زند.
  2. زیر لایۀ کنده شده را سنباده بزنید تا باقیماندۀ چسب از بین برود. با این کار چسب جدید، رویه را بهتر نگه می‌دارد.
  3. مقداری چسب ضدآب بین رویه و سطح کابینت بزنید. سپس رویۀ لمینتی را به روی چسب فشار دهید و مطمئن شوید که کاملاً چسبیده باشد.
  4. به کمک نوار چسب محکم، لمینت را به در بچسبانید تا سرجای خود فیکس شود. می‌توانید از گیره نیز استفاده کنید.

روش دوم:

  1. همانند روش قبلی، ابتدا مطمئن شوید که در کاملاً خشک باشد.
  2. در را از کابینت جدا کنید و به فضای آزاد و یا مکانی که تهویۀ مناسب داشته باشد، ببرید. با استفاده از حلال چسب، چسبندگی بین لمینت و سطح در را از بین ببرید. حالا با چاقو یا کاتر، سعی کنید که رویه را از گوشه‌هایش از روی در جدا کنید. در این مرحله حتماً از دستکش ایمنی استفاده کنید تا به خودتان آسیب نزنید. اگر نیاز به حلال چسب بیشتری است، حتماً استفاده کنید. دقت کنید که قطعات لمینتی جدا شده، به شما آسیب نزنند چون ممکن است لبه‌های تیزی داشته باشند.
  3. قسمتی که می‌خواهید دوباره لمینت کنید، با دقت اندازه بگیرید. حالا حدود سه تا چهار سانتی‌متر بیشتر، قطعه‌ای لمینت برش بزنید. برای اطمینان خاطر بیشتر، یک قطعه لمینتی درست به اندازۀ قسمت جدا شده، برش بزنید و کنار بگذارید.
  4. قبل از چسباندن لمینت جدید، سطح درب را سنباده بکشید و با پارچه‌ای نم‌دار، تمیز کنید تا عاری از گرد و خاک شود. حالا اجازه دهید تا درب کاملاً خشک شود.
  5. بعد از این که درب کاملاً خشک شود، نوبت چسباندن لمینت جدید است. پوشش پشت لمینت را جدا کنید تا بتوانید آن را به سطح بچسبانید. این مرحله را قدم به قدم و با دقت پیش ببرید. بعد از اینکه لمینت کاملاً روی سطح در قرار گرفت، با غلطک مخصوص روی آن فشار وارد کنید تا چسب به خوبی عمل کند.
  6. لبه‌های اضافه را ببرید تا درب کابینت مرتب و یکدست شود. با سنباده لبه‌ها را صاف کنید. سپس با یک دستمال نم‌دار، درب کابینت را تمیز کنید.
  7. حالا نوبت وصل کردن در به کابینت است.

 

چطور از تعمیر کابینت جلوگیری کنیم ؟

همه چیز درباره تعمیرات کابینت با سنجاق

از آنجاییکه با انجام دادن یکی از دو روش بالا، هم وقت و هم انرژی کافی صرف کرده‌اید؛ اصلاً دلتان نمی‌خواهد که دوباره مجبور به انجام چنین کارهایی شوید. پس بایستی اقداماتی پیشگیرانه انجام دهید تا درب دوباره خراب نشود. از این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. به طور مرتب درب‌ها را بررسی کنید تا در صورت مشاهدۀ هرگونه مشکل، در همان ابتدا در صدد رفع آن برآیید.
  2. اگر روی کابینت آب ریخته شد، سریعاً آن را خشک کنید تا به درون درب نفوذ نکند.
  3. رطوبت نیز سبب خرابی کابینت‌ها می‌شود. پس سعی کنید تا کابینت‌ها را در معرض هوا قرار دهید.
  4. درزها و شکاف‌های بین سینک و کابینت را درزگیری کنید و بپوشانید تا آب به درون کابینت‌ها نفوذ نکند.
  5. دیوار پشت سینک را درزگیری کنید و شکاف‌های موجود را پر کنید.

با رعایت نکات بالا، از کابینت‌های خود در برابر آسیب دیدن محافظت کنید. کابینت‌ها، مخصوصاً کابینت‌هایی از جنس MDF، برای نگهداری نیاز به دقت فراوانی دارند. به همین دلیل لمینت کردنشان یکی از راه‌ها برای محافظت از آن‌ها است. با این حال خود لمینت نیز در گذر زمان ممکن است خراب شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار